me pony voor het eerst springen!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

speedy16

me pony voor het eerst springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:12

hallo.

gisteren heb ik voor het eerst gesprongen met me pony, het was echt super.
In het begin ging het niet echt maar later ging het steeds beter.
Aan het halster wou ze niet meer met me springen dus denk doe hem dan maar los, ze werd saggo van het halstertouw steeds erin bijten en oren in haar nek(waarschijnlijk vind ze hem niet mooi Bloos )
hier zijn de foto's.

berichtje zou leuk zijn Haha! Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

natas_joy

Re: me pony voor het eerst springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:15

heey

leuk dat je het ging leren maar zo te horen en zien had ie er niet echt pleziet in Tong uitsteken

ben je ook begonnen met grondwerk ?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:16

Mooie pony !
Maar: 'waarschijnlijk vind ze hem niet mooi ' Koe ?? Rare redenering!
Je pony houdt misschien niet zo van springen, of van de druk die je oplegt.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:17

Ik vind je pony zeker als je hem vastoud niet erg blij kijken oren plant en een boze blik zelfs zonder halstertouw zijn zijn oren nog platen en op de 1e foto zie je dat je hem/haar vooruit trekt

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:18

Wat een leuke pony!
Natuurlijk is het niet erg als je voortaan gewoon eerst even met touw springt, en dan zonder, maar die reden van 'waarschijnlijk vindt ze hem niet mooi' das een beetje van de gekke vindt ik Tong uitsteken
Zo voor de eerste keer gaat het wel heel goed!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:18

let op dit wordt weer een láááááng topic, ik vind je wel een mooie pony hebben, leuk kleurtje

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:19

Zelfde dus als moeshie zegt, en je trekt hm idd een beetje te veel aan het halster, ze lijkt niet errug blij..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:20

Zo te zien vind de pony het niet mecht leuk, maar kan aan mij liggen. Maar het is natuurlijk de 1ste keer ! Knipoog Als ze het eenmaal gewend is zal ze het wel makkelijker en leuker vinden.. Het hindernisje is ook niet te groot Haha!
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 20-04-08 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:23

Ik denk dat 'waarschijnlijk vind ze 'm niet mooi) als grap word bedoeld hoor. Knipoog Vind het een leuke pony, heb geen idee waarom ze de oren in de nek heeft, ken de pony immers niet. Knipoog Moeshie: Druk oplegt? Er staat een hindernisje van nog geen 30cm waar de pony overheen moet, en makkelijk kan. Dat de pony springen misschien niet leuk vind, of er geen zin aan heeft kan natuurlijk wel, maargoed ik vind ook wel iets niet leuk.

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:24

pppfff gaan we dit weer krijgen.
denk leuk open een topic, de reden dat ik zo trek is omdat ze voor de hindernis stopte en ik sprong al dus vandaar dat ik zo trek.
maar als je commentaar gaat geven doe dat dan maar ergens anders want daar heb ik echt geen zin in.
vrijspringen vond ze heel erg leuk.
de opmerking die ik maakte van ''waarschijnlijk vind ze de kleur niet mooi is omdat ze steeds in het halstertouw bijte en haar oren in haar nek deed, zonder dat ik ging springen.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:27

Ehhm ja.. ?!
je hebt geen zin in commentaar (wat overigens goed bedoeld was!) Maar je opent wel een HAW topic.. wat júist voor commentaar is..
Als je alleen je foto's wilt laten zien, en alleen reactie's wilt van: O wat mooi ofzo, dan moet je bij ITP zijn..

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:27

Suziej schreef:
Ik denk dat 'waarschijnlijk vind ze 'm niet mooi) als grap word bedoeld hoor. Knipoog Vind het een leuke pony, heb geen idee waarom ze de oren in de nek heeft, ken de pony immers niet. Knipoog Moeshie: Druk oplegt? Er staat een hindernisje van nog geen 30cm waar de pony overheen moet, en makkelijk kan. Dat de pony springen misschien niet leuk vind, of er geen zin aan heeft kan natuurlijk wel, maargoed ik vind ook wel iets niet leuk.

ja idd, wie neemt dat nou serieus.
me pony is liever lui als moe( net ik Haha! )
ze is nog eens veelste dik mischien niet op de foto''s te zien dus van mij mag ze best wel eens iets doen.
als ik naast haar remt op de hindernis af en ze heeft vaart en vlak voor de hindernis stopt ze en ik spring al ja dan trek ik kan daar dan verder ook niet veel aan doen moet ze maar mee springen.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:29

TS:
Ze lijkt idd niet heel dik..
Aha, dat is dus de reden Tong uitsteken

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:30

Biebz95 schreef:
Ehhm ja.. ?!
je hebt geen zin in commentaar (wat overigens goed bedoeld was!) Maar je opent wel een HAW topic.. wat júist voor commentaar is..
Als je alleen je foto's wilt laten zien, en alleen reactie's wilt van: O wat mooi ofzo, dan moet je bij ITP zijn..

