[Film] Maiko @ ZZ-licht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

[Film] Maiko @ ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 22:29

Vandaag heeft mijn moeder een stukje van de training gefilmd. Even wat informatie: De pirouettes zijn geen proef pirouettes maar werkpirouettes en ze hoeven van mij dus niet zo klein mogelijk en precies de juiste grote te hebben. De eerste serie die ik reed ging fout, ik ging eerst om de twee maar omdat ik zelf niet goed oplette vergat ik een hulp en werd deze om de 3.
Ik weet dat mijn benen niet stil zijn, ik heb hier al alles aan gedaan maar stiller dan dit krijg ik ze niet.

http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... ID=276519&

Tarn

Re: [Film] Maiko @ ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:48

ik vind het er goed uitzien

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:08

Ik volg al een tijdje je topics en nu word het toch eens tijd om wat te plaatsen. Knipoog

Ten eerste rij je de werkpirouettes verkeerd in. Zo krijgt hij niet de kans om optimaal de pirouettes in te zetten.
De wissels zien er keurig uit. Ja
Maar moet wel zeggen dat ik de draf achteruit vind gaan. Ik vind hem nu erg hektisch en vaak taktfouten hebben (mede in de schouderbinnenwaarts). Eerst was had hij zo'n rustige schwung, takt en regelmaat en dat mis ik de laatste tijd een beetje, aan de hand van je filmpjes.

Op het einde van het filmpje rij je meen ik meer tegen de passage aan?? Maar wat daarvan de bedoeling is weet ik ook niet. Je rijd toch ZZ-licht? Of zit er een bepaalde bedoeling achter dat je passage-achtig rijd? Knipoog

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:02

SaskiaKur schreef:
Ik volg al een tijdje je topics en nu word het toch eens tijd om wat te plaatsen. Knipoog

Ten eerste rij je de werkpirouettes verkeerd in. Zo krijgt hij niet de kans om optimaal de pirouettes in te zetten.
Maar moet wel zeggen dat ik de draf achteruit vind gaan. Ik vind hem nu erg hektisch en vaak taktfouten hebben (mede in de schouderbinnenwaarts). Eerst was had hij zo'n rustige schwung, takt en regelmaat en dat mis ik de laatste tijd een beetje, aan de hand van je filmpjes.

Op het einde van het filmpje rij je meen ik meer tegen de passage aan?? Maar wat daarvan de bedoeling is weet ik ook niet. Je rijd toch ZZ-licht? Of zit er een bepaalde bedoeling achter dat je passage-achtig rijd? Knipoog

Precies wat ik wilde zeggen. In de werkpirouette is je paard de sprong volledig kwijt. Het achterbeen blijft achter terwijl dit juist actief door zou moeten blijven springen. Verder hoop ik dat je normaal gesproken betere overgangen maakt van galop naar draf Knipoog
En ook mij vielen de tactfouten in draf op, het ziet er wat gespannen uit allemaal, ik heb wel eens beter van je gezien en heb het idee dat zijn bespiering een beetje achteruit is gegaan.
Die wissels zijn wel echt netjes trouwens!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:10

De wissels zien er idd heel netjes uit.
Wat mij opvalt is dat jij je handen niet helemaal stil houdt, het lijkt alsof je hem aardig in de mond zit af en toe. en je zit ook niet echt stil. Als of je hem als het waren een beetje stuwt zo af en toe
dat is wat ik zie op het filmpje Knipoog
En met je benen niet stil kunnen houden, is elastiekjes niet iets ? en misschien zitles ?
of heb je dat ook al geprobeerd ? Lachen
verder vind ik het een mooi machtig dier om te zien, hoe groot is hij eigenlijk

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:36

Erg leuk paard! Jij rijd ook erg netjes. Ik ben het met SaskiaKur eens. Je mag hem ook meer op de achterhand rijden. De wissels zien er gaaf uit Haha! Succes verder!

