Manegepaard Terifique neemt vooroordelen weg!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Manegepaard Terifique neemt vooroordelen weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 21:54

Doei!

Dit keer niet ik, maar edelweis1 aan het werk. Ik heb foto's van haar privé-les gemaakt vandaag en hier dus het topic. Haha! Ze was eigenlijk van plan op een ander paard te rijden, maar helaas liet die zich niet zo makkelijk uit het weiland halen. Schijnheilig

Dan maar manegepaard Terrifique, ze vond hem wel heel anders rijden dan de paarden die ze vaker rijdt, maar toch viel de les niet tegen. Knipoog

Ik vond het er goed uitzien hoor! OK dan! Jullie weten volgens mij heel goed de vooroordelen over manegepaarden super weg te nemen. Haha!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Lekker actief achter. Ja
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Haha, even activeren, vandaar de staart. Knipoog
Afbeelding

6. Haha!
Afbeelding

7. Even lager instellen. Lovers
Afbeelding

8. En weer oppakken.
Afbeelding

9. Lachen
Afbeelding

10. Gaaf beest is het ook. Haha!
Afbeelding

11. En weer lager instellen.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Ietsjes hoger weer.
Afbeelding

14. En weer lekker uitdraven. Ja
Afbeelding

15. Ontspannen beeld. Ja
Afbeelding

----

Nogmaals, ik ben het dus niet. Edelweis1 zal ook snel in dit topic kijken en het commentaar is dus wel nuttig! Knipoog

Zelf weet ze dat ze soms nog iets op dr houding moet letten, maar tips mogen natuurlijk nog steeds altijd. Lachen
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 29-04-08 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathmandu

Re: Manegepaard Terrifique neemt vooroordelen weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:02

Leuk topic, Else!
Eventjes mijn eigen commentaar (over mezelf dus):
- LET OP BINNENHAND Hamer (Vind ik echt schandálig op deze foto's Ja)
- Been niet te ver naar achteren, hakken worden daardoor ook niet altijd netjes uitgedrukt
- Achterover blijven zitten
Over Terifique:
Terifique is 5 jaar oud en wat gedrongen gebouwd (vandaar dat verruimen behoorlijk lastig is). Een ontzettend lief dier, maar je moet hem wel alles nog een beetje uitleggen, hij is wat traag op je been en wordt op de manege vaak met sporen gereden. Ik ben daar tegen, aangezien ik van mening ben dat het zonder ook prima kan, aangezien de beenligging van manegeruiters verre van ideaal is.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:03

Ik snap dat het een lage neusriem is..
maar zit hij niet iets TE laag?

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:05

Zo van de foto af vind ik hem ook wat laag, maar een gaatje hoger stoorde ook, aangezien de riem dan over het bit heen ging! Hij heeft ook een behoorlijk lang en groot hoofd, dus dan vertekent dat ook Knipoog.

ReJo

Re: Manegepaard Terifique neemt vooroordelen weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:07

haha ja dat zie ik Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:13

Keurig zoals ze dit jonge paard aan het lopen heeft. Niets dan een groot compliment voor deze amazone. Haar eigen fouten geeft ze zelf al aan. Alleen...de kop van je topic moet ik eerst nog eens zien over een jaar. Deze amazone rijdt hem erg leuk, maar die is jammer genoeg niet de enige die op zijn ,manege paard, rug komt.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:17

ik rijd ook op een manege, en het paardje waar ik op REED werd ook met sporen gereden, erg jammer, want het kon zonder, dat heb ik bewezen. Knipoog
Ik vind het mooi hoe je hem rijdt. Lachen Succes ermee

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:29

Lekkere speknek zit erop!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:43

Netjes hoor! Ik heb deze een aantal keer zien lopen maar nog nooit zo netjes als dat jij hem aan het lopen hebt Knipoog Mijn complimenten!!! Let inderdaad even op je beenlegging, maar dat gaf je zelf al aan.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:57

He bekende bak....Zilvia's Hoeve!
lekker beessie hoor en hij loopt erg netjes!

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:35

He Elise, Wat leuk dat je hier een topic van maakt. Ziet er goed uit voor terifique en inderdaad beter op de achterhand. Als je hem soms ziet sloffen valt dit zeker niet tegen Haha! .

@Aerdenhout1: Dit paard loopt al bijna 2 jaar in de lessen mee. Hij is gekomen toen hij net onder het zadel was, dus hij doet het nog niet zo verkeerd hoor, voor een manegepaard!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:40

Setti schreef:
He Elise, Wat leuk dat je hier een topic van maakt. Ziet er goed uit voor terifique en inderdaad beter op de achterhand. Als je hem soms ziet sloffen valt dit zeker niet tegen Haha! .

@Aerdenhout1: Dit paard loopt al bijna 2 jaar in de lessen mee. Hij is gekomen toen hij net onder het zadel was, dus hij doet het nog niet zo verkeerd hoor, voor een manegepaard!

Hoewel ik het een fijn beeld vind geven, zijn met dat laatste bericht weer allemaal vooroordelen naar boven gebracht... Als 3 jarige in de manegelessen... Ik wil niet te snel oordelen hoor, misschien is dit een heeeele fijne manege. Maar ik heb jaren op maneges gereden waarvan ik hoop dat ze nooit 3 jarigen al in de lessen zullen laten lopen...

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:30

Ik vind het er super uit zien Elise!

