IJslander Eva at Dressuur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

IJslander Eva at Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 21:24

Vandaag heeft Kim_S @ bokt Eva weer op de foto gezet! (dankje Kim Haha!) Ik ben super blij met het resultaat en ik kan meteen goed zien wat er verbeterd moet worden. Ja Excuses voor mijn beenhouding, ik reed met rubberen joppers en dat ben ik niet gewend meer..
Laten we even heel professioneel beginnen! ROFL (beetje loswerken hoort er ook bij!)
Afbeelding

Afbeelding

Nu dan even serieus, lekker ontspannen! Lachen
Afbeelding

Eva loopt netjes en ontspannen maar ik moet voor me uit kijken en mijn tenen naar binnen doen!
Afbeelding

Ontspannen! OK dan!
Afbeelding

Nette foto, mijn houding is vreselijk..
Afbeelding

Beetje heet. Clown
Afbeelding

Nog een prachtige tolt foto (ahum ahum Clown )
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Lachen Commentaar en bruikbare tips zijn altijd welkom! Ik ga hard aan mijn houding werken, vooral na het zien van deze foto's! Moet echt het een en ander verbeterd worden!

Afbeelding

Doei!

Spinoza

Re: IJslander Eva at Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:26

ziet er keurig uit, zou alleen je beugels iets langer doen. rijd fijner en je kunt met een ijslander dan makkelijker op je zit werken. daarnaast kan je het bovenste gedeelde van je kuit dan makkelijk op de ronding van de buik klemmen. althans dat is mijn mening
tenen naar binnen heb ik zelf ervaren als zeer lastig bij een ijslander. denk dat het tenen naar binnen vooral is dat je je paard niet aan drijft met je hak, maar daar heb je mij een ijslander niet zo snel last van Haha!

niet dat ik de netste houding heb hoor, maar dat is een kwestie van spieren op de juist plekken trainen
Laatst bijgewerkt door Spinoza op 27-04-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:29

Eve. Haha!
Foto 5 vind ik er heel fijn uit zien! Ja
Alleen lijkt het of je iets scheef zit? Knipoog
Toltfoto is stoer!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:30

je rijd hem bij de dressuur heerlijk mooi achterhand maar iets te diep.
vaak vindt ik dat als mensen met een ijslander in de tölt dat hoofd omhoog trekken en dan gewoon weg rennen,
miss overdrijf ik maar vindt het er gewoon niet zo vriendelijk uitzien.
het is echt niet alleen op jou gericht hoor.
maar vraag me wel af hoe jij daar over denkt.
en er is trouwens bewezen dat je in de tölt ook nagevelijk kan rijden.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:31

mooie fotos! Ja
ziet er fijn uit hoor!

je weet zelf wel waar je aan moet werken Knipoog

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:34

het gaat erom dat je het paard het hoofd hoog laat dragen zodat de tolt eruit komt. laag en diep tolten is erg lastig. het is niet zo dat je het hoofd omhoog moet trekken. je maakt een verzameling op de voorhand maar dan omhoog. ik heb hierbij bijna geen spanning op mijn teugels. maar snap wel dat het er soms wat raar uit ziet. de tolt is gewoon net iets anders voor het lichaam van het paard. natuurlijk kan je je ijslander uiteindelijk wel aan de teugel laten tolten maar dat is echt top klasse zeg maar. De oprichting is juist nodig om de voorhand op te laten richten.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=161&t=797419

dit is wel een leuke topic. je moet namelijk niet je paard te hoog krijgen dan is het ook weer niet goed.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:38

wat een mooie, inspirerende plaatjes weer! Heel leuk, er zit veel moois tussen. Wat ben je lekker bezig met eva!
Ik ben vooral onder de indruk van haar achterhand. Wat is ze ook onwijs bespierd!
veel plezier verder!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:48