Nadjol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:57

iedere keer vind ik het mooi om die wissels te zien erg mooi Lachen en ik sluit me aan bij SaskiaKur en mooi paardje trouwens

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:49

ik zou idd proberen weer even de rust in je paard terug te vinden. naja alles is eigenlijk al gezegd.
mooi paard Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 09:29

SaskiaKur schreef:

Jij verward schwung met constant tegen passage aanlopen, want dat deed hij eerst dus de hele tijd. Omdat hij dit erg graag doet krijg ik soms nog wat taktfouten, maar dit is al steeds minder, maar het moet nog beter, en daar werk ik aan.

Werkpirouettes zijn voor mij nog heel moeilijk, tot 2 weken geleden kon ik ze niet eens normaal rijden. Maiko denkt hierbij ook erg mee, dus dat maakt het soms nog extra lastig.

Ik rijd hem inderdaad tegen passage aan, maar betekent ZZ-licht dat je geen passage mag doen dan? Clown Ik rijd ook wissels om de 2, dat komt ook niet in de ZZ-licht voor hoor.

Trouwens, je zegt aan de hand van mij filmpjes? In welke filmpjes vond je hem dan wel goed lopen?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 09:31

ladylay schreef:
De wissels zien er idd heel netjes uit.
Wat mij opvalt is dat jij je handen niet helemaal stil houdt, het lijkt alsof je hem aardig in de mond zit af en toe. en je zit ook niet echt stil. Als of je hem als het waren een beetje stuwt zo af en toe
dat is wat ik zie op het filmpje Knipoog
En met je benen niet stil kunnen houden, is elastiekjes niet iets ? en misschien zitles ?
of heb je dat ook al geprobeerd ? Lachen
verder vind ik het een mooi machtig dier om te zien, hoe groot is hij eigenlijk

Aan mijn houding is gewoon niet meer te werken, dat meen ik serieus, ik vind het al heel wat dat ik nu zo kan zitten. Ik heb echt al alles geprobeerd, en ja, ook zitles, maar hierna mocht ik gelijk door naar de fysio.

Hij is 1.70

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:49

Ziet er goed uit Cleo.. probeer hem nog iets meer op het achterbeen te zetten en de hoofd-halshouding iets meer opgericht te houden. veel succes ermee Haha!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:08

Ziet er goed uit Cleo!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:36

Ik vind de tactfouten wel meevallen in de draf. Ik vond de galop een fractie te hard gaan, waardoor het het er allemaal 'net niet' uit ziet zeg maar. Ik denk dat wanneer je hem in beide gangen een fractie terug zet in tempo hij net wat meer rust krijgt in zijn lopen en dat komt de kwaliteit ten goede.
vind ik goed zat hoor, je stoort hem niet voor zover het te zien is op dit filmpje.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:18

ik vindt het er goed uitzien maar je houding vindt ik niets in de draf valt het wel mee maar in galop vindt ik je erg naar achter kantelen. en in draf heb je wel weingi je benen stil maar dat was bij mij eerst ook een vervelend punt,

anne muller zit houding experd:: haar al eens geprobeerd? ze ziet alles kijkt dwars door je heen, ze ziet zelfs al als je een keer niet uitademd en dus je adem inhoud,

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:25

niet rot bedoeld maar ik heb niets met deze combinatie.
vind zijn draf te over haast en veel tact fouten.
zijn galop vind ik niet sterk genoeg en zeker het achterbeen gebruik niet.
in de werk piro's valt hij naar mijn zeggen gewoon dood.
ik vind het heel knap dat dat je op dit nivo rijd absoluut daar zal ik niets over zeggen maar ik denk wel dat er nog een hoop te verbeteren valt voor ik ga kwijlen hahaha

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:31

Ik vind het er wel netjes uit zien.. Zeker de draf vind ik dat je er veel meer mee kan.. Hij heeft soms nog kleine taktfoutjes en volgens mij komt dat vooral doordat jij hem dan iets te veel naar voren rijdt. Nou kan ik me daar ook weer in vinden, want anders gaat hij teveel naar passage.. Galop mag hij iets meer opgericht worden, dat heb je in de draf wel voor elkaar! Wissels zijn wel super Haha!!

Ik vind je stukken beter gaan rijden en veel succes in het Zzlicht!

