Het was de eerste keer dat ik echt vanuit galop op een hindernis aan reed, afgezien van de dubbels die ik in de les vaak moet springen.
Eigenaar heeft met mijn camera een paar filmpjes gemaakt, die ik zo snel mogelijk allemaal hierin zet, maar oploaden duurt nogal lang dus post de eerste vast.
Ik kwam niet overal even goed uit, en dat lost farita zelf op door op de achterbenen te huppen, of ergens een drafpasje tussen te plakken. Helaas ben ik dan meestal niet echt goed meer mee.... De sprongen dat ze wel netjes uit kwam, vond ik best wel heel goed gaan!
Vind zelf dat ik met m'n handen nog meer mee moet geven op de sprong, en ik heb het idee dat ik iets te snel ga zitten?
Nouja, commetaar is zeeeerrr welkom!

hehe, commetaar is Else, eigenaar van Farita die de camera niet snapte, en Cornelie, de instructrice. Hier had ik al paar keer klein sprongetje gemaakt, en 1 keer vanuit galop de 2e sprong.
2e video:

duidelijk te zien dat ik zitten in galop op het springzadel met korte stijgbeugels nog heel moeilijk vind...
3e video:

Hier kwam ze dus niet helemaal uit, maar kon nog redelijk mee komen.
4e video:

Tja, deze kwam dus helemaaaalll niet uit, en ik dit er dus heel beroert op, totaal niet mee, en na de sprong stijgbeugels kwijt... In slowmotion ziet het er echt onwijs belagelijk uit
ps: En de laatste:

Deze ging wel aardig, maar wel weer te zien dat ik niet goed zit in galop, en dat ze eigelijk wat actiever moet.....
Ben benieuwt wat jullie ervan vinden! Wel graag beetje redelijk commetaar, zo lang rijd ik nog niet, en dus nog maar 5e springles.
Op leeftijd nog wel, ze word dit jaar 21!

hahah dacht hij slaat over..