Ordeal lekker strekken!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Ordeal lekker strekken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:22

Toen ik gisteren aan het rijden was vond de buurvrouw de midden / uitgestrekte draf van Ordeal zo mooi dat ze maar haar camera ging halen Haha! Daar zijn best wel mooie plaatsjes uit voortgekomen vind ik zelf.

Ik was eigelijk al klaar met rijden dus verder zijn er geen rijfoto's gemaakt. Vandaag heb ik gesprongen en zijn er ook weer foto's gemaakt, deze volgen nog!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XMaaiike

Re: Ordeal lekker strekken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:26

mooi hoor

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:35

Zow op foto 3 vertrekt ze lekker zeg! Ziet er goed uit!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:39

lijkt het nu zo of kan dit paard niet ontspannen (gebit?) ik zie veel spannen rond de kaak/1e wervel.

Asls het gebit niet oke is en je gebruikt een bitlooshoofdstel dat aantrekt kan het paard niet zijn onderkaak laten afhangen en ontspannen, maar misschien lijkt het maar zo?

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:49

Ik heb je andere topics bekeken en ik denk dat hij nu idd iets minder ontspannen was...? om even op 'lailapri' terug te komen.
Hij strekt idd wel erg mooi hoor, super!
Op sommige foto's kan de achterhand misschien iets verder onder maarja het zijn tenslotte maar momentopnames eh Lachen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:54

Hij treedt achter te weinig door en je ziet ook dat dit voor niet doorkomt. De halsspier"breekt' als het ware af net voor de schoft. Zoals ik het zie loopt je paard niet over de rug.
Ik vind wel dat je een heel leuk paard hebt met zeker een goede beweging. En ik vind bitloos heel knap! Succes met je paardje.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 21:15

Bedankt voor de reacties Lachen

Joycie, je hebt gelijk, ze was zeker minder ontspannen dan normaal. Uiteraard neem ik in de gewone trainingen tempowisselingen mee maar ik doe nooit echt een hele lange zijde verruimen omdat ze daar heel erg drammerig van wordt. Ze heeft dan gelijk bij iedere lange zijde of diagonaal dat ze klaar staat om te vertrekken. Vandaar dus wat spanning.

Lailpri, ontspannen kan ze zeker wel, en het gebit is niets mis mee. Overigens trekt het hoofdstel niet aan hoor, tenzij je aan je teugels gaat hangen maar dat doe ik niet Haha! Maar dit zijn inderdaad geen foto's waar de ontspanning vanaf spat Knipoog

Beaux, ze vind het inderdaad best moeilijk om wat meer te gaan zakken in haar kruis en haar achterhand wat meer te laten dragen. Iets waar ik natuurlijk wel me bezig ben maar dit is echt wel een van onze moeilijkere punten. Maar normaal loopt ook wel meer ontspannen en over de rug hoor, dit waren eigelijk even wat foto's voor de lol Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:21

oke dan trekt het hoofdstel niet aan, heb je misschien foto's waar ze wel ontspant?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:43

Lekkere actie zit er in die achterbenen! En verder ziet het er goed uit!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 21:50

Voor Lailapri nog 2 foto's waarop ze duidelijk veel meer ontspannen loopt:

Afbeelding

Afbeelding

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:54

ziet er goed uit Lachen
kan ook wel aardig strekken Bloos!
hebt ook 'n mooi paardje onder je kont Knipoog
commentaar is denk ik wel al gegeven..
maar ziet er verder echt goed uit zo! Knipoog

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:53

Je paardje kan mooi strekken. Het commentaar is al gegeven. Ziet er leuk uit. Ook zeker die andere 2 foto's die zijn mooier ontspannen.

Lauraa_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:20

Hey!

Echt heel mooi gestrekt voorbeen! Kwijl Dat kan Didi wel! Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:25

lailapri schreef:
lijkt het nu zo of kan dit paard niet ontspannen (gebit?) ik zie veel spannen rond de kaak/1e wervel.

Asls het gebit niet oke is en je gebruikt een bitlooshoofdstel dat aantrekt kan het paard niet zijn onderkaak laten afhangen en ontspannen, maar misschien lijkt het maar zo?

Of gewoon een tijdje goed doortrainen op de nageeflijkheid en de ontspanning. Er hoeft echt niet meteen een bitloos hoofdstel bijgehaald te worden hoor.

Ik vind hem wat strak in zijn bovenlijn en hij zou nog wat meer bij elkaar gereden mogen worden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:27

Je pony kan inderdaad flink goed strekken! Lachen
Leuke combinatie zijn jullie, overige rijtechnische commentaar wat al gegeven is, ben ik het mee eens.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:11

Bedankt voor de reacties Lachen Rijtechnisch commentaar ben ik het over het algemeen ook mee eens.

CleovG schreef:
lailapri schreef:

Of gewoon een tijdje goed doortrainen op de nageeflijkheid en de ontspanning. Er hoeft echt niet meteen een bitloos hoofdstel bijgehaald te worden hoor.

Ik vind hem wat strak in zijn bovenlijn en hij zou nog wat meer bij elkaar gereden mogen worden Lachen

Volgens mij begrijp je niet helemaal waarom ik bitloos rij, en ik heb haar al 7,5 jaar (waarvan ik 4 maanden bitloos rij)dus train al wel een tijdje Lachen

Ze loopt over het algemeen prima nageeflijk en ontspannen, zoals ik al heb uitgelegd doe ik tijdens het rijden eigelijk nooit een hele lange zijde middendraf omdat ze daar veel te heet en drammerig van wordt (wat dus spanning met zich mee brengt), dit was alleen even voor de foto. Ik vind dat ze strak is in haar kruis, niet in de halslijn.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:42

Ze kan lekker strekken Daan! Ze loopt inderdaad iets minder ontspannen, maar heb gezien hoe je normaal rijdt en dat is helemaal super!

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:48

Lekker de benen strekken!! Ziet er goed uit hoor Daan Haha!

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:49

netjes!