Z1 tinker Gryffindor@ Tinkerdag Leusden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shar_ianne

Z1 tinker Gryffindor@ Tinkerdag Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:06

Afgelopen weekend zijn wij met Melby en Gryffindor naar Leusden afgereisd voor het tinkerweekend. Ik startte beide pony's in de Z1. Met Melby heb ik een winstpunt gehaald (205) en met Gryffindor heb ik ook een winstpunt gekregen (207). Deze foto's zijn van Gryffindor en ze zijn gemaakt door Melanie van de Bunt,
Commentaar is altijd welkom! Knipoog
Losrijden
Afbeelding
Afbeelding
Appuyement
Afbeelding
Keertwending
Afbeelding
Traverse
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(let niet op mijn gezicht Bloos )
Afbeelding
Afbeelding

MelanieB

Re: Z1 tinker Gryffindor@ Tinkerdag Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:09

Gryff Haha!
Het zag er echt super netjes uit hoor, petje af!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:26

Ik ben eerlijk gezegd niet heel erg onder de indruk van de foto's. Ik vind ten eerste wel dat je een prachtig mooie tinker hebt! En wat een manen zeg!! Naar mijn mening loopt je paard er echter op geen enkele foto ECHT lekker doorheen.. Hij lijkt op de foto's zijn rug weg te drukken. Ik zeg alleen wat ik kan zien vanaf de foto's, misschien was het in het echt heel anders.. maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Probeer wat meer van achteruit te rijden, zodat ie zijn rug net wat lekkerder gebruikt. succes! Trouwens, knap hoor dat je zo hoog rijdt met een tinker!!!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:34

Leuke tinker! Vooral die manen zijn ontzettend gaaf.

Verder ben ik het met Heleen1988 eens, probeer hem meer op de achterhand te zetten en hem iets fijner in de aanleuning te krijgen, de hals is nu redelijk "recht" met een onderhals. Terwijl hij eigenlijk "gebogen in de oprichting moet zijn. Voor het plaatje is het mooier als je hem zo instelt als op de laatste foto.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:38

CalvinM schreef:
Leuke tinker! Vooral die manen zijn ontzettend gaaf.

Verder ben ik het met Heleen1988 eens, probeer hem meer op de achterhand te zetten en hem iets fijner in de aanleuning te krijgen, de hals is nu redelijk "recht" met een onderhals. Terwijl hij eigenlijk "gebogen in de oprichting moet zijn. Voor het plaatje is het mooier als je hem zo instelt als op de laatste foto.

Viel mij ook op, diertje is vrij schraal in de bespiering is mijn persoonlijke mening.

Taco was ook altijd wat schraler in de hals en die liet ik dan echt over de rug lopen en van daaruit heel veel overgangen maken dat hij dus daarin omhoog kwam met een lange halsspier. Anders worden ze te gekropt.

In ieder geval gefeliciteerd met je wp! Petje af.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:40

Ik ben het met CalvinM en Heleen1988 eens *LOL*

Wel gefeli met je wp Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:49

Heleen1988 schreef:
Ik ben eerlijk gezegd niet heel erg onder de indruk van de foto's. Ik vind ten eerste wel dat je een prachtig mooie tinker hebt! En wat een manen zeg!! Naar mijn mening loopt je paard er echter op geen enkele foto ECHT lekker doorheen.. Hij lijkt op de foto's zijn rug weg te drukken. Ik zeg alleen wat ik kan zien vanaf de foto's, misschien was het in het echt heel anders.. maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Probeer wat meer van achteruit te rijden, zodat ie zijn rug net wat lekkerder gebruikt. succes! Trouwens, knap hoor dat je zo hoog rijdt met een tinker!!!

Waar jij op doelt, komt volgens mij door het exterieur van het dier. Het dier is erg week in de rug en heeft een hoge achterhand. Dat hebben Tinkers, Friezen en Lippizaners ed wel vaker.
Dat is heel moeilijk om dat er uit te rijden, omdat zo'n dier dat gewoon van nature heeft. Zo'n paard lijkt wel in twee helften te lopen. Je zit er ook niet op...maar je zit "er in", als het ware.
Lengtebuiging, op de achterhand brengen...je hebt met een weke rug daar gewoon een achterstand mee ten opzichte van paarden die dat niet hebben.
Daarom vind ik het extra knap wat je bereikt...met zo'n paard moet je er harder voor werken....
Succes er verder mee.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:51

wauw super 2 tinkers in de Z1!! daar zou ik ERG trots op zijn! gefeliciteerd Haha!

