Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bedankt voor de antwoorden iig! Citaat:Ben er zelf ook nog een beetje mee aan het worstelen, maar ik denk dat het vooral in je eigen instelling zit. Je moet proberen te denken dat je intructeur toch wel ziet dat je er aan gewerkt hebt. beeld je desnoods in dat hij er niet is...
Citaat:Jou paard neemt jou gespannenheid over...maar ook jou ontspannenheid! het lukt ook vast neit de eerste keer, maar probeer echt ontspannen te blijven
Dat ontspannen lukt nou juist niet! Ik heb dit probleem al langer, het ligt ook niet aan mijn instructeur, ik heb dit altijd al gehad ook bij anderen.
) haar best en loopt gewoon fijn. Er zijn geen bepaalde oefeningen waarbij ik er meer last van heb. Het probleem is gewoon dat mijn paard mij spiegeld, zij gaat krampachtig en gespannen lopen en laat zich niet meer los in het lijf. Hierdoor blijf je continu hangen en kun je niet verder, ze zal zich eerst los moeten laten. (lees-> ik zal me eerst los moeten laten
) Citaat:Klikt het wel tussen jou en je instructeur.
Hij negeerde mijn spanning volledig, opzich lijkt het een goede manier voor mij. Citaat:Misschien kan je eens een lesje aan de longeerlijn doen ala voltige.
SusanH schreef:Heel vervelend probleem toch heb je ook in een leersituatie gezeten (clinics) waarin je die spanning niet had. Waarschijnlijk heb je een andere lesmethode nodig waarin je meer aan het werk wordt gezet.
Wat ik me verder afvraag is in hoeverre je jouw probleem bespreekbaar hebt gemaakt met je instucteur. Als hij echt een goede instructeur is moet hij ook jou van je spanning af kunnen helpen door je het gevoel te geven dat er niet geoordeeld wordt en dat je fouten mag maken.