Gister wedstrijd gehad bij ons op de manege. Scarabe rijd ik nu sins september 3 a 4 keer in de week. Van oorsprong is het een draver die nogal flink drammerig en rennerig kan zijn en het moeilijk vind zich te ontspannen. Dit is dan ook nog voor mij het belangrijkste punt om aan te werken. Omdat ze zich vooral gaat opfokken met en na het galoperen doe ik haar voor het rijden alleen maar losrijden in stap en draf en daarin dan wat overgangen. ik probeer haar dan ook gewoon lekker laag en lang te laten lopen en pak haar in de proef op, dit heeft nu al 2 keer goed effect gehad dus dit wil ik dan ook doorzetten. Het probleem alleen als ze laag gaat lopen is dat ze vaker wat meer op de voorhand gaat lopen dus dat is nog een probleem waar aan gewerkt wordt. Was zelf erg tevreden over de proef. DE jury op zich ook was 1ste geworden met 183 punten ( ja hij had heel laag gejureerd). Nou hier komen de foto's:

Even lekker instappen

Drafje

Even drinken het was zo warm

en weer verder

uiterste concetratie:P

Even aan horen wanneer ik aan de beurt ben, en ja hoor ik moest de ring in.
helaas geen foto's was bang dat ze zou gaan schrikken van de flits.

Na de proef nog even een foto in het bos gaan maken

Meteen het jasje uit wat een warmte was het. Was toch wel erg trots op haar.

En nog een mooie foto van haar hoofdje.
Tips en reacties zijn altijd welkom

Tot de volgende keer
Het ziet er netjes uit.. Inderdaad ontspannen en dat van die voorhand komt uiteindelijk ook wel! Ga zo door!