bij galop bokken, dan galop, en dan weer stoppen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

bij galop bokken, dan galop, en dan weer stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 14:21

ik ga sowieso een osteopaat laten komen voor de zekerheid, maar indi bokt ALTIJD een aantal keer voordat ze aanspringt in de galop, en ze valt ook vrij snel weer terug in draf. wat kan ik daar nou als ruiter aan doen?

Anoniem

Re: bij galop bokken, dan galop, en dan weer stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:43

Kan uit een balansprobleempje komen. Jouw paardje is nog jong, en dan is aangalopperen best moeilijk. Dat, in combi met een niet optimale zit van de ruiter (ondanks dat je daar niks aan kan doen) maakt aangalopperen mogelijk een pittige opgave voor haar.
Verstandig dat je voor de zekerheid even en ostheopaat laat kijken.

Wat je kunt doen is het Indi zo makkelijk mogelijk maken om aan te galopperen. Vanuit een vlotte maar verzamelde draf, en eventueel even vanuit een volte, zodat ze het binnenachterbeen goed onder de massa kan brengen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:19

Mijn jonge merrie vond het ook moeilijk. Ik heb het aangepakt zoals sonja het zij en ook veel aan de longeerlijn oefenen. Mijn merrie bokt nu hooguit een enkel keertje als ze rechtsom aan moet springen van mij en als ik dan niet duidelijk genoeg ben.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:36

Doet je paard ook moeilijk als je het aan de longe vraagt? Want dan zou er een probleem in de rug kunnen zitten. Met mijn paard ook gehad, maar ik had kort voordat ik hem kreeg een cursus fysiotherapie gericht op hals en rugproblematiek gedaan, en het probleem was dan ook in 3 weken opgelost. Lachen Komt dus vast wel goed.

Lotte91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:08

je mag hem niet in draf laten vallen als je dat zelf niet wilt. Lang genoeg galopperen. Geen uur natuurlijk maar wel een paar voltes. Maar hij is nog jong lees ik, dus daar kan het ook wel aan liggen

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:10

die van mij toen hij 4 was ong. bokte hij ook een tijdje bij het aanspringen.. was toen balansprobleem

marije1011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:12

ligt je zadel goed??
zo ja dan proberen toch in de galop te houden...
en eerst bokken ach ja deed een paardje ook die ik net had ingereden was alleen maar tegen dat ze goed los was zei mn instuctice altijd...
ik weet niet hoe lang jij je paardje al onder het zadel hebt..?
tsja en indd zoals meerdere al zeggen kan heel goed een ballansprobleempje zijn...
hoe gaat het in de stap/draf?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:13

De mijne deed het ook in het begin. het is minder als ik voorwaarts rijd: niet halfslachtig aanspringen maar je paard echt goed voorwaarts lanceren. Dan kan hij niet 'omhoog' met die energie.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 20:11

zadel ligt volgens mij goed. geen drukplekjes ofzo, gewoon gelijkmatig bezwete rug...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:10

ze doet het nu al stuk minder naar mijn idee. niet meer zo vaak achtere lkaar, maar soms een klein bokje bij het aanspringen, maar nu gingen we vandaag longeren in een roundpenn en dan zonder touw. ook galop. ze ging helemaal uit haar dak. ik heb het op filmpje voor diegene die het wil zien. wat is dat dan? frissigheid? er onderuit proberen te komen? toch pijn?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:51

laat t filmpje maar is zien dan Lachen

Marusch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:22

Niet te druk om maken, waarschijnlijk gewoon een balans probleem. Had ik ook met mijn jonge paard. Veel oefenen aan de longeerlijn heeft bij mij heel veel geholpen!

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:55

Kan me herinneren dat die van mij dat een jaartje geleden ook altijd deed. Soms wat het zo erg dat ze gelijk terugviel. Dit was puur doordat ze het moelijk vond.
Je zou er een osteopaat bijkunnen halen, maar als het zo is dat ze het moeilijk vind,gezien haar leeftijd, zou die er vast ook niet veel aan kunnen doen Knipoog