hoe rijden aantrekkelijker maken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

hoe rijden aantrekkelijker maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 20:13

Dit is niet voor mijn paard maar meer over mezelf.

Als ik op mijn hafje rijdt. en het gaat lekker. Ben ik het na een half uur al zat, of heb ik het gevoel dat ik al een heel uur rijdt. En dan heb ik nog maar een half uur gereden, soms zelf nog maar 20 minuten.

pff hoe kan ik het rijden voor mij aantrekkelijker maken, Ik vind het rijden wel leuk daar niet van. Maar het lukt me niet om 3 kwartier of een uur te gaan rijden.

Wie heeft er tips.

elizevb

Re: hoe rijden aantrekkelijker maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:16

rij eens zonder zadel, maak eens een sprongetje, kort om maak het rijden wat afwisselender! of: huur mij in Knipoog ik rij het liefst de hele dag! Tong uitsteken Succes verder!!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:17

Waarom moet je persé een 3 kwartier of een uur rijden? Bij mij gaat het altijd zo: Op het moment dat het een goed gevoel oplevert stoppen we, op het moment dat het niet gaat blijven we proberen tot er een goed gevoel (op welke manier dan ook) is bereikt, zo hebben we altijd een positieve afsluiting!

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:21

MaartJ schreef:
Waarom moet je persé een 3 kwartier of een uur rijden? Bij mij gaat het altijd zo: Op het moment dat het een goed gevoel oplevert stoppen we, op het moment dat het niet gaat blijven we proberen tot er een goed gevoel (op welke manier dan ook) is bereikt, zo hebben we altijd een positieve afsluiting!

Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande! Soms sta ik er na 20 minuten naast! (met een supergevoel....)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:22

Je moet met rijden wel je grenzen verleggen. D.w.z dat je..als het goed gaat..je weer iets moet gaan rijden waar je aan moet werken. Zo gaat het natuurlijk ook als je wedstrijden rijd. Je begint in de B dan de L waar je b.v moet gaan wijken wat nieuw is, dan de M schouderbinnenwaarts, achterwaarts enz. Je gaat steeds meer verzamelen maakt je pony sterker en losser in zijn lichaam.
Een uurtje op niks af rondhobbelen in de bak gaat vervelen, dus les nemen zou ik zeggen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je altijd een uur moet rijden. Als de pony iets goed doet, wees dan tevreden en stap hem uit als beloning.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:59

Ik begrijp je heel goed, want ik had eerst hetzelfde.
Ik heb toen gewoon veel verschillende oefeningen gedaan en op een gegeven moment ging de tijd veel sneller, hoewel het er bij mij niet perse om gaat hoe lang ik mijn pony rijd- als het na een half uurtje heel goed ging dan vond ik het ook wel best. En misschien af en toe een sprongetje maken, is ook nog leuk voor je pony (als hij springen leuk vindt natuurlijk). Heb je les?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:00

Ik rijd ook altijd maar 20 minuten. Maar dan wel 20 minuten intensief.
Met buitenritten ben ik vaak een uur tot 2 uur weg. (Of soms zelfs de hele dag.)
Maar ik en mijn paard vinden het allebei saai om langer dan 30 minuten in dezelfde bak te rijden. Alleen als ik nieuw oefeningen met haar ga oefenen ben ik iets langer aan het rijden. Maar normaal rijd ik echt niet langer dan 20/30 minuten. Behalve tijdens de les.
Dus ik denk niet dat je je er zorgen over hoeft te maken hoor.
Gewoon veel afwisselde dingen doen met rijden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 16:48

ik heb om de week les. EN springen probeer ik ook 1x in de week.

helaas is mijn haflinger met springen in zijn 1tje niet echt entausast. Alleen als ik met andere paarden springt, dan hou ik hem soms niet, Maar omdaarom in de les te gaan vind ik ook onzin.

binnenkort heb ik springles. prive. Ik hoop als we dat ook vaker doen, dat hij het in zijn 1tje ook leuker gaat vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:20

20 minuten trainen is lang genoeg. Dan ga je daarna toch lekker buiten uitstappen? Zo maak je je uurtje ook wel vol.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 18:05

Sonja schreef:
20 minuten trainen is lang genoeg. Dan ga je daarna toch lekker buiten uitstappen? Zo maak je je uurtje ook wel vol.

