Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jolentinus schreef:mijn vraag is dus.. wat kan ik het beste doen. met veel geduld doorgaan of hem weg brengen.
aan de ene kant denk ik. ik ben al zo ver.. dat laatste moet met veel tijd en geduld ook wel komen.
midgie schreef:Ik zou het lekker zelf doen, stapje voor stapje , je weet het beste wat goed voor je paard is en hoe zijn karakter is, wel af en toe hulp krijgen is wel fijn zodat er idd geen fouten insluipen.
Ik ben heel huivirig voor professioneel te laten beleren, heb al een aantal erg verziekte paardjes er vandaan zien komen en denk dat de eigenaren het zelf 10x beter hadden kunnen doen.
Gewoon stapje voor stapje en soms een stapje terug .
Lekker veel grondwerk en aan de hand werken, dubbelen lijntje om het stuur erop te zetten en veel op stem werken.
En hoeveel tijd heb je , ik ben zelf ook met een jong paardje bezig en heb alle tijd van de wereld om een sterke basis neer te zetten, waar we altijd op terug kunnen vallen.

KiWiKo schreef:absoluut, je wil niet weten hoevaak ik eerst andermans ellende op mocht lossen voordat ik uberhaupt aan beleren toekwam
juudje84 schreef:midgie schreef:Ik zou het lekker zelf doen, stapje voor stapje , je weet het beste wat goed voor je paard is en hoe zijn karakter is, wel af en toe hulp krijgen is wel fijn zodat er idd geen fouten insluipen.
Ik ben heel huivirig voor professioneel te laten beleren, heb al een aantal erg verziekte paardjes er vandaan zien komen en denk dat de eigenaren het zelf 10x beter hadden kunnen doen.
Gewoon stapje voor stapje en soms een stapje terug .
Lekker veel grondwerk en aan de hand werken, dubbelen lijntje om het stuur erop te zetten en veel op stem werken.
En hoeveel tijd heb je , ik ben zelf ook met een jong paardje bezig en heb alle tijd van de wereld om een sterke basis neer te zetten, waar we altijd op terug kunnen vallen.
ik zie het eigenlijk meer andersom eerlijk gezegd, en die verziekte paarden komen dan bij een profesional terecht die de boel dat even moet herstellen
juudje84 schreef:gaat ie naar een andere "prof" weet je hoeveel verziekte paarden wij hier hebben gehad, veel met met geduld en consequent zijn opgelost..... er is maar 1 paard wat nooit gelukt is, dit paard was te ver heen, wat er mee gebeurd is kan niemand vertellen maar dat was gewoon te ver.
maar ja goed ik geloof best dat er mensen zich voor prof beleerder uitgeven en er niks van klaarmaken.
Maar dan geef je eigen ogen de tijd en kijk rond naar die personen hoe bv zijn eigen paarden het er op concours vanaf brengen bijvoorbeeld. kun je al veel aan zien.
Als ik bij zo'n persoon het paard op concours al omhoog zie gaan of stoppen valt deze bij mij buiten profesioneel, meer in het gebied van knudde
KiWiKo schreef:absoluut, je wil niet weten hoevaak ik eerst andermans ellende op mocht lossen voordat ik uberhaupt aan beleren toekwam