Het commentaar geef je zelf al, dus volgende keer goed op die punten letten.
Netjes hoor OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:45

Mooi paard Lovers!
Ziet d'r héél netjes uit hoor! Lachen

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:37

Het is toch de Zilvia's Hoeve? Ik herken de bak van het NK carroussel een paar jaar geleden Lachen

Ik vind echt top paarden en uitrusting daar, ze hebben het daar helemaal voor elkaar!
Je hebt je paardje ook heel goed aan het werk ! Mijn complimenten!

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:14

ja je hebt hem inderdaad erg mooi lopen. Wat je zelf al aangaf is je beenligging, misschien kan je dan de beugels toch een gaatje lager doen zodat je benen meer strekken en je minder snel je benen naar achter legt? Wel erg jammer dat het paardje op een manege staat en hij dus op veel verschillende manieren word gereden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:28

Je onderbenen liggen te ver naar achteren, maar dat gaf je zelf ook al aan. Ook vind ik dat je de teugels te lang hebt. Als je ze iets korter houdt en je handen niet op je benen legt, ziet het er al stukken beter uit. Probeer ze ook meer bij elkaar te houden.
Verder kan ze goed lopen voor een manegepaardje OK dan! Vele lopen met de kop in de lucht en zijn met geen mogelijkheid naar beneden te krijgen..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:35

Ik blijf het knap vinden hoe je die manege paarden toch maar weer aan het lop[en krijgt! En deze ziet er dan ook nog niet zo makkelijk uit.. Erg goed weer dus Elise!
Toch nog wat puntjes waar je wat mee kan:
1. je trekt je hakken erg op, bij het aandrijven leg je je been naar achteren. Probeer met de zijkant van je benen te drijven, zo blijven je benen beter op hun plaats en komen je hulpen beter en fijner door.
2. Je handen hou je wat te dicht bij je lichaam en iets te ver uit elkaar. Probeer je teugels wat korter te pakken, hou er een (lichte) druk op, je hebt je teugels goed wanneer je ze boven de schoft ongeveer een goede handbreedte boven de schoft hebt niet te ver uit elkaar, en dan nog een goed contact met de mond voelt Knipoog zo kun je ook goed beter doorkomen wanneer dat nodig is door slechts je ellebogen iets naar achter te doen.
3. Soms zit je wat gespannen naar voren, probeer zo goed mogelijk naar achteren te zitten op je kont *LOL* Alsof je in een luie stoel zit.

De laatste twee foto's vind ik de beste, ze loopt perfect over de rug, lekker laag en diep, en met veel lengte in de hals. Erg goed wanneer je dit bij een manege paard kunt bereiken! Ze mag misschien ietsje actiever lopen daar, maar zo lang ze haar achterhand maar niet wat af laat hangen is het nog steeds héél erg goed! en dat is het!

OK dan!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:39

Bedankt voor jullie reacties!
Teugels korter maken is inderdaad iets wat ik makkelijk vergeet, ik zal hier echt meer op moeten letten. Over mijn brede handhouding: dit was juist de opdracht, aangezien het paard dan net iets makkelijker in de aanleuning komt, mijn hulpen zijn anders niet duidelijk genoeg Knipoog.
Beugels een gaatje langer doen, zou ik erg graag en heb ik ook geprobeerd, maar het zadel laat dit niet echt toe, het is een veelzijdigheidszadel, bovendien heb ik dan nog meer moeite met het uitdrukken van mijn hakken.
Dit is inderdaad op Zilfia's Hoeve, zeker een aanrader Ja.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:22

lieziej schreef:
Het is toch de Zilvia's Hoeve? Ik herken de bak van het NK carroussel een paar jaar geleden Lachen

Ik vind echt top paarden en uitrusting daar, ze hebben het daar helemaal voor elkaar!
Je hebt je paardje ook heel goed aan het werk ! Mijn complimenten!

Hehe het staat qua manege juist niet helemaal goed bekend. Clown Maargoed, ik vind wel echt dat je deze fijn aan het lopen hebt zoals ik al zei. Haha!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:41

Meeste commentaar en tips zijn al gegeven, dus wil geen spuit 11 zijn, maar wil wel even mijn complimenten geven! Ik zie op HAW menig 'eigen paard' veel slechter bereden dan dit manegepaard! Echt super hoe je hem aan het lopen hebt! Foto 9 pak je hem iets teveel op de voorhand, maar dat is - gezien de rest van de foto's - een momentopname en zulke foto's zijn er van mij ook te maken dan.

Echt heerlijk om te zien hoe een (manege)paard zonder sporen en zonder 'geen gel*l, paard in de krul' wordt gereden en een fijn beeld geeft! En dat terwijl dit paard dus door heel veel verschillende ruiters wordt gereden. Echt mijn complimenten! OK dan!
Van mij hoef je geen kortere teugel, hij loopt prima en hij loopt totaal niet uit elkaar ofzo, maar ja, ik ben ook geen dressuurruiter, dus zie liever een ander (dit) beeld. Knipoog

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:07

Duke: Bedankt, van foto 9 ben ik idd ook niet echt weg, mijn houding is niet wat ik vanmezelf gewend ben daar, maar goed om te weten dat zulke momenten er dus wel tussen zitten Bloos.

Unfaithful: Ik dacht ook dat de manege niet zo goed bekend stond, maar was hier niet helemaal zeker over Knipoog.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:25

Ik vind het er ook heel netjes uit zien voor een manegepaard!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:46

Wow, je hebt m heerlijk aan het lopen Elise! Fijn beeld Ja

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:52

Het zadel komt op elke foto omhoog Nagelbijten / Gniffelen die ligt echt voor geen meter!