Wanja@dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanja

Wanja@dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:34

Na lange tijd weer eens wat foto's van Wanja onder het zadel. Na jaren van ups en downs qua gezondheid van Wanja, zijn we eindelijk weer op de goede weg. Met behulp van wat Myoplast en goede training, zowel onder het zadel als aan de longeerlijn ben ik trots op waar we nu zijn gekomen. We zijn er nog lang niet, maar het begin is er.
Ik weet dat ik voor me uit moet kijken en m'n tenen naar binnen moet draaien, ook zit ik niet zo lekker in dit zadel waardoor ik soms wat te ver voorover val. Aan deze punten wordt gewerkt.
Opbouwend commentaar is altijd welkom, graag zelfs!

Instappen
Afbeelding

Loswerken in draf, het is een dieseltje
Afbeelding

Galopje, dit kost haar nog erg veel moeite
Afbeelding

Na de galop, nog een beetje sterk
Afbeelding

Al beter
Afbeelding

Galopje andere hand
Afbeelding

Soms heeft ze er erg veel moeite mee, zoals hier
Afbeelding

Marieke_K

Re: Wanja@dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:41

Leuke fjord! Je kan zien dat je niet helemaal lekker in het zadel zit, helpt het niet om je beugels een gaatje langer te maken?

Let verder op je handen, voor je houden en niet op je been Knipoog

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:43

Bruin staat mooi Lachen
Inderdaad je handen rechtop en voor je plaatsen.

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:06

Wauw echt een mooi fjord! loopt ook lekker!
op foto 2 en de laatste ook mooi beenwerk!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:09

Iets meer navooren kijken op de fotos kijk je naar mijn idee erg omlaag.
Mooi paardje verder

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:28

Bedankt voor jullie tips, daar kan ik wat mee!
@Marieke_K: ik denk niet dat het helpt, ik vrees dat het gewoon zoeken wordt naar een ander zadel. Ik had eerder een Anky (ouder type), maar die heb ik verkocht met mijn andere paard (had ik echt nooit moeten doen, maar ja) en toen heb ik deze Pfiff gekocht. Sindsdien is mijn houding echt enorm verslechterd. Misschien heeft iemand nog suggesties? Ik zat zelf te denken aan een Bates Isabell Werth of Euroriding Luxor. De nieuwe modellen Anky dressuur passen helaas niet op Wanja.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:58

Euroriding heeft fijne zadels voor brede paarden, heb zelf een wintec op Stef (haflinger) liggen, vind dat ook een fijn zadel. Zou goed op de inchmaat letten, dat je kont goed in het zadel past. (niet vervelend bedoeld, maar je zit nu op de lepel van je zadel).

Nadjol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:02

normaal ben ik niet zo van de fjorden maar ik moet zeggen dat deze wel erg mooi is Haha! maar wat had hij dan eerst qua gezondheid en wat is myoplast?

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:27

Ik vind het er erg goed uitzien! Knipoog
Dat het galoperen nog wat moeilijk gaat, komt wel goed! Clown
Hij lóopt tenminste rond, dat is al erg moeilijk bij zulke sterke fjordjes! Vork
Is ze goed voorwaarts of niet? --Mijne is namelijk nogal 'sloom' en daardoor wil de galop ook nog niet. Bloos

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:54

Dat van dat zadel viel mij idd ook op, volgens mij ben jij te groot voor het zadel, of het zadel te klein voor jou is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik denk dat je veel lekkerder kan zitten als je wat meer de ruimte hebt zal je houding zeker ten goede komen. Misschien eens een zadelmaker aan stal laten komen zodat je verschillende uit kan proberen die zowel de pony als jou goed passen. Rijden vind ik er trouwens ondanks dat goed uitzien.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 15:59

@Marieke_K: nou, dat vind ik dus ook. Ik heb voor ruimte over en zit inderdaad te ver achterop de lepel. Kortom, dit zadel zit voor mij niet lekker.
@Nadjol: myoplast is een middel om de spieren sterker te maken (zijn eigenlijk een soort bouwsteentjes voor de spieren). Wanja heeft meerdere malen koliek gehad en is ernstig vermagerd zonder aanwijsbare oorzaak.
@Nette: ze is zelfs af en toe iets te voorwaarts Haha! , het kan echt een driftkop zijn. Zo af en toe blokkeert ze wel, dan kan ik doen wat ik wil maar reageert ze niet op m'n been. Als ik dan doorpak en d'r een keer met m'n spoor aan kom, kan ze echt exploderen. Dat uit zich dan in flink bokken. Vooralsnog houden we het op spierproblemen, want als ze warm is doet ze het niet.