Evenwichstprobleem in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovesGitana

Evenwichstprobleem in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 15:52

Mijn andalusier is nu bijna 6 jaar en iets meer dan 2 jaar onder het zadel. in die 2 jaar is er ontzettend veel vooruit gegaan: ze heeft een nette draf, lekker nagefelijk, mooi de achterhand eronder en ook dingen als wijken en achterwaart gaan al erg lekker, maar ik zit met een probleem.
De galop is een ramp, toen ik haar net had maar nu nogsteeds. Ze heeft totaal geen evenwicht in de galop. aanspringen is geen probleem, maar zodra ze in galop zit, gooit ze haar hoofd in de lucht, en valt ze er mega snel uit, hoe goed je haar ook voor je been houdt. Zelfs als ze heel hard galopeert, kan ze er ineens uitvallen. Dit doet ze niet alleen onder het zadel maar ook met longeren. Op rechte stukken galopeert ze meestal wel goed, maar wel nogsteeds met haar koppie helemaal in de lucht.
Ik zou heel graag de galop verbeteren, voor ons beide is het niet meer echt leuk om te galoperen, en ook met wedstrijden word je hier heel hard op afgerekend.

wie zou mij tips kunnen geven voor een nagefelijker en stabielere gelop?

Groetjes Loes en Gitana

Animal_ABC

Re: Evenwichstprobleem in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:55

Longeren met pessoa heeft voor mijn paard goed geholpen om haar balans te vinden

LovesGitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 15:58

Animal_ABC schreef:
Longeren met pessoa heeft voor mijn paard goed geholpen om haar balans te vinden
dankjewel! dit zal ik zeker proberen, ben tot nu toe alleen gaan longeren met halsverlengers, maar dit hielp niet echt eigelijk

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:02

Veel rechtuit galoperen in de bossen. Liefste in verlichte zit. Zo maak je haar sterker en rechter in de galop. Longeren is ook een goede manier. Gooi die halsverlenger maar weg, dat is een onding waar paarden alleen maar stugger van worden.

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:14

Korte stukjes galloperen, en proberen om wat tempowisselingen te rijden. En idd met een pessoateugel heb ik ook heel veel mee bereikt.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:19

Ik heb ook een andalusier. Herken het wel een beetje wat jij verteld.
Ik longeer de laatste tijd veel en laat dan vanuit een zeer rustige draf hem aangalloperen. Dit kost enorm veel kracht en dan laat ik hem een rondje galloperen en dan weer draven. Dit doe ik 7 keer achter elkaar. let wel. het kost in het begin ontzettend veel kracht maar het werkt wel.
Hij gaat nu ook veel meer zitten met het aangalloperen.
succes!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:08

Rij ook niet over de hoefslag. Paarden hebben erg veel steun aan het hek. Ik rij met mijn paarden altijd naast de hoefslag en veel cirkels zodat ze hun balans moeten zoeken.
Eerst ga je slingerend door de bak, maar als ze het door hebben rijd het heerlijk.
Als mijn paard toch naar de hoefslag 'trekt' dan stuur ik hem op een cirkel naar binnen, 'valt' mijn paard naar binnen dan stuur ik hem naar buiten.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:04

longeren met balkjes op galop afstand (in uitjes)