Charlottte schreef:als hij te goed aan het been is moet je des te meer met je been aan hem rijden; hoe heet die ook wordt, je moet gewoon aan je paard kunnen rijden met je been
bedankt voor je reactie. ik kan ook wel gewoon steeds met mijn benen eraan rijden, maar het is net een buldozer.
een echte haflinger. hij loopt gewoon door je hand heen. (en nee, ik stop niet door te trekken, maar op druk en op mijn zit.) dit heb ik ook al proberen op te lossen met longeren, maar dat was geen suc6. ik heb gister toen ik aan het rijden was in plaats van 'hooooooooooooooooooooooooo' te zeggen om terug te gaan naar stap 'ho' gezegd. en toen strenger met mijn hand geweest. dit heb ik vaak geherhaald en ik moet zeggen dat ik steeds minder streng hoefde te zijn. van galop naar draf hetzelfde en als ik na een half rondje nog niett terug was naar draf dan zette ik hem op halt tegen het schot. na 2 keer ging hij gewoon terug naar een rustig drafje. ik ben blijkbaar te lief voor hem. (hoor ik op de manege ook best veel: je mag hem ook wel een keertje aanpakken als hij zo doet
) ik hou deze methode denk ik aan. en ik hoop dat als 'de rem' er wat beter op zit de middendraf ook wat beter gaat. nog meer tips?
ps. misschien ook handig om te weten: voordat ik hem verzorgde werd hij altijd gereden met martingaal. nu alleen nog op buitenritten.