Samba Bailador @ springclinic Roeli Bril

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Samba Bailador @ springclinic Roeli Bril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 13:23

Afgelopen donderdag werd er een springclinic georganiseerd op onze vereniging. Roeli Bril kwam voor de tweede keer onze kant op.

Bailador is een 8-jarige ruin van Indoctro. Ik rijd hem nu anderhalf jaar. 12 mei starten we voor het eerst in het B-springen. Hij weigert snel als hij een hindernis nog nooit gezien heeft, maar donderdag was ie erg braaf en heeft hij in totaal maar 1 keer geweigerd (en dat was mijn schuld Bloos).

Een kleine impressie:

Losrijden (hij was nogal stug, is ook wel te zien)
Afbeelding

Onderonsje met Roeli (m'n beugels moesten nog een gaatje korter)
Afbeelding

Sprongetje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ondanks dat de foto's met een spiegelreflexcamera zijn gemaakt, zijn ze niet erg mooi (het was nogal regenachtig Boos! ). We doen het er maar mee Vork Commentaar is welkom!

_Jeann

Re: Samba Bailador @ springclinic Roeli Bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:12

Hee Marloes! Leuk paard rijd je hoor! Succes met je debuut!:)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:15

ziet er mooi uit en hij springt ook mooi zover ik kan zien Tong uitsteken
jammer dat hij nog zo gauw weigert maar met veel gedult komen jullie er wel, super combie

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:26

Ziet er niet slecht uit! Heb zelf ook les gehad van Roeli, is best fijne instructeur Haha! Jammer van de donkere foto;'s

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 14:34

Nimmedor schreef:
Ziet er niet slecht uit! Heb zelf ook les gehad van Roeli, is best fijne instructeur Haha! Jammer van de donkere foto;'s

Haha ja de fotografe heeft een hele mooie camera, ze moet alleen nog even leren hoe het ding precies werkt Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 14:49

Hey nog meer foto's van wezep.. Ben ook lid bij de club daar.. Kom er alleen bijna nooit omdat mijn oude paard er niet meer is. En ik nu weer een 3 jarige heb!!

Vriendin reed ook mee in de clinic!! Ziet er goed uit hoor!! Super

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:04

__PSM__ schreef:
Hey nog meer foto's van wezep.. Ben ook lid bij de club daar.. Kom er alleen bijna nooit omdat mijn oude paard er niet meer is. En ik nu weer een 3 jarige heb!!

Vriendin reed ook mee in de clinic!! Ziet er goed uit hoor!! Super

Wie is die vriendin? Misschien heb ik er wel foto's van Haha!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:02

Zonde dat hij vaak weigert, zit normaal helemaal niet in het karakter van een Indoctro. Ik heb het idee dat er veel meer in je paard zit dat dat jij eruit haalt op het moment, maargoed hier moeten jullie natuurlijk ook samen in groeien. Probeer vol vertrouwen naar de sprong toe te rijden, flink drukken, en de afstand goed te bekijken. Vaak weigert een paard omdat hij geen steun krijgt van de ruiter, geen beendruk voelt dus, of een paar keer in de steek word gelaten qua afstand. Weet natuurlijk niet of dit in jou geval ook geldt, maar ga niet denken; Ooh god, een hekje (bijv.) nou zal hij wel weigeren. Want zodra je dat denkt ga je vanzelf met minder vertrouwen rijden, en zal je paard veel sneller weigeren. Succes 12 mei, ben je al eens naar oefenparcours gegaan, BB gestart oid?

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:21

Suziej schreef:
Zonde dat hij vaak weigert, zit normaal helemaal niet in het karakter van een Indoctro. Ik heb het idee dat er veel meer in je paard zit dat dat jij eruit haalt op het moment, maargoed hier moeten jullie natuurlijk ook samen in groeien. Probeer vol vertrouwen naar de sprong toe te rijden, flink drukken, en de afstand goed te bekijken. Vaak weigert een paard omdat hij geen steun krijgt van de ruiter, geen beendruk voelt dus, of een paar keer in de steek word gelaten qua afstand. Weet natuurlijk niet of dit in jou geval ook geldt, maar ga niet denken; Ooh god, een hekje (bijv.) nou zal hij wel weigeren. Want zodra je dat denkt ga je vanzelf met minder vertrouwen rijden, en zal je paard veel sneller weigeren. Succes 12 mei, ben je al eens naar oefenparcours gegaan, BB gestart oid?

Hij is helemaal snel van dingen onder de indruk, al moet ik zeggen dat dat veeeel minder is geworden dan een jaar geleden (toen was het elke dag schrikken, nu gedraagt ie zich vrijwel altijd).

Je hebt gelijk dat ik er nu nog niet het maximale uithaal, ik heb me het afgelopen jaar vooral op de dressuur geconcentreerd en maar een keer per 2 weken wat gesprongen. We moeten nu gewoon kilometers gaan maken en dan gaat het zeker wel goedkomen denk ik! Afstanden schatten blijf ik moeilijk vinden, hiervoor sprong ik met zijn moeder, een D-pony en dan kon ik het ruim van tevoren zien, maar bij hem vind ik het moeilijk door zijn grotere galoppassen. Ook dit is een kwestie van oefening.

Ik heb een paar oefenparcoursjes met hem gesprongen en dit pakt ie best goed op. Ik durf er nog niet zo goed aan te rijden omdat ie een paar keer heel gemeen heeft geweigerd, maar hier moet ik zelf gewoon even doorheen. Het wederzijdse vertrouwen groeit in ieder geval snel en we hebben er allebei steeds meer vertrouwen in Haha!