Ik heb eigenlijk nooit foto's van als ik aan het werk met haar ben, maar een paar dagen geleden was mijn broertje zo lief om mee te gaan met de camera. Hij heeft wat leuke foto's gemaakt van onze training. Echt intensief trainen onder het zadel doe ik niet veel meer, ik houd het wat dat betreft bij relaxte bosritten. Vanaf de grond moet er zo nu en dan nog wel hard gewerkt worden!
Lola is inmiddels bijna 30, dus gelieve daar enige rekening mee te houden bij het commentaar. Graag heb ik tips, met name over mijn eigen houding, maar oefeningen zijn ook zeer welkom!
Mijn favoriet:

De foto's staan voor de rest op volgorde, maar ik heb de echte instap-foto's niet in dit topic gezet.

We beginnen altijd aan de longe. De bedoeling is dat ze goed voorwaarts gaat in gelijkmatig tempo. Ik probeer te vragen of ze een beetje wil zakken met haar hals en haar rug wat loslaat, dat valt niet mee zo mee.

Ik heb inderdaad 2 zwepen in de hand. Ik vind dat fijner werken om aanwijzingen mee te geven als straks de lijn eraf gaat.
Wat hier slordig is is dat ik de lijn laat zwabberen. Maar om even te laten zien dat de galop er ook in zit.

Allemaal leuk en aadig, er moet gewerkt worden.
Dus lijntje eraf. Even overal kriebelen, meestal vraag ik ook nog even een voetje of 2. 
En opletten! We doen wat volg-oefeningen door de hele bak, met veel stap-draf-halt-oefeningen en veel wendingen.

Belonen met een plakje wortel. Zie d'r lachen!

Ik vraag niet hoeveel 10-6 is, maar een pasje achterwaarts. Ik ben inmiddels te dicht genaderd, moet meer afstand houden.
http://i48.photobucket.com/albums/f228/sterelf/DSC05028.jpg?t=1208981199
Stukje stappen, ik kan m'n ogen niet van haar afhouden zoals jullie zien.

Het betere werk.

Ik ben heel blij met deze foto!
Ze begint hier lekker wat los te laten. 
Dit is een leuke serie van van hand veranderen in draf.

1: Ik vraag haar naar me toe (en wissel zwepen om
):
2: Goed opletten dat we weer de juiste kant op gaan door zelf linkerkant open te laten en schouders mee te draaien. Nu ook nog mee kijken.

De laatste is dan de eerste foto uit dit topic.

. Wat sta je trouwens op een leuke plek!