Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mystery1980 schreef:is haar rug wel nagekeken dat het niks medisch kan zijn?

Alicia2u schreef:Waarom denk je dat je op dit paard kan rijden? of zelfs maar opstappen/hangen als ze met zadelen al zo vervelend doet?
Verdiep je eens in grondwerk en Natural horsemanship. Ik denk dat je erg veel zult hebben aan het level 1 van Parelli.
barbaras schreef:Hoe reageert ze op aan de hand lekker buiten stappen? Natuurlijk wel met een hoofdstelletje in of een kettinkje aan het halster...
aan de hand niet te hanteren en ohz niet te hanteren...... denk dat het dier het gewoonweg niet fijn vind dat het wat anders moet doen dan het zelf in gedachte had
barbaras schreef:zelfs met een ander paardje er bij?
engelina schreef:ik zou pas gaan proberen te rijden als het opzadelen etc en longeren 100% goed gaat.
kost misschien wat tijd maarja
EL4a1990 schreef:ben wel benieuwd hoe het nu gaat of dat je al iets merkt dat anders is ofzo? en hoe ben je nu met haar aan de slag?
_Chantal89 schreef:EL4a1990 schreef:ben wel benieuwd hoe het nu gaat of dat je al iets merkt dat anders is ofzo? en hoe ben je nu met haar aan de slag?
Ik ben vooral bezig met stappen aan de hand en halthouden en zorgen dat ze dan bij me blijft lopen. Dit vooral op stem. Het gaat steeds beter moet ik zeggen. Ze luistert al goed naar je stem. Alleen wil ze nog niet op de terug weg stil staan, dan wil ze zo snel mogelijk naar het hek lopen waar het andere paard staat.
vrolijk doen, ene uitbundig belonen.