N_fotografie schreef:Hij kropt zich bovenin helemaal op. Lekker lang/laag inrijden kan je hem daarna altijd nog schakelen naar wat hogerop.
Hou hem rustig in tempo, zelf langzaam gaan lichtrijden, dan komt hij wel terug in tempo. Ik heb ook een actief paard, en je moet zelf rustig achterover diep in je zadel blijven zitten. Concequent oppakken van voor, contact houden bijdrijven van achter. Volgens mij probeert hij doormiddel van te gaan rennen meer onder het werk uit te komen.
Hou ook je teugels naast elkaar. Mocht je toch wat meer inwerking hebben zie ik liever dat iemand de hand naar buiten (of naar binnen) doet in plaats van omhoog. Ga maar eens na wat de inwerking heeft wanneer je hem breder zet of hoger.
Vind het een leuk dier, veel succes.
hihi lekker laag/lang in rijden is moeilijk met dit crossmonstertje
probeer het altijd wel maar 
hij blijft heel rustig in tempo hoor, hij zit in een hele rustige arbeidsdraf als ik rijd. Hij loopt gewoon zo ruim
Hij rent nl helemaal niet, hij is een keer vooruit geschoten omdat ik wat mis deed met mijn been. 
jade helemaal mee eens, hij moet terug meer ontspannen worden maar dat komt hopelijk wel als hij zijn energie eens kwijt raakt
Ex is niet gemaakt om boscrosser te zijn...Die mist het werken net zo hard als ik het mis om met hem te werken! Hij leeft helemaal op als hij weer mag dressuren