Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Innepin schreef:Er is een boek 'Spelletjes met pony's' van Franka Zeelen. Daar staan leuke ideeën in.
) en dan leg je een knoop in de teugels en ga je gewoon de hele tijd zeggen, kun je je handen over elkaar doen? en op je hoofd, schouders, rug, bovenbenen, enz. dan vergeten ze heel snel dat ze op de pony zitten en kun je dat ook in draf doen.. als ze aan de longe zit zal ze waarschijnlijk ook meteen een stuk minder bang zijn 
). Voordeel is dat het me eigen zoon is, dus ik ken hem door en door.
) En ben nu zo ver dat ik hem in de longeerbak (die niet al te groot is) aan de longe doe (pony dus he
en dan afspreek: 1 rondje draven en dan weer stappen.
(met zadel)
). Misschien focust ze zich dan wat meer op het spel dan op de pony. En dit kan ook allemaal in stap. Verder probeer wat dingetjes als grondwerk met haar te doen. Laat haar zelf met die pony lopen, laat haar helpen met longeren enzo. Kan ook heel goed zijn voor het vertrouwen, omdat ze dan meer besef krijgen van de pony waarmee ze mee bezig zijn. Ook vind ik de longeertip een goed idee. Zo houd je de pony wel vast, maar zal ze zelf al wel wat meer moeten doen.