) en zijn trotse eigenaresse had ons ook al wat over hem verteld. Een Lusitano is het, en een hengst dus. Op zoiets hadden wij nog nooit gezeten. Ze vertelde ook dat Marialva tot grand prix-niveau is opgeleid, hoe zou zo’n paard aanvoelen? We waren heel benieuwd!Omdat wij normaal gesproken op heel andere paarden rijden (IJslanders resp. Arabier) moesten we even wennen aan ons rijdier maar een heel ander paard dan we gewend zijn leek ons wel een uitgelezen mogelijkheid om te kijken hoe we nou echt rijden. We houden ons aanbevolen voor niet-combinatiespecifiek commentaar, mits opbouwend en onderbouwd.
Enkele punten hebben we zelf ook al gevonden:
Ruiter 1/hestejente: houdt hoofd scheef, voeten steken uit en handen zijn soms plat.
Ruiter 2/Hilli: neiging om de armen te weinig te buigen, niet altijd rechtop zitten (bovenrug krom) en ook uitstekende tenen. Verder commentaar leveren we per foto. O ja, voor de “hogere” ruiters: we zijn er achter gekomen dat je stang- en trensteugels niet hoort vast te houden zoals wij op de foto doen. We hadden er allebei nog nooit mee gereden en hebben ze vastgehouden zoals ons ter plekke verteld is.
Genoeg verteld, hier zijn de foto’s!

Wennen aan de drieganger…

drafje…

…en een galopje… die voeten!

Een drafje
Toch wel wennen, zo'n hoog opgeleid paard onder je kont en ook nog eens met S&T. Stelling is wat teveel naar buiten.
En een lekker galopje heeft 'ie ook. Kennelijk was ik bang dat 'ie zou verdwijnen, dat ik telkens naar beneden kijk

En de andere kant op. Ik mag zelf wat meer rechtop zitten en mijn handen wat minder op mijn bovenbenen leggen/vastzetten.
En? Wat vinden jullie van onze capriolen op dit supergave paard?
Cynthia en Marialva, heel erg bedankt voor de gezellige dag!

En zoals Hilli al schrijft: er was iemand bij die het paard heel goed kent om ons te helpen.
ik heb het die dag erg graag gedaan, hopende jullie nog eens te zien op onze nieuwe stal

Misschien moest ik maar vaker op een drieganger klimmen