Lotje huppelt en Bammes ziet sabeltandtijgers in de ring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Lotje huppelt en Bammes ziet sabeltandtijgers in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 21:02

Doei!

Laten we maar beginnen met een filmpje van Bam...

29 maart maakte Bam zijn tweede wedstrijd mee. Hij voelt dan ook nog erg groen aan op concours. We mochten meteen beginnen, dus ik had vrijwel geen tijd om de ring te verkennen.
Toen hij bij het 'binnenkomen' de kantine inkeek, schrok hij zich rot. Het scheelde maar bar weinig of ik had minder elegant zandgehapt. Vork Het staat jammer genoeg niet op film, omdat ik alleen fragmentjes heb. Hij voelde aan alsof hij me elk moment op de achterbenen zou gaan...

Ik heb hem voor mijn gevoel iets over zijn tempo in een schoudervoor langs de enge hoeken en zijdes gereden, waardoor de schade voor het oog aardig beperkt bleef. (Maar als je goed kijkt, zie je 'm nog geregeld loeren.)

Ik was stiekem toch wel heel trots op het bange ventje. Hij is écht onzeker, maar blijft toch braaf zijn best doen. Mijn hulpen kwamen ondanks alle spanning nog aardig door.

Het resultaat was ook boven verwachting. We werden 2e met 193 punten en 1e met 189 punten. Clown
Met de complimenten van de jury over het rijden van een bang paard en houding en zit.

FILMPJE --> Knappe Bammes @ Hulshorst

En dan gaan we door naar het volgende slachtoffer: Charlotje

Ik huppel maar bar weinig met haar. (Lees: zo'n vier keer per jaar en baby-hoogte.) Ik vind springen eigenlijk noodzakelijk voor de afwisseling en de paarden worden er ook handig van, maar Lotje had er echt géén plezier in. Dat werkt erg demotiverend, vooral voor mij, want ik heb géén springgevoel.

Opeens lijkt het knopje omgezet. Ze lijkt het 'springen' zowaar leuk te vinden. Het ziet er dan wel niet uit, maar dat geeft niet. (Mijn pa, springjury, lacht zich helemaal rot als 'ie Lotje ziet springen. Vork ) De springmanieren ontbreken bij haar, de rijvaardigheid bij mij.

Ze komt nog erg kort onder de hindernis en heeft weinig ruggebruik in de sprong. Ik probeer haar langer te maken door meer ruimte te geven, maar dan 'valt' ze over de hindernis heen.
Daaruit kan ik afleiden dat ze steun mist. Als er nog springruiters in de zaal (op het forum) zijn met goede tips, dan hoor ik het graag!

Het springen gaat bij mij nogal volgens het gezegde 'God zegene de greep', omdat ik de diepte echt niet zie en daardoor absoluut geen afstanden in kan schatten.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

We zijn voor de grap ook maar eens L2 gestart. Ondanks het feit dat het achterwaarts-knopje nog ontbreekt en het wijken niet zo jofel gaat, reden we nog 185 en 184 punten met een 3e prijs.
Dus dat is alweer mooi twee winstpunten op ons debuut.

7. Afbeelding

8. Afbeelding

Het zijn stills uit slecht filmpje van het begin v/h losrijden... Die ik er even voor het idee bijvoeg. Ik besef dat het lastig commentaar geven op 'foto's' van dergelijke kwaliteit.

Brand maar los, ik kan wel wat hebben! Ja Tips zijn erg welkom.

Sterre2000

Re: Lotje huppelt en Bammes ziet sabeltandtijgers in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:14

Wat een ontzettend mooi tuig! Vind het rijden er ook heel netjes uitzien. Met het losrijden mag die misschien nog iets meer over de rug lopen.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:35

ik hartje jouw paarden Haha!
en wat heb je toch een vriendelijke manier van rijden. Niet voor niets dat je altijd mooie punten krijgt Lachen

je bruine zadel+hoofdstel staan Lottum goed trouwens!!

Nou keep up the good work zou ik zeggen Haha!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 06:18

Tor wat een lekkere paardjes heb je toch, en die achteruitknop komt vanzelf nog wel. Haha!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:48

Fijne plaatjes weer Tor.

Charlie ziet er goed uit, in het dressuurwerk lijkt ze steeds spectaculairder te worden. Misschien helpt het met springen wel om de grondbalk wat verder van de hindernis af te leggen, dan kan ze niet zo kort onder komen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:55

ziet er goed uit hoor
Ik vind op het filmpje alleen je benen nogal storend.
probeer die wat stiller te huoden.
verder prima hoor

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:56

Ziet er zoals gewoonlijk weer super uit Tor!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:30

Wat een knappe paardjes toch weer! Haha!
Vind vooral je springoutfit erg gaan staan! xD

Wie weet ooit eens een rondje starten met Lot? Tong uitsteken

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:30

Tor ik zie nu pas je topic!

Ze zien er weer super uit! Ga zo door!

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:50

Ik vind mijn naamgenoot echt een onwijs leuk dier om te zien Lovers Over springen kan ik je geen tips geven, ik spring wel, maar doe dat ook voor de afwisseling, niet omdat ik nou zo'n talent ben Clown Echt een heel aansprekend dier en vergeet niet dat oefening kunst baart. Ook bij mij zag het er vorig jaar werkelijk niet uit, maar nu komen we totaal niet onverdienstelijk over een meter. Gewoon bijhouden en regelmatig terug laten komen in de training en dan wordt ze vanzelf handiger Ja

Hele leuke combinatie! Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 13:39

nicci88 schreef:
ziet er goed uit hoor
Ik vind op het filmpje alleen je benen nogal storend.
probeer die wat stiller te huoden.
verder prima hoor

Ja, dat is wel heel erg op het filmpje. Nagelbijten / Gniffelen Ik probeerde hem nogal op gang te houden en dat zie je behoorlijk terug.

Sharon_91 schreef:
Wie weet ooit eens een rondje starten met Lot? Tong uitsteken

Eh, dat lijkt me niet zo'n goed idee. Als we heelhuids uit het parcours willen komen. Vork

Lotje85 schreef:
Ik vind mijn naamgenoot echt een onwijs leuk dier om te zien Lovers Over springen kan ik je geen tips geven, ik spring wel, maar doe dat ook voor de afwisseling, niet omdat ik nou zo'n talent ben Clown Echt een heel aansprekend dier en vergeet niet dat oefening kunst baart. Ook bij mij zag het er vorig jaar werkelijk niet uit, maar nu komen we totaal niet onverdienstelijk over een meter. Gewoon bijhouden en regelmatig terug laten komen in de training en dan wordt ze vanzelf handiger Ja

Hele leuke combinatie! Haha!

Dankjewel. Lachen Ik zal proberen wat vaker een sprongetje mee te nemen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:11

Wat een heerlijke beesten heb jij toch!
En mooie rijbroek, haha Lachen
Heb eigenlijk geen commentaar.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:06

Bammes is een knappert Haha! en Charlotje vind ik zo stoer Vork
Die springfoto's zijn geweldig Tong uitsteken en ik vind je er erg netjes opzitten Lorette!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:04

Ach ja, familie van Timber, hè? Knipoog

Het springen gaat helaas niet hetzelfde als met de pony. Dat is wel een heel stuk makkelijker, want de pony redt mij altijd.