Vanaf 3de pas niet meer diagonaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrano

Vanaf 3de pas niet meer diagonaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 21:31

Hallo

Als ik met mijn paard achterwaarts ga, loopt hij vanaf de derde pas niet meer diagonaal achterwaarts.

Dus als ik ga halthouden (hij staat dan mooi vierkant) vertrekt hij met dat been waarmee ik het eerst drijf.
Maar vanaf de 3de pas gaat hij niet meer diagonaal.. iemand tips ?

Myrano

Re: Vanaf 3de pas niet meer diagonaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:37

Weet hier niemand raad mee ??

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:38

Ik had hier ook langs, ik heb het opgelost door steeds maar hele kleine stukjes achterwaarts te gaan en eventueel te corrigeren met je been, hand of desnoods een klein tikje met de zweep. En voor de rest heel veel oefenen..

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:39

Doe je zelf niet iets vanaf de derde pas ofzo?? lijkt me beetje raar dat hij opeens schuin gaat.. Gewoon zorgen dat je je benen er goed aanhoud, misschien zweepje erbij om hem achter een beetje bij te sturen en veel oefenen!! Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:41

Nee helaas Haha! . Heb er zelf ook één die dat doet en het is hem niet aan zijn verstand te peuteren Tong uitsteken . Hij is in ieder geval gestopt met steigeren als AW gevraagd wordt, dat is weer winst Clown .
Maar snel naar het niveau waar AW niet meer gevraagd wordt Haha! .

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:42

feliciaa schreef:
Ik had hier ook langs, ik heb het opgelost door steeds maar hele kleine stukjes achterwaarts te gaan en eventueel te corrigeren met je been, hand of desnoods een klein tikje met de zweep. En voor de rest heel veel oefenen..

Ik begin ook met kleine stukjes achterwaarts, maar het probleem is, als ik er altijd maar 2 of 3 passen doet, wil hij ook niet 'meer' dan dat,en denkt dan dat hij er ook niet meer hoeft te doen.
Erg lastig is dat als je op wedstrijd bent.. Bloos

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:44

Probeer anders je stem er eens bij te gebruiken, leer hem eerst op het commande terug bijvoorbeeld achterwaarts gedaan en dit kun je dan ook gebruiken onder het rijden..

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:45

lynne8 schreef:
Doe je zelf niet iets vanaf de derde pas ofzo?? lijkt me beetje raar dat hij opeens schuin gaat.. Gewoon zorgen dat je je benen er goed aanhoud, misschien zweepje erbij om hem achter een beetje bij te sturen en veel oefenen!! Clown

Hij gaat niet schuin, maar op één of andere manier gaat hij dan met één been te traag, en dan is hij niet meer diagonaal.
Ik ga er idd nog wat op oefenen!! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Myrano op 28-04-08 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:46

Zorg dat je goed rechtop zit handen bij elkaar. en rustig elke pas kuit geven en een ophouding. Dan gaat hij netjes recht achteruit.
Maar zodra jij een beetje scheef zit of links of rechts te veel teugel druk dan gaat hij schuin. Dus zorg dat je in beide haden even veel druk hebt. en hou hem wakker voor je been dus duidelijk kuit dat hij wel goede passen kan maken.

succes Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:46

Begin eens met halthouden waarna je je linkerbeen naar achteren brengt, en daarmee ervoor te zorgen dat de kont naar rechts uitzwaait en andersom..
Het zal dan eerst wel scheefgaan (door het uitzwaaien), maar hij gaat dan iig wel diagonaal.
Dit een paar keer doen..
en dan op gegeven moment rechtstellen en dezelfde hulpen geven..als het goed is gaat je paard dan netjes recht en diagonaalsgewijs achterwaarts.

Je leert hem dan als het ware het achterwaarts opnieuw aan.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:48

Oké allemaal bedankt voor je reacties en tips... Ik ga dat zeker proberen !!

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:51

Oh ja, ik heb m'n teugels niet nodig om achterw te gaan, hij reageert echt goed op m'n been als ik ze naar achter leg. Hij begrijpt dus wel wat de bedoeling is, alleen is hij misschien niet snel of allert genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:04

Waarschijnlijk raak je na die tweede pas je verzameling en (hoe gek het ook klinkt) je voorwaartse drang kwijt. Oplossing ligt in het steeds opnieuw gewicht op de achterhand laten nemen.
Dit doe je door na je (goede!) overgang naar halthouden (anders niet eens aan beginnen) die 2 passen achterwaarts te vragen waarvan je weet dat je die vlekkeloos kunt, en van daaruit vlot voorwaarts weg te draven, stappen of zelfs galopperen. De ene keer neem je die 2 passen, de volgende keer doe je het direct na het halthouden, dan weer na 1 pas achterwaarts, etc.
Leer je paard dat het continue klaar moet zijn om van achter uit te vertrekken. Hou dit enige tijd vol vóór je gaat proberen die derde, of zelfs vierde pas erbij te pakken. Eérst doorbevestigen dat de achterhand altijd klaar voor vertrek en dus mooi onder de massa moet zijn.
Je kunt ook gerust na je halthouden en/of pasje achterwaarts een klein keertwendinkje om de achterhand vragen en van daaruit weer voorwaarts vertrekken trouwens.

Mayran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:16

Die van mij probeert het ook altijd op te geven naar 3 passen en doet dan net of hij het niet snapt. gewoon door gaan de aanhouder wind vanzelf Bloos

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 13:21

Sonja;
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Denk ook dat dit een beetje het probleem is, de voorwaartse drang (ja in dit geval achterwaarts natuurlijk Clown )
Bedankt voor je goeie tips en ga dat zeker proberen Knipoog
Hij is nl ook moeilijk met schakelen, niet echt snel genoeg en moet dus ook veel overgangen rijden om hem goed actief en op die achterhand te krijgen.
Denk ook dat het achterwaartse dan ook beter zal gaan...
Misschien ben ik op dat moment met achterwaarts gaan zelf niet concequent genoeg waardoor hij dan zelf in de fout gaat door onoplettendheid ofzo..