kleine welsh hengst Explosion @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

kleine welsh hengst Explosion @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:00

Na de wedstrijd Explo nog eens uit de stal geplukt. Nu hij het grootste deel van zijn wintervacht ingeruild heeft voor een lekker strak zomerpakkie (nog niet helemaal hoor!) kunnen we weer lekker aan het werk. Lachen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W8YQ3BJB.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
vermoed dat Explo er hier even wat tempo op gooide Bloos
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8WERJLVO.jpg
Afbeelding
Explo heet? Hoe kom je er bij!
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3OF8CGV.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

weet dat het zo toond maar Ex zijn zadel ligt echt goed! Ik heb er naar gekeken en het schuift geen milimeter. Ook zijn er nergens plekken te vinden waar het drukt oid... Lachen
Explo en ik hebben een wedstrijdcariere achter de rug en doen het nu lekker rustig aan. Pikken af en toe nog wat oefeningen mee van ons vorige niveau maar Ex is "al" 18 dus heel heel heeeel hard werken doet hij niet meer *LOL*

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:17

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 05-11-22 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

o0o_Jade_o0o

Re: kleine welsh hengst Explosion @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:22

Explo! Haha!
Ronder? Neen dat vind ik niet. Zou juist nog wat meer ontspanning in de hals kunnen vind ik. Maar denk dat dat erg moeilijk is met zijn korte nekkie.
Volgens mij wordt ex nooit helemaal een boscrosser & kan je het niet laten om er dressuur me te rijden. Knipoog

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:23

aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh wat een genot hem aan het werk te zien.
Z'n gangen heeft ie nog steeds en hij was verschrikkelijk opgefokt gisteren Haha! Haha!

Hij wist echt met z'n energie geen blijf en dan ging ie maar ff showen alsof hij in maanden niets anders gelopen heeft.

Er komt inderdaad een pak wintervacht af, hij wordt week per week mooier. Ik hoop dat hij tijdens de zomer gereden wordt, hij is echt prachtig om naar te kijken.

Hij ziet er ook een pak braver uit dan hij een maand of 2 geleden was... misschien was hij de winter wel beu Ja Clown

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:32

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 05-11-22 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:45

Hij kropt zich bovenin helemaal op. Lekker lang/laag inrijden kan je hem daarna altijd nog schakelen naar wat hogerop.

Hou hem rustig in tempo, zelf langzaam gaan lichtrijden, dan komt hij wel terug in tempo. Ik heb ook een actief paard, en je moet zelf rustig achterover diep in je zadel blijven zitten. Concequent oppakken van voor, contact houden bijdrijven van achter. Volgens mij probeert hij doormiddel van te gaan rennen meer onder het werk uit te komen.
Hou ook je teugels naast elkaar. Mocht je toch wat meer inwerking hebben zie ik liever dat iemand de hand naar buiten (of naar binnen) doet in plaats van omhoog. Ga maar eens na wat de inwerking heeft wanneer je hem breder zet of hoger.

Vind het een leuk dier, veel succes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 15:05

N_fotografie schreef:
Hij kropt zich bovenin helemaal op. Lekker lang/laag inrijden kan je hem daarna altijd nog schakelen naar wat hogerop.

Hou hem rustig in tempo, zelf langzaam gaan lichtrijden, dan komt hij wel terug in tempo. Ik heb ook een actief paard, en je moet zelf rustig achterover diep in je zadel blijven zitten. Concequent oppakken van voor, contact houden bijdrijven van achter. Volgens mij probeert hij doormiddel van te gaan rennen meer onder het werk uit te komen.
Hou ook je teugels naast elkaar. Mocht je toch wat meer inwerking hebben zie ik liever dat iemand de hand naar buiten (of naar binnen) doet in plaats van omhoog. Ga maar eens na wat de inwerking heeft wanneer je hem breder zet of hoger.

Vind het een leuk dier, veel succes.

hihi lekker laag/lang in rijden is moeilijk met dit crossmonstertje Knipoog probeer het altijd wel maar *LOL*

hij blijft heel rustig in tempo hoor, hij zit in een hele rustige arbeidsdraf als ik rijd. Hij loopt gewoon zo ruim Nagelbijten / Gniffelen Hij rent nl helemaal niet, hij is een keer vooruit geschoten omdat ik wat mis deed met mijn been. Knipoog

jade helemaal mee eens, hij moet terug meer ontspannen worden maar dat komt hopelijk wel als hij zijn energie eens kwijt raakt *LOL* Ex is niet gemaakt om boscrosser te zijn...Die mist het werken net zo hard als ik het mis om met hem te werken! Hij leeft helemaal op als hij weer mag dressuren Nagelbijten / Gniffelen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:09

Ziet er niet echt ontspannen uit, maar ik herken je probleem, hihi ik heb er ook ervaring mee, kijk maar naar de link in mijn onderschrift met ''knappe 'sport'pony@dressuur
Hij doet precies hetzelfde!!

Ik vind het trouwens wel een onwijs gave pony die je onder je kont hebt!!
Jullie zijn een leuke combi Haha!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:47

Ah daar is Explosion weer... Ik blijf fan van deze übertastische pony!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:17

yousra schreef:
Ziet er niet echt ontspannen uit, maar ik herken je probleem, hihi ik heb er ook ervaring mee, kijk maar naar de link in mijn onderschrift met ''knappe 'sport'pony@dressuur
Hij doet precies hetzelfde!!

Ik vind het trouwens wel een onwijs gave pony die je onder je kont hebt!!
Jullie zijn een leuke combi Haha!

vreselijk he die driftkikkertjes! Haha!