Stan @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkaaai

Stan @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 22:10

Hai,

Vandaag lekker gereden, maar het was wel erg warm.

Even over de foto's:
Mijn paard loopt pas 3 maanden onder het zadel.
De eerste maand heb ik niet zoveel boeiends gedaan.
Ben het nu aan het oppakken, en dat is ook wel te zien.

Deze meneer is heel moeilijk om te rijden, een haflinger idd.
Hij is heel erg sterk en natuurlijk ook nog heel erg jong.
Hij moet dus nog erg veel leren, en dat maakt het ook moeilijk.

Ik vind voor nu, dat hij erg netjes kan lopen.
Let niet op mijn gekke bekken, ik kan soms zo raar kijken.

Ik rijdt met een stoot, omdat het mij werd aangeraden.

Nu de foto's, ik hoop dat het wat is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joehoeeee, even ertussen uit!
Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze.
Commentaar mag, maar houdt het wel netjes.
Graag opbouwend!

En als je er toch bent, laat even een berichtje achter!

Groetjes Nikki & Stanley.

Nikkaaai

Re: Stan @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 22:13

En nog een ding, let niet op zijn staart.
Die is afgekauwt door zijn vorige stalmaatje, helaaaas!

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:13

Standemehnnnn..
Wat is ie gaaf he?
Kussssss

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:25

wat is een stoot? en waar dient het voor? ik ken het namelijk helemaal niet Bloos

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 09:44

Dat het paard zijn hoofd niet omhoog gooit, en het werkt ook tegen sterke paarden.

Dat werd mij in ieder geval wijs gemaakt.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:46

Leuk beessie! Ik zou alleen eerder voor een martingaal gaan, ik heb altijd het idee dat een stoot gaat klapperen als het paard ontspant, dat je daardoor juist elke keer een klap op de mond krijgt. Succes!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:48

Sorry als ik het zeg maar een pony die 3 maanden onder het zadel is zou ik niet vast gaan binden.

verder ziet het er netjes uit
alleen soms je tenen meer naar binnen Knipoog

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:58

mii_jessy schreef:
Sorry als ik het zeg maar een pony die 3 maanden onder het zadel is zou ik niet vast gaan binden.

verder ziet het er netjes uit
alleen soms je tenen meer naar binnen Knipoog

Nou dat vind ik dus ook heel jammer...

Een paard dat 3 maanden onder het zadel is moet zijn evenwicht nog vinden.

en een paard leren nageven doe je door van achter naar voren te rijden en als hij zijn hoofd omhoog brengt zal dat niet zijn om jou te treiteren, het is niet mijn manier sorry.... Ik denk niet dat het een gebrek van een paard is als deze het hoofd ophoog brengt maar een van de ruiter....

Verder (als ik de stoot eruit denk) zie het er prima uit

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:59

Het is een leuk paardje dat ten eerste.
Jij zit er ook goed op, alleen zou ik iets meer je hakken uit drukken.

Ik zou alleen direct dat ding er af gooien, je bent hem aan het doorrijden voor nog maar 3 maanden. Ik snap dat hij sterk is en dat je daar aan iets wilt doen, alleen je zit in een leerproces voor hem en je leert hem dus om met een hulpmiddel te rijden.
Waar ik zelf dan altijd verschrikkelijk bang voor ben is dat paarden daar aan gaan wennen en dus als je dan zonder rijd er gaan land meer mee te bezeilen is. Dan hebben ze juist eindelijk de kans om er tussen uit te knijpen en dat zullen ze dan ook zeker doen!

Je bent hem nu alles aan het leren en dus ook dat hij naar je verschillende hulpen gaat luiteren, zit, been, hand en stem. Want ik neem aan dat je ooit zonder dat ding wilt gaan rijden.
En jong geleerd is oud gedaan!

Ik zou het eerste jaar zo wie zo niks omdoen met rijden alleen met longeren, maar goed dat is mijn mening en werkwijze en bij mijn paard heeft het zo super gewerkt en hij ging in het begin ook mega hard!

S6 verder met je pony!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:04

waar de hulpteugels komen beginnen de problemen al!!!paardje is 3 mnd onder het zadel ga hem dan niet al vastzetten. wel leuk beesje zonde van zn staart maar ja dat groeit gelukkig wel weer aan. neem les of heb je dat al?

