Horda @ FNRS voor 't eerst op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLeyx

Horda @ FNRS voor 't eerst op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 18:52

Vandaag had ik FNRS met Horda.
Heb er vanmorgen meer dan een uur over gedaan om haar wit te krijgen, maar het is gelukt Bloos
We reden F7b en hadden 224 punten! Dit had ik totaal niet verwacht omdat ze heel moeilijk voorwaarts te rijden is. Slapen
Ben dus heel trots op dr Bloos
Horda is een manegepaard, en ik rij maar 1x in de week dus wees een beetje lief voor ons. Haha!
Commentaar, graag! maar wel onderbouwd. Ik rij bijna elke week op haar dus ik heb er wel iets aan. Lachen
Horda is trouwens een 7 jarige KWpN Merrie van ongeveer 1.74m. (Ze lijk misschien wat kleiner, maar ik ben zelf 1.78m Bloos )

Foto's zijn in de binnenbak gemaakt, dus sorry voor de kwaliteit.. Heb helaas alleen foto's van het losrijden.
1.
Afbeelding
2. Beetje donker..
Afbeelding
3. Halve Horda Haha!
Afbeelding
4. Beetje strenge binnenhand, maar is denk ik momentopname.
Afbeelding
5. Wazig, en Horda loopt teveel op de voorhand
Afbeelding
6. Netjes, Jammer dat ie wazig is.. Ach gut
Afbeelding

Na de wedstrijd nog een paar leuke foto's buiten gemaakt Lachen

7. Horda en ik Lachen (M'n beugels lijken scheef maar k had mn ene been meer naar achteren Tong uitsteken )
Afbeelding
8. Mooi !!
Afbeelding

Laat je een berichtje achter??
Lachen

joycie81

Re: Horda @ FNRS voor 't eerst op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:13

foto 6 ziet er netjes uit. De rest is een beetje moeilijk te zeggen omdat de foto te donker is of wazig. Maar goed resultaat hoor!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:14

Ziet er leuk uit hoor. Gefeliciteerd.

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:16

Bedankt Allebij!
@ Joycie81 : Ja mijn camera is helaas geen fan van de binnenbak .. Ach gut
K vind het best moeilijk om haar EN voorwaarts EN nageeflijk/ontspannen te rijden, ze zakt heel makkelijk zelf dus je hebt zo goed als niets in je handen, maar ze gaat soms ZOO langaam..
En elke week als ik haar weer een beetje voorwaarts heb is het de week erna weer slowmotion bewegen.. Dat is zo jammer aan manegepaarden, maar helaas niets aan te doen! Lachen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:21

Dat is inderdaad een nadeel van manegepaarden. Ik rijd zelf ook wedstrijden op een manegepaard. Heb jij eindelijk het paard hoe en waar je het heb willen, zit er een ander op die alles weer anders doet.

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:23

tallechie schreef:
Dat is inderdaad een nadeel van manegepaarden. Ik rijd zelf ook wedstrijden op een manegepaard. Heb jij eindelijk het paard hoe en waar je het heb willen, zit er een ander op die alles weer anders doet.

Ja precies!
Nou is Horda (dankzij haar mega tempo. *kuch) erg geliefd bij beginners, dus als ze een week lang in beginnerslessen loopt dan krijg ik haar soms niet eens meer nageeflijk, pas na heel veel overgangen en voltes gaat ze dan ontspannen.
Uiteindelijk hoef je ook niets meer te doen en heb je lucht in je handen, maar dat kost wel wat tijd.
normaal rijd ik geen wedstrijden op haar maar aangezien het paard waar ik normaal mn wedstrijden op rijd kreupel is en 3 maanden boxrust nodig heeft, zit ik nu vast aan deze lieve dame Bloos

Edit; spelfout

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:24

Oke, is inderdaad niet anders. Dan is het toch weer leuk als het allemaal lukt.

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:25

Klopt. Lachen
Moet het er maar mee doen he, haha.
Nee het is echt een lief paard, met een hoog knuffelgehalte. Niets mis mee dus, alleen ja dat tempo.. Vork

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:29

Ja ik ken het 'probleem' met manegepaarden. De ene rijd er wel goed op en vraagt wel wat van het paard en degene die er daarna op rijd hobbeld maar een beetje rond...en wat jij in je les op die ene dag bereikt hebt is idd die week erna weg door dat andere ruiters het paard niet zo rijden. T blijft lastig Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:46

het ligt niet aan de paarden het licht aan de instructie en manier van rijden leren rijden....
En aan de zorg voor de paarden, ze zien er allemaal uit alsof ze niet pijnloos kunnen nageven.

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 21:04

lailapri schreef:
het ligt niet aan de paarden het licht aan de instructie en manier van rijden leren rijden....
En aan de zorg voor de paarden, ze zien er allemaal uit alsof ze niet pijnloos kunnen nageven.

Ben ik niet helemaal met je eens, maar bij een groot deel van de paarden is dit zo ja.
Maar dat ligt dan meestal niet aan het paard, de meeste paarden zijn gewoon te stijf om na te kunnen geven in 1 uurtje, het is lastig als jij als een van de weinigen een bepaald paard netjes kunt rijden. (heb het nu niet over mezelf maar gewoon over ruiters in het algemeen)
Wij hebben genoeg paarden die uit zichzelf nageeflijk lopen.. bij de een wat beter dan bij de ander, maar er zijn zeker paarden die bij iedereen netjes ontspannen kunnen lopen zonder dat er iemand in zn mond zit te zagen en te trekken. LachenNatuurlijk zijn er ook paarden die dit niet doen, maar er word zeker iets van gezegd als je in zn mond zit te trekken.. niet dat dat bij alle maneges zo is.. Ach gut

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:10

das toch triest dat er maar een paar zijn die bepaalde paarden goed kunnen rijden? Dan is er toch gebrek aan goede instructie denk ik...

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 11:26

Of misschien rijden er gewoon heel veel beginnende ruiters bij ons op stal ! Knipoog
De meeste ruiters die goed rijden hebben een eigen paard bij ons op stal. We hebben niet zoveel paarden dus ook niet veel mensen die ze rijden Lachen
En aangezien er veel rustige paarden zijn (zoals Horda, soms een beetje TE rustig) zijn er veel beginnende ruiters die zich daar veiliger op voelen Lachen
Ik ga hier verder niet meer op in, iedereen heeft zo zijn eigen mening, en dit topic is voor rijtechnisch commentaar. Bloos

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:46

Oke rijtechnish voor zover ik het kan zien:
handen op gelijke hoogte houden
hakken naar beneden, tenen naar binnen
verder heel veel suc6