L2 debuut met Unicum ( v.Jazz) 2 winstpunten rijker.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_maartje_

L2 debuut met Unicum ( v.Jazz) 2 winstpunten rijker.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:05

Gisteren hadden we ons L2 debuut in Laag-Soeren.
Na ongeveer 3 maanden niet gestart te hebben was het extra leuk om weer op concours te gaan.
We hadden die maanden flink getraind en dat heeft zijn vruchten af geworpen.
Dit was mijn eerste wedstrijd dat ik in de proef de spanning redelijk onder controle kon houden.
Hij was erg spooky vooral omdat het losrijterrein naast een camping lag en dan ook vooral naast
de grote speeltuin van de camping met voetballende kinderen en trampolines Huilen van het lachen gelijk dus weer een goed leer moment!
Ondanks de spanning vond ik hem met losrijden erg fijn lopen en heb dan ook niet al te veel gedaan.
In de proeven bleef hij kijkerig maar ik kon er toch redelijk aan rijden.
Helaas was de bodem ongeloofelijk zwaar waardoor vooral mijn eerste proef niet helemaal vlekkeloos verliep.
Dit lag natuurlijk niet alleen aan de bodem want er zijn nog genoeg aandachtspuntjes.
Al met al had ik vooral over mijn eerste proef een goed gevoel, al vond ik het toen ik het filmpje zag iets tegenvallen.
In mijn 2e proef had ik wat storingen omdat ik zelf te dicht langs de hekjes reed hierdoor ging bijna het hele galop gedeelte
de mist in.
Ondanks dat ook over mijn 2e proef een goed gevoel en dit gevoel werd beloond met twee 2e prijzen en 180 en 191 punten.
Ik was dus zeker trots op ons L2 debuut en ik kijk uit naar onze volgende wedstrijd.
Deze keer geen foto`s maar filmpjes.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden maar wees lief ik weet dat er nog zat te verbeteren valt Knipoog
(kwaliteit van de filmpjes is helaas erg achteruit gegaan )

*Losrijden

191 punten.
*1e proef

180 punten.
*2e proef

Niekoezz

Re: L2 debuut met Unicum ( v.Jazz) 2 winstpunten rijker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:10

Ik vind de lengtebuiging nog niet helemaal in orde. Hij 'vliegt' nog een beetje de wendingen door. Wijken mag onder andere ook meer zijn.

Verder vind ik het er netjes uit zien, je hebt een hele goed houding en je bent zeker op de goede weg!
Paard heeft ook mooie zweefmomenten.

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:25

Ziet er netjes uit Maart!!

Jammer van de foutjes in de galop, ik dacht als die nu langs het omgevallen hekje gaat lopen vind die het dood eng maar hij keek er totaal niet naar om. Dat vond ik echt iets voor Uni Tong uitsteken

De bodem ziet er inderdaad erg zwaar uit.. Het wijken is ook een aandachtspuntje om aan te werken.. Verder ziet het er echt netjes uit Lachen

xx Mirte

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:43

leuk paardje zeg!
ik vind ook dat hij soms nog wat de wendingen uit vliegt & dat het wijken nog best lastig gaat. Daar zou ik gewoon op oefenen en dan komt dat helemaal goed! Ook zou ik in draf zelf me handen wat lager houden. Verder ziet het er echt super uit!
Nog veel succes!
xx

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 11:49

die punten kloppen helemaal lengtebuiging en wijken zijn zeker aandachtspunten ( al zijn er nog genoeg
andere op te noemen Tong uitsteken )
in de training en met losrijden gaat het al de goede kant op alleen in de proef als er spanning bij komt kijken wil het
allemaal nog niet helemaal lukken, ook zag ik idd ook dat ik mijn handen soms wel erg hoog heb.

_maartje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 15:30

niemand verder commentaar?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:36

Ik vind het allemaal heel swieberig en zwabberig om het zo maar te zeggen.
Ik vind 'm niet helemaal lekker in de aanleuning lopen en geniet er niet echt van om naar te kijken zeg maar.
( misschien een beetje raar hoe ik het vertel, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen Clown)

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:48

Ik vind het een leuk dier, maar heb het idee dat je iets meer lengte in de hals zou mogen hebben, het ziet er een beetje strak uit. Vind wel dat je netjes op je paard zit, en het wijken is nog niet zo slecht, hou wel in de gaten dat ie zijn voorhand voor houd en niet eerst met de achterkant voorbij komt.
Succes verder

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:22

De filmpjes geven goed weer wat voor een kwaliteitspaard je onder je kont hebt! Aandachtspunten zijn al gegeven, ik vind dat het rijden over het algemeen een fijn beeld geeft. Succes met dit leuke paard in de L2, gaat vast goed komen!

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:53

Ik vind het een heel fijn dier. Je hebt een hele nette zit je 'pompt' alleen iets teveel met je benen. Het wijken gaat inderdaad nog wat stroef zo te zien en de lengtebuigig is nog niet optimaal aanwezig. Toch denk ik zeker te weten dat het helemaal goed komt met deze combinatie, want zoals ursy ook al zei, op de filmpjes is goed te zien wat voor een kwaliteitspaard je hebt! Lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:07

ziet er goed uit! je hebt een nette houding. probeer alleen niet zo vaak te prikken met je sporen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:15

een echte Jazz in de bewegingen Vingers aflikken Leuk dier, maar mag nog iets meer lengte in de hals en je moet zelf nog iets rustiger zitten (vooral je been).

Het dier is inderdaad nog wat zwiebelig, want weet niet waar al die bewegingen heen moeten. Dat is gewoon meters maken.

Succes, gaat vast lukken!

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:30

Het lijkt alsof hij nog wat over zijn buitenschouder valt, op beide kanten! vind em in zijn hoofd/halshouding ook nog niet helemaal fijn, soms wat stukjes lijkt het alsof hij wat tegen de hand is. Verder een leuk dier!!! *LOL*

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:25

Leuk paard heb je.
Ik vind alleen dat je onderbenen heel onrustig liggen.
Maar veel succes met de wedstrijden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:32

Vind persoonlijk de aanleuning nog erg onrustig, dan weer te kort dan weer zijn hals eruit drukken. Dat zijn hals eruit drukken zie je bijvoorbeeld bij het achterwaarts en de middendraf. Valt over zijn buitenschouder bij het wijken. Zoals eerder gezegd alles nog wat wiebelig en soms wat slordig aandoend. Je zit verder netjes en het is een heel ansprekend paard.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:41

ey maartje..
wist helemaal niet dat je weer concour had met uni.
gefeliciteerd met je puntjes..
commetaar is gegeven..
grtz

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:45

Wat leuk!
'Mijn' paard heet ook Unicum!! Haha!
Verder vind ik het er erg goed uitzien!
en je hebt echt een súper houding.
ik zou zeggen ga vooral door.
En maak veel plezier samen en succes verder.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:30

Ja idd, meer ontspanning en constanere aanleuning erin maar ja makkelijker gezegd dan gedaan hej. Zou wel je handen iets lager houden, soms til je ze nogal op en schouders los. Veel overgangen rijden, en ook met terug of voorwaarts rijden gevoel erin blijven houden. Oefenen zodat die overgangen makkelijker worden. Veel suc6 verder! Tis echt een heel leuk paard!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:11

Knap dat je zulke punten hebt weten te rijden in deze loodzware bak! Gefeliciteerd!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:24

Stoer paard!! Een echte Jazz hé, qua uiterlijk en beweging!
Ga zo door, op naar het M1 !! Haha!