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 10:26

Ik volg al lessen, ongeveer 3x in de week.
Ik rijdt ook nog niet een volle week met hem.

De reden dat ik met stoot rijdt is eigenlijk niet om hem vast te binden.
Maar hij is erg sterk en mij werd verteld dat een stoot ook helpt daar tegen.
En eerlijk gezegd helpt t wel, je ziet ook dat hij er eigenlijk helemaal geen erg in heeft, want ik heb hem niet vast gebonden.
Ik heb hem express wat losser gelaten, omdat ik hem niet het gevoel wil geven dat hij vast zit.

Alleen met de lessen rijdt ik ermee, met gewoon vrijrijden enz.
Laat ik dat ding thuis, en ik ga het ook afbouwen want wil toch wel van dat ding af.

Maar afgelopen tijd reedt hij erg onder mij vandaan, en door die stoot kan hij dat niet volledig meer.
Maar het gaat al beter, en ga dat ding er langzamer hand vanaf halen.

En die drie maanden is een foutje, ik had er niet bij nagedacht dat de tijd al zo snel is gegaan.
Nu in totaal zou hij 5 a 6 maanden onder het zadel zijn ongeveer, sorry.

Over mijn houding:
Ik heb heel erg moeite met mijn houding omdat ik tijdens het inrijden van een pony, tussen de bakschotten en de muur terecht ben gekomen en mijn rug verbogen is.
Ik let tijdens het rijden heel erg op mijn rug, dat ik recht zit.
En vergeet ik vaak mijn hakken en tenen.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie tips!

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:26

Vast zetten? Mijn god, waar zijn jullie hem vastgezet worden? Gaaaap

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 10:30

En hij loopt prima zonder stoot hoor, maar omdat het mij werd aangeraden omdat Stanley sterker is dan mij.
En hij tijdens het rijden vaak onder mij vandaan gaat, en met stoot doet hij dat niet.
En daarom rijdt ik nu tijdens de lessen met, en met vrijrijden zonder.
En ga het afbouwen, en nogmaals bedankt! Pling

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 11:02

Niemand meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:14

Zijn wel leuke foto's. Maar ik zou er ook eerder een martingaal omdoen dan, eigenlijk liever niets, maar als je er iets om wil doen, dan liever een martingaal.

Succes ermee verder Lachen

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:19

Nikkaaai schreef:
En hij loopt prima zonder stoot hoor, maar omdat het mij werd aangeraden omdat Stanley sterker is dan mij.
En hij tijdens het rijden vaak onder mij vandaan gaat, en met stoot doet hij dat niet.
En daarom rijdt ik nu tijdens de lessen met, en met vrijrijden zonder.
En ga het afbouwen, en nogmaals bedankt! Pling

op deze manier gaat hij later misschien meertegenwerken. ik zou zoals je al zegt gaan afbouwen, je maakt het paard anders hard in de mond, dat zou zonde zijn

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:31

Een paard dat 3 maand onder het zadel is hoort met geen enkele hulpteugel te worden gereden! Waarom moet ie al met zijn hoofd naar beneden lopen? Laat hem lekker sterren kijken..leer hem luisteren op je zit, daar heb je zoveel profijt van straks!!! En hij is sterker dan jou? Duh tuurlijk, ieder paard is sterker, ook al neem je een shetlander..leer hem daarom luisteren op je zit, leer hem dat ie respect voor jou moet hebben, voor jou en je hulpen! Maar ga hem niet 'overmeesteren' door zo'n stoot! Leer hem overgangen maken, terug zitten en je stem gebruiken!! Laat dat hoofd lekker voor wat het is..en als ie aan de klepper gaat met je ga je gewoon aan de longeerlijn! Maar alsjeblieft bind dit paard niet nu al allerlei toeters en bellen om! Hij is leuk..verpest dat niet door allerlei teugels en hulpstukken!

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:39

Nikkaaai schreef:
En die drie maanden is een foutje, ik had er niet bij nagedacht dat de tijd al zo snel is gegaan.
Nu in totaal zou hij 5 a 6 maanden onder het zadel zijn ongeveer, sorry.