Wauw!
Er zitten echt hele mooie foto's tussen, het gaat alweer een heel stuk beter als een tijd geleden Ja
Ik vind dit dekje d'r echt het mooiste staan Lovers
Kom binnenkort ook wel weer een keertje foto's maken Haha!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:51

spinet schreef:
het gaat erom dat je het paard het hoofd hoog laat dragen zodat de tolt eruit komt. laag en diep tolten is erg lastig. het is niet zo dat je het hoofd omhoog moet trekken. je maakt een verzameling op de voorhand maar dan omhoog. ik heb hierbij bijna geen spanning op mijn teugels. maar snap wel dat het er soms wat raar uit ziet. de tolt is gewoon net iets anders voor het lichaam van het paard. natuurlijk kan je je ijslander uiteindelijk wel aan de teugel laten tolten maar dat is echt top klasse zeg maar. De oprichting is juist nodig om de voorhand op te laten richten.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=161&t=797419

dit is wel een leuke topic. je moet namelijk niet je paard te hoog krijgen dan is het ook weer niet goed.

oké, bedankt.
ik ben bij de nvvr dag geweest en daar was een vrouw die reed op een aardig jonge ijslander.
eerst moest ze draven maar paard was zenuwachtig en gign dus tölten, ze moest toen in een rustig tempo gaan draven paard moest nagevelijk lopen als dat goed ging mocht ze proberen om te tölten.
en het ging.
elke keer kleine stukjes maar goed, en volgens mij nog geen eens ervaren of top klasse.
wil je natuurlijk niet aanvallen maar miss leuk/goed om te proberen?
erg goed topic trouwens wat je me gaf!
groetjes, en wat een leuke ijslander deze spreekt me ergens aan.
been niet zo'n ijslander fan maar dat zal dan wel komen door sommige mensen die rijden voor de tölt... Verdrietig

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:02

natuurlijk ligt het ook aan de kwaliteit van je paard en je dressuur basis. Maar nageeflijk rijden is niet makkelijk. Ik denk trouwens dat jij Sandra gezien hebt met Dux (vosje met veel haar). Zij kan echt ontzettend goed rijden en heeft veel paarden getrained. Ijslanders rijden is gewoon iets heel anders dan een gewoon paard rijden. Zijn zoveel extra dingenw aar je rekening mee moet houden.
En het aantolten als ze gespannen zijn is bij ijslanders vrij normaal. spanning kan dan zowel positief als negatief zijn. Het is trouwens ook een groot verschil of je paard een natuur tolter is of een paard met voorkeur draf. Een paard dat een natuur tolter is zal je makkelijker nageeflijk krijgen dan een paard met voorkeur draf. En daarnaast zijn natuurlijk die rug spieren heel belangrijk. Mijn merrie (heb haar 6 maanden nu) is heel weinig getolt en we zijn nu lekke rmet haar bezig. Veel dressuur matige oefeningen en tolt van latraal naar tact zuiver rijden, want een goede tolt rij je niet zomaar. het is eerst belanrijk om te tact zuiver te krijgen, spieren moeten eerst optimaal zijn, als je dat hebt dan kan je naar beneden gaan rijden.

Hoe bedoel je trouwens rijden voor de tolt? Het is natuurlijk wel een van dingen die een ijslander bijzonder maken. Zo heb je 4 en 5 gangers. Is het misschien zo dat het door de stand van de nek komt dat je er iets tegen hebt? Dit is ook geen aanval hoor. Ben gewoon benieuwd naar wat iemand vind die geef ding heeft met ijslanders.

Zit trouwens aardig in de buurt dus kom eens kijken Haha!

