wiebelbenen door nieuwe beugelblokjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

wiebelbenen door nieuwe beugelblokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 12:41

Ik zit met het volgende probleem: tijdens het lichtrijden beweeg ik als ik omhoog kom mijn onderbenen van het paard af. Hierdoor heb ik geen stille beenligging. Deze manier van rijden heb ik me waarschijnlijk aangeleerd na een enkelblessure van een aantal jaren geleden, heb toen een scheurtje in mijn enkelband gehad. Normaal uitdrukken van mijn linkerbeen is een tijd pijnlijk geweest, en heb me toen een verkeerde houding aangeleerd. Ik wist dus al langer dat ik dit deed maar nu we nieuwe (scheve) stijgbeugelblokjes gebruiken valt dit extra op, doordat ik mijn hakken extra uit moet drukken beweeg ik mijn benen nog verder van het paard af en als ik dit probeer te corrigeren verlies ik mijn beugels. Hierdoor kan ik mijn paard absoluut niet meer goed rijden op het moment.

Ik ben er na drie keer proberen al wel uit dat er weer platte blokjes in de beugel komen maar wil ook wat aan het houdingprobleem doen. Wie heeft goede tips en oefeningen om mijn onderbenen dicht bij het paard te houden zonder dat ik ga klemmen? Ik ben benieuwd. Heb trouwens niet uitgebreid gezocht op dit onderwerp dus als de gouden tip al elders vermeld is hoor ik het ook heel graag!

upendo

Re: wiebelbenen door nieuwe beugelblokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:42

Ik heb dit probleem ook.
Ik ga dit topic even in de gaten houden..
Lachen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:50

Zitles aan de longe! OK dan!
Ook zonder beugels, dat is goed voor je balans en dan je benen maar lang maken.
Verwacht niet dat je het in 1x doorhebt, "Old habits die hard" zeggen de Engelsen niet voor niets.
Het heeft mij enorm geholpen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 15:48

Nou heb van de week de gewone platte blokjes terug gedaan en dat was een verademing. Ik kon mijn benen zeker 50% stiller houden als ik er te bewust mee bezig was en als ik me er met rijden niet volledig op richte ging het voor mijn gevoel nog veel beter.
Zitles aan de longe ben ik zelf niet zo'n voorstander van want ik heb verder geen grote problemen met mijn houding kan bijvoorbeeld ook prima zonder beugels rijden.
Ben alleen wel benieuwd of iemand een theorie heeft waarom je nu met scheve blokjes ineens veel meer problemen hebt je benen netjes stil te houden, terwijl dit met rechte blokjes veel makkelijker gaat?

marije1011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:24

ik hou dit even in de gaten...
ik heb hetzelfde met scheve blokjes beweeg ik ook meer met mijn benen.
als ik rechte blokjes heb zit ik aardig stil met mijn benen