Frusty

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:42

Jeanine84 schreef:
Een paard dat 3 maand onder het zadel is hoort met geen enkele hulpteugel te worden gereden! Waarom moet ie al met zijn hoofd naar beneden lopen? Laat hem lekker sterren kijken..leer hem luisteren op je zit, daar heb je zoveel profijt van straks!!! En hij is sterker dan jou? Duh tuurlijk, ieder paard is sterker, ook al neem je een shetlander..leer hem daarom luisteren op je zit, leer hem dat ie respect voor jou moet hebben, voor jou en je hulpen! Maar ga hem niet 'overmeesteren' door zo'n stoot! Leer hem overgangen maken, terug zitten en je stem gebruiken!! Laat dat hoofd lekker voor wat het is..en als ie aan de klepper gaat met je ga je gewoon aan de longeerlijn! Maar alsjeblieft bind dit paard niet nu al allerlei toeters en bellen om! Hij is leuk..verpest dat niet door allerlei teugels en hulpstukken!

Hier ben ik het mee eens Knipoog

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 16:10

Jeanine84 schreef:

Ik zou ten eerste eens goed gaan lezen.
Dat 3 maanden was een foutje, en sorry daarvoor.
Maar het werd mij aangeraden om ermee te rijden, en het helpt.
Ik wil graag commentaar over het geheel, want het gaat nu alleen over die stoot.
En ik weet uit alle reacties dat ik het beter niet kan doen, en zoals ik al zei ga ik het afbouwen.
Dus ik wil graag zeggen dat ik over de stoot genoeg weet, en wil graag dingen horen daar om heen.

Even goed bedankt.

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 16:14

Hij luisterd naar mijn hulpen en mijn zit, dat gaat prima.
Maar het gaat erom dat hij onder me vandaan vliegt en ik hem niet bij me kan houden, en door aan de longeerlijn te rijden schiet je ook niks op...
Maar goed, bedankt voor alles en ik zal er aan werken Knipoog

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:23

een tip (en niet over die stoot) probeer met lichtrijden niet te ver uit het zadel te komen Knipoog

als die heel sterk is (wat normaal is) dan zou ik vooral veel met hem doen, longeren zodat ie goed op je stem reageert Haha! en met rijden dat gebruiken.
is je paardjj wel goed terug te rijden (draf, galop) ?? of gaat ie er in (draf galop) alleen maar vandoor ??

voor de rest heb ik niets te zeggen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:28

Hey Nikki Lachen

Stan is toch al veel langer onder het zadel? Weet nog dat je toen je net weg was bij ons een foto stuurde van bij Beukers Verward..

Maarja, weer even ontopic.. Lachen

Hij loopt wel lekker, wel jammer idd met hulpteugel maarja dat is ook maar voor even neem ik aan Lachen. Verder ziet hij er goed uit. Probeer idd niet te hoog uit het zadel te komen.

Groetjes,

Carmen (En de paardjes hier Lachen )

Edit: Oepsie; zie dat 3 maanden een foutje was, snap je nog steeds niet helemaal maarja, laat maar zitten.. Tong uitsteken

Nikkaaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 10:55

Runn_love_: In galop gaat hij er van door idd, maar draf loopt hij wel beter, ging ook niet echt liep hij ook erg onder mij vandaan.
En ik weet dat ik niet zover het zadel meot uitkomen, maar ik denk dat ik mijn beugels iets te kort heb. en ik ben er mee bezig, maar bedankt!

Carmenn_: Stanley is nu 5 a 6 maanden onder het zadel, langer niet hoor.
Ja, die stoot gebruik ik nu pas 3 weken ofzo, en het heeft geholpen, maar ga het afbouwen zoals ik al had gezegd.
Verder bedankt, en de groetjes terug!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:19

HEe Nikje appelflap.
Daar hebben we de vriend van Willemijn. Wat ziet jij er goed uit. ze manen worden ook al een stuk langer Haha! alleen nu is z'n staart eraf Verdrietig Maar het rijden ziet er goed uit hoor, ik zou alleen ook niet voor een slof kiezen. hij is al bijna meer als een half jaar onder het zadel joh, want t is 5 maanden geleden toen je bij mij was, en toen reed je hem al een tijdje. Maarja de tijd vliegt voorbij!
ik spreek je snel weer Pling