En Kim vind het er dressuurmatig erg goed uit zien hoor Haha! Tolt mag misschien iets lager gereden worden. Maar ja ik ben ook nog maar net in training hoor. Maar begin de hang of it ervan te krijgen. Veel lezen, vragen en luisteren.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:07

spinet schreef:
natuurlijk ligt het ook aan de kwaliteit van je paard en je dressuur basis. Maar nageeflijk rijden is niet makkelijk. Ik denk trouwens dat jij Sandra gezien hebt met Dux (vosje met veel haar). Zij kan echt ontzettend goed rijden en heeft veel paarden getrained. Ijslanders rijden is gewoon iets heel anders dan een gewoon paard rijden. Zijn zoveel extra dingenw aar je rekening mee moet houden.
En het aantolten als ze gespannen zijn is bij ijslanders vrij normaal. spanning kan dan zowel positief als negatief zijn. Het is trouwens ook een groot verschil of je paard een natuur tolter is of een paard met voorkeur draf. Een paard dat een natuur tolter is zal je makkelijker nageeflijk krijgen dan een paard met voorkeur draf. En daarnaast zijn natuurlijk die rug spieren heel belangrijk. Mijn merrie (heb haar 6 maanden nu) is heel weinig getolt en we zijn nu lekke rmet haar bezig. Veel dressuur matige oefeningen en tolt van latraal naar tact zuiver rijden, want een goede tolt rij je niet zomaar. het is eerst belanrijk om te tact zuiver te krijgen, spieren moeten eerst optimaal zijn, als je dat hebt dan kan je naar beneden gaan rijden.

Hoe bedoel je trouwens rijden voor de tolt? Het is natuurlijk wel een van dingen die een ijslander bijzonder maken. Zo heb je 4 en 5 gangers. Is het misschien zo dat het door de stand van de nek komt dat je er iets tegen hebt? Dit is ook geen aanval hoor. Ben gewoon benieuwd naar wat iemand vind die geef ding heeft met ijslanders.

Zit trouwens aardig in de buurt dus kom eens kijken Haha!

En Kim vind het er dressuurmatig erg goed uit zien hoor Haha! Tolt mag misschien iets lager gereden worden. Maar ja ik ben ook nog maar net in training hoor. Maar begin de hang of it ervan te krijgen. Veel lezen, vragen en luisteren.

heel erg bedankt voor je goeie uitleg, ben altijd bereid om te leren.
en ja het was sandra haha die rijd zeker goed.
maar omdat ze bijde zenuwachtig waren was het niet topsport Clown
"Zit trouwens aardig in de buurt dus kom eens kijken Haha!" heb je dit tegen mij whaha??????

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:11

ja dat had ik tegen jou. zit bij hoevelaken/achterveld

sandra rijd echt super als ze lekker ontspannen is. Ze heeft een ijslander stal waar je erg leuke ritjes kan maken. ook voor beginnende ijslander ruiters of zonder ervaring. Sandra kan je een ijslander ervaring geven Haha!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:14

hehe die heb ik bij haar al opgedaan tja wat een boel ijlanders Haha!
ken je trouwens DE bekende twarres??
tja die kwam van ons hehe toen wij hem naar hun brachte gingen wij een geweldige rit maken op die bende van haar en dat was zo mooi om mee te maken, en ja we hebben ook getolt Clown zit heerlijk hehe Haha!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:18

Ik denk niet dat het de bedoeling is hier hele verhalen te houden Clown
Kan ook via PM.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:19

jaah sorry whehe lkkr off-topic en NU weer on

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:21

Zie je nou wel Haha!
Maar natuurlijk is het zo dat ieder zijn ding heeft. Ik ben niet echt een bak mens. Daarnaast is de bak waar ik kan rijden erg mul. Dus met soley train ik buiten. heb een heel mooi rondje hier achter over en antiek koetspad. de voltes zijn daar niet altijd mogelijk, maar de slange volte wel Haha!

