Collega Hilda Koopmans (http://www.paard-in-portret.nl/) wou mijn lens nog een keer proberen en was ook wel benieuwd naar de les. Dus een goed excuus voor haar om langs te komen en foto's te maken.
Puce is een bijna 11-jarige ruin van Burggraaf en ik reed hem vrijdag precies 6 weken. Hij is verder nog niet zo heel veel gereden, maar nu lekker in training. Ook ben ik met hem weer begonnen met springen. 6 week terug zat ik nog met knikkende knietjes als ik over een hupsje van 20cm moest. Maar met hem gaat het goed en vrijdag in de les hebben we alweer een oxer van 1.05m gesprongen!!

Zaterdag was helaas een wat mindere dag. Puce was niet helemaal regelmatig. Maar hij heeft even rust gehad en is gisteren bij de smid geweest en loopt alweer een stuk beter! Dit weekend maar even kijken of ik er weer op kan.
De foto's;

Hihi *klopje* braaf paard

rechtergalop

Puce is scheef en is vooral te merken op de linkerhand. In de galop hebben we daar even aan gewerkt. Dit was de eerste lange zijde

Na een aantal keer oefenen (nog niet perfect
)
En de mooiste;

En toen gingen we springen!
Er werden om te beginnen in-uitjes neer gezet... Brrr, daar ging ik weer even. Die dingen vind ik toch best eng omdat je zo opgesloten zit. Maar ik dacht; ach wtf, we gaan het gewoon doen! En het ging gelukkig wel goed. Ondanks dat Puce die struikelpaaltjes niet alles vind

Daar gaan we

Daarna gingen we over op een dubbeltje

Ben toch wel trots op Puce
Dat ik zo weer zou springen bleek dichterbij dan ik dacht dankzij hem 
Heb nu nog even een knuffelweekje en als hij weer goed loopt gaan we weer lekker rijden!
Tips en commentaar is welkom. Maar met springen ben ik dus niet heel ervaren dus eis daar niet teveel van.
Over het dressuur; ik ben de laatste tijd veel bezig met m'n houding. Ik moet beter rechtop zitten en m'n handen meer dragen + heb een beetje last van pianohandjes.
M'n hakken moet ik op blijven letten, uitdrukken en tenen niet naar buiten draaien. Beugels kunnen helaas niet langer omdat het een springzadel is. Nouja kan wel, maar dan heb je geen enkele steun meer aan zo'n zadel. Wanneer een dressuurzadel is moeten m'n benen weer langer!

Je zit lijkt nu ook beter, terwijl je zo te zien wel nog hetzelfde zadel op hebt liggen?