Ik kan nog niet alleen met hem naar buiten, dan is het meer stress dan ontspanning. Hij houdt er namelijk niet van om alleen te gaan. en aangezien me paard en ik een behoorlijke dip hebben gehad deze winter, (lees constant vandoor vliegen en niet willen luisteren) Wil ik het wat rustig aan doen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:31

misschien kan je eens wat grondoefeningen en etc. gaan doen na het rijden, dan ben je toch wat langer bezig.
als jij na 20 minuten klaar bent is dat toch ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:24

plutolover schreef:
Sonja schreef:

Ik kan nog niet alleen met hem naar buiten, dan is het meer stress dan ontspanning. Hij houdt er namelijk niet van om alleen te gaan. en aangezien me paard en ik een behoorlijke dip hebben gehad deze winter, (lees constant vandoor vliegen en niet willen luisteren) Wil ik het wat rustig aan doen.

Dan begin je met uitstappen aan de hand, tot daar ontspanning bij komt. Dan eens een paar meter van het erf af rijden, dan afstappen en aan de hand verder, en net voor je thuiskomt weer opstappen, etc. Dan rij je binnen een maand een rondje in je eentje buitenom! Heb je wel iets fijns om naartoe te werken!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:42

Je kan zoveel dingen bedenken waardoor t rijden leuker kan worden:
Les nemen, springen, zonder zadel, buitenrijden enz.
En als je je goed voelt over die 20 min die je gereden hebt, nou super.
Van niemand moet jij een uur rijden hoor. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:52

Als het paard maar wel lang genoeg per dag van stal komt, vind ik het totaal geen probleem als er niet lang gereden wordt hoor.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 08:52

Sonja schreef:
Als het paard maar wel lang genoeg per dag van stal komt, vind ik het totaal geen probleem als er niet lang gereden wordt hoor.

mijn paard komt elke dag van stal. ALs het lekker weer is op de weide, en anders op de paddock, binenkort waarschijnlijk 24 uur naar buiten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:24

Ja waarom een uur of 3 kwartier rijden, ik rij soms maar 10 min zeker als het heel goed gaat, ik doe van te voren meestal wel hand/grondwerk en stap uit ernaast, dus ben toch wel een aardig poosje op ons gemak aan het trainen.

marcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:19

wat meer variatie,zonder zadel, nieuwe dingen proberen , charagement(of hoe je ook schrijft)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:21

Als ik dressuur rijd in de bak op mijn vz ijsje ben ik er na een half uur ook al wel zat van Knipoog En zij ook al wel Knipoog
Ga dan gewoon iets anders doen, niet tegen je zin in gaan rijden want dat werkt toch niet Knipoog

ItsmePipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:23

Veel afwisselingen en oefeningen doen, je paard en jezelf lekker wakker houden.
En als dat de ene keer 20 minuten is en de andere keer een uur is het prima toch
Als jullie je maar lekker voelen als je afstapt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:25

Afwisseling???
van springen tot dresuur, buitenrijden, voetballen, weet ik het....

En als je les hebt, krijg je vaak nieuwe uitdagingen in de vorm van huiswerk.. mee..
Zo heb je weer zat om te oefenen..
(ik heb na 1 les denk ik al wel weer huiswerk voor 2 maand.. maar goed..
ga deze week lekker nog een keer lessen!!!)

Ik rij als ze super gaat, ook vaak maar 1/2 uur.. (ex in / uit stappen)
Maar dan moet ze zich wel hebben uitgeslooft..
Anders trapt baasje daar niet in...

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:26

MaartJ schreef:

Hier ga ik helemaal in mee!

En... Ik weet niet of je deze luxe hebt; maar ga eens lekker naar het bos, duinen of strand. Of ga gewoon lekker op de weg rijden! Ook leuk en voor je het weet... Ben je al 'n uur bezig! Lachen

Suc6!