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:54

Bedankt voor het commentaar. Ik ben daar inderdaad mee bezig, maar zoals polly2 al zegt is dat heel moeilijk vanwege hun bouw.

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:59

wauw wat een sjiek beestje zeg!! mooi slank Knipoog verder heb ik geen commentaar rijd tenslotte zelf nog lang geen Z dus!! en dat wat ik zie, is hierboven ook al vermeld en omdat nog weer te herhalen is ook zo'n onzin..! trouwens staat wel grappig met dat blauwe bontje eronder Knipoog verder nog heel veel succes samen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:04

shar_ianne schreef:
Bedankt voor het commentaar. Ik ben daar inderdaad mee bezig, maar zoals polly2 al zegt is dat heel moeilijk vanwege hun bouw.

Maar de aanleuning moet ook stuk beter, hij trekt zich er overal net uit.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:05

Was leuk jullie eens in het echt te zien! Commentaar staat er genoeg, vind het al stoer zat dat je Z rijd!

love_zep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:29

ik hou persoonlijk niet echt van tinkers, eigelijk helemaal niet Bloos
maar ik wou wel even melden dat ik het heeeel knap vind wat je er mee bereikt hebt! moet je echt trots op zijn!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:47

Heleen1988 schreef:

Hier sluit ik me bij aan Ja .
Verder wel knap dat je in de Z rijdt!

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:50

WAUW!
wat een ontzettende mooie tinker heb jij daar zeg!
heel veel succes nog verder!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:52

Knap hoor dat je met 2 Tinkers in de Z rijdt, zie je niet vaak!

_joy_c_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:17

.
Laatst bijgewerkt door _joy_c_ op 05-11-22 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Touwladder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:19

Ik dacht dat ik naar een B proef aan het kijken was eerlijkgezegd. Je hulpen zijn te grof en je hangt in de teugels. Vind het niet mooi. Ik zie hier niets gebeuren wat in een Z proef is vereist. Hij loopt stram en tegen de teugel. Winspunt vind ik erg raar.

Het is niet mooi en heeft weinig met een Z paard te maken.
Laatst bijgewerkt door Touwladder op 30-04-08 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:24

Heleen1988 schreef:

ik ben het helemaal met je eens ik vind het ook super knap met een tinker maar ik zie totaal geen ontspanning in de rug ik zie zelfs bijna geen aanleuning ??

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:35

Ik ben het eigenlijk wel eens met Touwladder. Ik krijg niet echt het idee dat ik naar het Z-niveau zit te kijken. Vergeleken met kelly en Taco. Misschien omdat de foto's op verkeerde momenten zijn gemaakt, of misschien heeft het een hele andere oorzaak. Desondanks vind ik het knap dat je met 2 tinkers in dit niveau rijd.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:01

Hé volgens mij heb ik je zien rijden!
Als ik de foto's zo zie, vind ik het ook niet spectaculair. Maar in het echt (op het losrijdterein) zag het er echt heel erg netjes uit!
Leuk paard heb je ook.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:03

Wat een manen! Owh gruwelijk lelijk zal dat bij mijn merrie staan zeg haha! Maar tstaat deze tinker echt! Een prestatie van ej om ze hoog in de dressuur te hebben lopen!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:50

Wauww die manen, dat lijkt me los helemaal gaaf zitten! :0
Het ziet er wel leuk uit hoor !

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:59

Knap dat je met je tinkers in het z rijdt, maar echt ontspannen ziet het er niet uit. Op die travers-foto (onder: 'let niet op mijn gezicht') zie je duidelijk dat je paard amper lengtebuiging heeft. Misschien kun je hieraan werken, want dat komt alle oefeningen ten goede.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:09

hey goh leukkkkk... nog zo'n aap door de bocht Haha! (ziet een tink met zelfde kleurtje Tong uitsteken is stiekum toch in ontkenning nee hij word niet wit)

maar zoals je zelf zegt dat je moeite hebt met zijn bouw en toch denk ik dat je um sierlijker kan laten lopen dan dat ie nu doet (meer door de rug ed maar het is al meerdere keren gezegd)

ook denk ik dat ie idd wel wat meer voer kan hebben hij komt hier en daar nogal schraal over Bloos

verder heb ik er wel ontzag voor dat je um zo ver hebt kunnen rijden echt super