De tandarts komt ieder jaar,maar zijn gebit is tiptop in orde, de zadelmaker is pas geweest en het zit denk ik niet in zijn rug, want die is zo los als ik weet niet wat.
Aan de longe doet hij bijna nooit iets, dan gooit hij wel eens wat met zijn hoofd, maar niet extreem, hij raakt alleen in paniek als ik erop zit. Ook longeer ik hem wel eens met zadel op, en dan reageert hij ook niet op het zadel.
Volgens de zadelmaker lag het zadel ook als gegoten.
Ik heb iedere week privéles, en Marian kan mij erg goed helpen en ik ben al een heel stuk verder gekomen.. maar hij doet het gewoon op de meest rare momenten, het is niet zo, dat als ik hem iets vraag dat hij het op dat moment doet, maar dat kan bij alles zijn.
Dat kan bij losrijden zijn, bij stelling vragen, zelfs bij gewoon rustig lekker stappen.. Ik heb echt totaal geen idee waarom hij het doet..
hij is ook niet jong meer, hij is al 12 jaar oud, dus het ligt ook niet aan de jongigheid.. en verder heeft hij altijd op grote stallen gestaan zoals bij van balen, dus of het een dominantieprobleem is weet ik ook niet...
Ik heb het idee dat hij druk in zijn hoofd heeft ofzo, dat hij hoofdpijn heeft.. Ook als hij gewoon in de wei van zijn hooi staat te eten maakt hij rare bewegingen met zijn hoofd of gooit hij er ineens enorm mee. Verder schud hij op een hele rare manier met zijn hoofd, door alleen zijn mond op en neer te bewegen, wat voor mij ook wijst op hoofdpijn...
Maar verder is het me allemaal niet duidelijk... Ik weet echt niet waar ik hulp moet zoeken..