Twarres ken ik niet hoor hou al die namen van anderen niet bij lol

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:22

heb je gelijk in, we dwaalde wel erg af Haha!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 08:20

spinet schreef:
ziet er keurig uit, zou alleen je beugels iets langer doen. rijd fijner en je kunt met een ijslander dan makkelijker op je zit werken. daarnaast kan je het bovenste gedeelde van je kuit dan makkelijk op de ronding van de buik klemmen. althans dat is mijn mening
tenen naar binnen heb ik zelf ervaren als zeer lastig bij een ijslander. denk dat het tenen naar binnen vooral is dat je je paard niet aan drijft met je hak, maar daar heb je mij een ijslander niet zo snel last van Haha!

niet dat ik de netste houding heb hoor, maar dat is een kwestie van spieren op de juist plekken trainen

Bedankt voor de tips. Lachen

_Eveline schreef:
Eve. Haha!
Foto 5 vind ik er heel fijn uit zien! Ja
Alleen lijkt het of je iets scheef zit? Knipoog
Toltfoto is stoer!

Voor zover ik weet zit ik niet scheef, maar zou af en toe best eens kunnen omdat de singel eigenlijk nog wel een paar gaatjes strakker mocht. Clown
Dankje! Lachen

Corellaa schreef:
mooie fotos! Ja
ziet er fijn uit hoor!

je weet zelf wel waar je aan moet werken Knipoog

Dankje Corel! Lachen

rakni schreef:
wat een mooie, inspirerende plaatjes weer! Heel leuk, er zit veel moois tussen. Wat ben je lekker bezig met eva!
Ik ben vooral onder de indruk van haar achterhand. Wat is ze ook onwijs bespierd!
veel plezier verder!

Bedankt! Haha!
Ben ook weer benieuwd naar rijfoto's van Rakni en jou, wil je me een Pb sturen als je die hebt? Bloos

Valentijn schreef:
Wauw!
Er zitten echt hele mooie foto's tussen, het gaat alweer een heel stuk beter als een tijd geleden Ja
Ik vind dit dekje d'r echt het mooiste staan Lovers
Kom binnenkort ook wel weer een keertje foto's maken Haha!

Je mag altijd foto's komen maken! *LOL*
Dankje en ik vind dit dekje ook wel erg mooi staan inderdaad! Ja

@twistermahoi: Bedankt, ik denk dat je aan de uitleg van Spinet heel veel hebt maar volgende keer liever per pb. Knipoog

@Spinet: Dankje en bedankt voor de goede uitleg maar zoals Valentijn al heeft gezegd hoort dat per pb. Lachen

Nadjol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:23

je rijd hem erg goed als ijslander hoor OK dan! ziet er erg mooi uit en je geeft zelf al aan dat je aan je houding gaat werken en hoe oud is je paardje?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:26

Ziet er weer goed uit, nu in tölt nog een klein beetje nagevelijker om het beeld mooier te maken mara je bent zeker op de goede weg!
suces verder Knipoog

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:26

ja, het is ook weer tijd voor een topic met plaatjes van mij. Een rakni is still alive topic. ik zal het je laten weten!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:30

Ik vind Eva dressuur matig steeds beter lopen en ook jouw houding is al erg verbeterd!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:56

Ik heb geloof ik nog niet eerder van jou foto's gezien, maar ik vind het er wel netjes uitzien!!
Je verbeterpuntjes zeg je zelf al Lachen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:13

Leuke foto's kimmy!
Het commentaar is al gegeven dus ga ik niet weer herhalen Clown Ziet er lekker ontspannen uit!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:16

spinet schreef:
ja dat had ik tegen jou. zit bij hoevelaken/achterveld

sandra rijd echt super als ze lekker ontspannen is. Ze heeft een ijslander stal waar je erg leuke ritjes kan maken. ook voor beginnende ijslander ruiters of zonder ervaring. Sandra kan je een ijslander ervaring geven Haha!

Heb er 3 jaar gewerkt maar ben niet zo te spreken over de gang van zaken daar....

ontopic:

Ziet er leuk uit Kim, het gaat steeds beter he! Commentaar over tolt is al gegeven Lachen