oefenparcours springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

oefenparcours springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 11:22

Vrijdag naar een oefenparcours geweest. Ben nog niet tevreden. Ik werk m'n paard nog te veel tegen. Dus we moeten blijven oefenen. Perfect is het nog niet, maar we daarom oefenen we ook.
Verder kan ik prettiger springen met m'n dressuurzadel. Ik denk dat ik daar voorlopig maar mee blijf rijden met springen. Mijn springzadel laat mij voor in het zadel glijden waardoor ik me schrap moet zetten om lekker te blijven zitten. Het oefenparcours heb ik wel met m'n springzadel gereden, maar vanmorgen heb ik weer met m'n dressuurzadel gesprongen en dat gaat gewoon fijner. De zadelmaker moet dus weer komen voor m'n springzadel.
De hoogte was tussen de 85 cm en de 100 cm. Ik trek vreselijke gezichten tijdens het springen.
En die cap, tja, ik had een nieuwe nodig en wilde niet te veel geld uitgeven. Er was iemand die wel eentje van de Decathlon wilde meenemen voor 15 euro. Ik zo van doe maar, doe maar 2, en in gekke kleuren. Dus ik heb nu een grijze en deze lichtblauwe Haha!. Voor trainingen zijn ze prima en ze zitten ook goed. Voldoen ook gewoon aan de eisen. Eigenlijk had ik een paarse moeten hebben, past goed bij de peesbeschermers Tong uitsteken

M'n jas, tja, niet erg mooi zo, je krijgt er een bolle rug van, maar dat is gewoon lucht. Maar m'n paard staat er wel mooi op, knippert alleen net met het oog.:
Afbeelding

Afbeelding

M'n onderbeen, oeps:
Afbeelding

Het eerste wat me opviel was de uier van m'n merrie. Tja, ze zoogt nog steeds. Sprong op zich is goed, ik mag m'n handen nog wat meer meenemen naar voren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shirley__

Re: oefenparcours springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:26

dat ziet er leuk uit! en stoer is ze! veel plezier nog met zijn tween!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:24

Ziet er toch niet verkeerd uit. Houding is altijd een puntje om aan te werken. Wat mij aan de foto's opvalt is dat het lijkt alsof je nogal wankel zit. Misschien dat je de beugels korter kunt doen. Hierdoor zul je ook beter in het zadel zitten. Succes

Mensenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:37

Ziet er goed uit! Haha!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:14

Paardje springt fijn, probeer alleen aan je houding te gaan werken.

Je kont dichter bij het zadel houden in de verlichte zit en niet alleen gaan staan in je beugels. Bovelichaam dichter bij het paard houden en je handen naar voren in de richting van de mond. En let inderdaad op je onderbenen!

Succes nog Lachen