Op 8 december is mijn leeuwekop konijn white lioness bevallen van 6 schattige konijnebaby's. Om haar zo weinig mogelijk te storen bij het verse moederschap heb ik elke dag wat gefilmt om te kijken of alles goed ging. Hier een klein foto verslag daarvan.
Dag 1, slechts enkele kaale dingetjes zijn er te zien. Dag 2, de kleine kaale dingetjes groeien goed en je kunt zien dat het echte nijntjes zijn. Dag 3, de pigment kleuren zijn duidelijk te zien. Ze hebben alles er al aan, behalve haar. Zien ze er niet vreemd uit? Dag 5, Het lijkt wel of er al wat haar op komt? Het groeien gaat prima door. Dag 9, ja nu is het haar duidelijk te zien, bij 1 nijntje zijn zelfs de oogjes al een beetje open. Dag 10, ja bij enkele nijnen zijn de oogjes al een beetje open. Toch zijn er ook nog enkele niet helemaal behaart. Dag 11, Zie het eens groeien. Dag 12, van slapen worden ze groot. Dag 14, Er komt steeds meer beweging in het nest en er word veel in de oogjes gekrabbelt. Kijk eens hoe lang het haar al is. Dag 15, Het nest ligt nu dag en nacht open. Dag 16, He de eerste sluipt al door het hok. Lekker slapen maar kleintje. Dag 17, Gezellig zo met z'n alle. Das mam met twee kleintjes Is hij niet schattig? Dag 18, Alle kleintjes lopen geregeld door het hok. Even bij tanken. Om vervolgens weer te gaan maffen. Dag 19, Ja hoor de drinkens fles is al in gebruik.
Cassidy
Geplaatst: 27-12-02 20:53
O, wat een geweldige foto's! Schitterend om dat van dag tot dag te zien veranderen! Hoeveel zijn het er nu? Ga je ze allemaal houden?
Horse Pleasure
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 20:55
het zijn er 6, 3 sable martin kleurtjes (bruin/zwart) en 3 gebroken oranje (wit met vlekjes). twee hou ik er in ieder geval zelf en eentje (zorro) is al besproken door een oud collega. Heel misschien willen de buren er eentje en de rest mag eventueel ook naar een goed baasje maar hoeft niet persee. Oja ik was even vergeten te zeggen dat pa ook een leeuwekop konijn is net als moeders dus ik ben heel benieuwd hoeveel manen ze zullen krijgen.
scooby
Geplaatst: 27-12-02 20:57
ik zie ze niet :'(
Cassidy
Geplaatst: 27-12-02 20:58
Druk eens op F5...
* Ellen *
Geplaatst: 27-12-02 21:58
Wat een lieve nijnen he Zelf heb ik een klein zwartje. Z´n koppie lijkt wel een beetje op de konijntjes van de 1na onderste foto. Wat voor ras is het konijn met die spikkels over zijn rug? en hebben jullie veel konijnen?
Horse Pleasure
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-02 22:04
alle konijntjes zijn leeuwekopjes. we hebben 6 volwassen nijnen (4 leeuwekopjes en 2 dwergjes) en dan deze 6 baby's.
parouscha
Geplaatst: 27-12-02 22:22
zijn dat baardjes??? Die van mij zagen er heel erg anders uit...