Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
InekeH87 schreef:Hoe dik is je bit. Misschien heeft je paard erg weinig ruimte in zijn mond. Dan kan je dus beter met een dunner bit rijden. Ik weet niet of bitloos een optie is maar dat is altijd te proberen.

midgie schreef:Juist te veel schuimen is ook echt niet goed, ik denk dat hij zijn speeksel niet weg kan slikken, vaak komt dat door een verkeerd bit , te harde hand, te veel druk op de tong , hij kan dan niet slikken, een slikreflex gaat samen met de tong tegen je verhemelte, Probeer zelf maar eens te slikekn met je tong naar beneden gedrukt, denk eens aan de tandarts stoel b.v ,als je dat door een of andere rede niet kan doen gaat het uit je mond lopen, dus is niet fijn voor je paard, hij wil slikken en kan het niet , daarddor is hij steeds bezig met dat en kan idd zijn hoofd gaan kantelen.
Wat voor bit rij je mee??
Ik zou hem er zeker niet voor straffen, want hij doet niets fout, hij volet zich op dat moment niet echt fijn denk ik en is ook niet bij de les dan volgens mij.
Zelfde als een paard moe is hij kan niet slikken en ademen gelijk en als je heel erg lucht te kort komt kun je niet wegslikken en loopt het uit je mond, dus nooit je paard zo erg vermoeien , zodat hij erg gaat schuimen,
Ik zou echt de oorzaak gaan zoeken als ik jou was en dat is niet straffen, het paard geeft zelf aan dat er iets niet lekker loopt.