Kan je mij, als je wilt via PM, vertellen van je wie les krijgt?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:31

Ik vind het er al heel netjes uitzien!
Vind juist dat hij beter draaft dan eerst, wat actiever meer naar voren in plaats van omhoog.
Changementen zijn echt heel netjes, mooi recht en heel constand.

Veel plezier nog samen!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:26

Ik ben t met Talented en A-n-o-u-k eens, draf vindt ik er best heel fijn uitzien mooi berg op misschien af en toe iets gehaast.
Galop moet hij idd meer berg op (maar daar worstel ik ook mee) en meer terug je haast m af en toe te veel waardoor hij sprong verliest.
Wissels zijn mooi maar ook hier , probeer een tempo te houden.
Gewoon lekker door trainen, veel schakeljes rijden wordt ie lekker sterk van.
Ik kijk nog even hoe t gaat deze maand en of ik mee start in mei op OBL zo niet alvast veel succes!!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:30

Nog 1 keer over mijn houding, ik heb al genoeg expert gevraagd maar het is gewoon hopeloos. Ik weet zelf ook dat er nog veel aan ons te spijkeren valt, maar ZZ betekend niet perfect, en ik train toch juist om te verbeteren Lachen

Bedankt voor de leuke reacties en het opbouwende commentaar waar ik wel wat mee kan Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:48

olijf schreef:
Ik ben t met Talented en A-n-o-u-k eens, draf vindt ik er best heel fijn uitzien mooi berg op misschien af en toe iets gehaast.
Galop moet hij idd meer berg op (maar daar worstel ik ook mee) en meer terug je haast m af en toe te veel waardoor hij sprong verliest.
Ik kijk nog even hoe t gaat deze maand en of ik mee start in mei op OBL zo niet alvast veel succes!!

Dankjewel, Lijkt me leuk om je tegen te komen op wedstrijd Lachen

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:58

CleovG schreef:
olijf schreef:

Dankjewel, Lijkt me leuk om je tegen te komen op wedstrijd Lachen

We zullen zien.... ik wacht even af wat juf zegt.....
Maar anders kom ik je aanmoedigen!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:01

Ik vind de wissels er super uitzien Cleo Ja
De werkpiroutte's verliest hij zijn sprong en hij vergeet het achterbeen. Ook die diagonaal(de laatste) vind ik niet je van het Ik vind het er niet ontspannen uitzien en ik zou hem liever of echt in passage, of in een gewone draf zien, en niet zo half half. Verder vind ik wel dat je hem in de rest van de galoptour en de middendraf super voor elkaar hebt Ja

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:02

Om maar eerst met je zit te beginnen, dan mag je je benen nog niet stil houden (Stoort mij eigenlijk niet.. Sommige mensen zwaaien hun benen in de neuzen van hun paard Clown ) toch vind ik echt dat je kaarsrechtop zit! Ja in de galop ga je een fractie teveel achterover zitten waardoor je wat meer stuwt, maar je zit absoluut niet krom of met een holle rug! Knipoog

Let alleen op dat als je uit je pirouette komt dat je niet teveel achterblijft met je rechterschouder.. Dat idee had ik namelijk Knipoog

Je wissels zien er keurig uit! Heerlijk ontspannen en kaarsrecht! Nog steeds vind ik jullie echt een heel leuke combinatie! Als je een keertje hier in de buurt wedstrijd hebt kom ik een keer kijken Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:10

Leuk een filmpje! Zit stoort me niet echt. Wissels zijn prima! In galop heb je het zwaartepunt net wat te weinig op achter, om je pirouette te kunnen maken. Probeer in ieder geval meer impuls te houden tijdens de werkpirouettes. Als hij stil valt moet hij met druk van het been/duwtje met de spoor meteen naar voren. Op zich prima, dat je een beetje met passage bezig bent maar het gevaar van het korter worden voor is dan groter. Overigens krijg je hem daarna weer prima op lengte.
Je ziet met name in 1 schouderbinnenwaarts dat hij richting passage wil gaan. Zoals je al zegt, dan maar meer voorwaarts.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:11

lijkt net of hij steeds zijn mond open doet of zie ik dat verkeerd?