Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SaskiaKur schreef:Ik volg al een tijdje je topics en nu word het toch eens tijd om wat te plaatsen.
Ten eerste rij je de werkpirouettes verkeerd in. Zo krijgt hij niet de kans om optimaal de pirouettes in te zetten.
De wissels zien er keurig uit.
Maar moet wel zeggen dat ik de draf achteruit vind gaan. Ik vind hem nu erg hektisch en vaak taktfouten hebben (mede in de schouderbinnenwaarts). Eerst was had hij zo'n rustige schwung, takt en regelmaat en dat mis ik de laatste tijd een beetje, aan de hand van je filmpjes.
Op het einde van het filmpje rij je meen ik meer tegen de passage aan?? Maar wat daarvan de bedoeling is weet ik ook niet. Je rijd toch ZZ-licht? Of zit er een bepaalde bedoeling achter dat je passage-achtig rijd?

Succes verder!
en ik sluit me aan bij SaskiaKur en mooi paardje trouwens
SaskiaKur schreef:Ik volg al een tijdje je topics en nu word het toch eens tijd om wat te plaatsen.
Ten eerste rij je de werkpirouettes verkeerd in. Zo krijgt hij niet de kans om optimaal de pirouettes in te zetten.
De wissels zien er keurig uit.
Maar moet wel zeggen dat ik de draf achteruit vind gaan. Ik vind hem nu erg hektisch en vaak taktfouten hebben (mede in de schouderbinnenwaarts). Eerst was had hij zo'n rustige schwung, takt en regelmaat en dat mis ik de laatste tijd een beetje, aan de hand van je filmpjes.
Op het einde van het filmpje rij je meen ik meer tegen de passage aan?? Maar wat daarvan de bedoeling is weet ik ook niet. Je rijd toch ZZ-licht? Of zit er een bepaalde bedoeling achter dat je passage-achtig rijd?
Ik rijd ook wissels om de 2, dat komt ook niet in de ZZ-licht voor hoor.ladylay schreef:De wissels zien er idd heel netjes uit.
Wat mij opvalt is dat jij je handen niet helemaal stil houdt, het lijkt alsof je hem aardig in de mond zit af en toe. en je zit ook niet echt stil. Als of je hem als het waren een beetje stuwt zo af en toe
dat is wat ik zie op het filmpje
En met je benen niet stil kunnen houden, is elastiekjes niet iets ? en misschien zitles ?
of heb je dat ook al geprobeerd ?
verder vind ik het een mooi machtig dier om te zien, hoe groot is hij eigenlijk
! 
olijf schreef:Ik ben t met Talented en A-n-o-u-k eens, draf vindt ik er best heel fijn uitzien mooi berg op misschien af en toe iets gehaast.
Galop moet hij idd meer berg op (maar daar worstel ik ook mee) en meer terug je haast m af en toe te veel waardoor hij sprong verliest.
Wissels zijn mooi maar ook hier , probeer een tempo te houden.
Gewoon lekker door trainen, veel schakeljes rijden wordt ie lekker sterk van.
Ik kijk nog even hoe t gaat deze maand en of ik mee start in mei op OBL zo niet alvast veel succes!!
CleovG schreef:olijf schreef:Ik ben t met Talented en A-n-o-u-k eens, draf vindt ik er best heel fijn uitzien mooi berg op misschien af en toe iets gehaast.
Galop moet hij idd meer berg op (maar daar worstel ik ook mee) en meer terug je haast m af en toe te veel waardoor hij sprong verliest.
Wissels zijn mooi maar ook hier , probeer een tempo te houden.
Gewoon lekker door trainen, veel schakeljes rijden wordt ie lekker sterk van.
Ik kijk nog even hoe t gaat deze maand en of ik mee start in mei op OBL zo niet alvast veel succes!!
Dankjewel, Lijkt me leuk om je tegen te komen op wedstrijd

Ik vind het er niet ontspannen uitzien en ik zou hem liever of echt in passage, of in een gewone draf zien, en niet zo half half. Verder vind ik wel dat je hem in de rest van de galoptour en de middendraf super voor elkaar hebt

) toch vind ik echt dat je kaarsrechtop zit! Ja in de galop ga je een fractie teveel achterover zitten waardoor je wat meer stuwt, maar je zit absoluut niet krom of met een holle rug!