Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Safiera schreef:Wat zingen betreft, ik zing best vaak, zolang ik alleen ben. In de les op de manege dus niet. Zo'n talent ben ik nou ook weer niet.
Je kunt ook rustig in jezelf neurien, dat hoeft niemand anders te horen, eventueel het paard zelf, en die zijn muzikaal gezien niet zo kritisch. 
Citaat:Hoop dat die kriebel ooit nog komt, zie het eigenlijk niet meer zo zitten. Doel was om in de zomervakantie lekker te kunnen buitenrijden. Maar zo?
) maar tegelijkertijd voel je de beweging veel direkter en dat kan heel prettig zijn. Shadow0 schreef:Ik zou niet te veel op het doel letten, maar het nemen als het komt. Geniet van de dingen die je wel doet, en wat je niet doet laat je gewoon even met rust. Dat is helemaal niet erg. Geniet van de beweging, geniet van je paard, geniet desnoods van lekkere wandelingen met het paard aan de hand en kijk om je heen naar de natuur.![]()
Niets hoeft, het is tenslotte een hobby. Je kunt op vele manieren fijn samenzijn en samenwerken met je pony.
Safiera schreef:Foxy1980: Zadelmak is 'ie al (en al een hele tijd). Eigenlijk zou je er zo op weg kunnen rijden, wat overtuigingskracht en vertrouwen... klaar is kees! Een rem en stuur (wel bitloos) zitten er op, en op je been voorwaarts doet hij meestal wel, anders op stem. Ik ben het er volkomen mee eens dat hij dit met rust, vertrouwen (en geduld) moet leren, daar heb ik hem tot nu toe ook nog alles mee geleerd. Wie had je paard dan eerst ingereden, als ik vragen mag? Ik ben persoonlijk tegen 'inrijdmeisjes' op handelsstallen bijvoorbeeld, maar zelf in alle rust en zonder tijdsdruk je paard inrijden, waarom niet?
Maar je hebt eigenlijk groot gelijk, het liefst had ik hem bij een vriendelijke prof gestald, en dan onder begeleiding op hem leren rijden. Geld, helaas (en stiekem is het toch wel leuk, met een lieve pony).

Safiera schreef:Wat die voltigeersingel betreft, ik hoop dat ik die van een vriendin kan lenen. Zij heeft er pas een gekocht voor haar paard.