HAW is bedoeld voor 'rijtechnisch' commentaar, en niet voor commentaar zoals; Aaah wat zielig, of hij vind het vast niet leuk. Denk dat de TS meer heeft aan tips hoe ze het leuker kan maken voor de pony, of hoe de pony beter gaat springen dan aan dit soort commentaar!

Misschien kan je eerst balkjes gaan lopen, weet niet of je dat had gedaan? Natuurlijk flink belonen als ze er braaf overheen is gegaan! Pas wel op je ze niet te vaak stopt, straks gaat ze dit onder het zadel ook doen. Knipoog

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:37

Biebz95 schreef:
TS:
Ze lijkt idd niet heel dik..
Aha, dat is dus de reden Tong uitsteken

hahaha gelukkig dat je dat zegt dat ze niet dik lijkt.
maar ze is echt veelste dik hoor Ach gut

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:38

Suziej schreef:
Biebz95 schreef:
Ehhm ja.. ?!

HAW is bedoeld voor 'rijtechnisch' commentaar, en niet voor commentaar zoals; Aaah wat zielig, of hij vind het vast niet leuk. Denk dat de TS meer heeft aan tips hoe ze het leuker kan maken voor de pony, of hoe de pony beter gaat springen dan aan dit soort commentaar!

Misschien kan je eerst balkjes gaan lopen, weet niet of je dat had gedaan? Natuurlijk flink belonen als ze er braaf overheen is gegaan! Pas wel op je ze niet te vaak stopt, straks gaat ze dit onder het zadel ook doen. Knipoog

elke keer als ze heeft gesprongen krijgt ze een paar snoepjes Pling
ik hoef niet te gaan springen onder het zadel, vind dit ook heel erg leuk.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:40

Suziej schreef:
Biebz95 schreef:
Ehhm ja.. ?!

Juist! En aangezien dit er niet ondervalt staat het hier verkeerd..

TS, leuke pony heb je! Ga je er de volgende keer op zitten? Of probeer je het nog eens los?
Wat hier boven al gezegd word, pas je wel op dat ze niet te veel stopt, of er langs afrent, zo leert ze dat ze ook makkelijk er onderuit kan komen..

Over dik gesproken, dat paard op de achtergrond op foto 1 is pas dik..

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:43

Misschien kan je eerst balkjes gaan lopen, weet niet of je dat had gedaan? Natuurlijk flink belonen als ze er braaf overheen is gegaan! Pas wel op je ze niet te vaak stopt, straks gaat ze dit onder het zadel ook doen. Knipoog[/quote]

Juist! En aangezien dit er niet ondervalt staat het hier verkeerd..

TS, leuke pony heb je! Ga je er de volgende keer op zitten? Of probeer je het nog eens los?
Wat hier boven al gezegd word, pas je wel op dat ze niet te veel stopt, of er langs afrent, zo leert ze dat ze ook makkelijk er onderuit kan komen..

Over dik gesproken, dat paard op de achtergrond op foto 1 is pas dik..[/quote]

dat paard is al 20 Ach gut
volgende keer ga ik weer los springen nu sprong ze al beter als de eerste paar keer.
zaterdag maak ik weer foto's zet ik ze weer hier en kijken of het dan is veranderd.
mischien het halstertouw iets losser en niet zo trekken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:44

Lijkt me verstandig om een soort van kooi te maken en haar daarin op een positieve manier te leren springen, eerst balkjes en veel belonen.
Hier lijkt het of ze opgejaagd wordt en om eerlijk te zijn krijg ik ook het idee dat ze het niet zo leuk vond.

Als je info wilt over het maken van een kooi en een leuke manier om haar goed te leren springen mag je me een pb sturen!

Je hebt wel een super leuke pony, mooie kleur!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:46

Op deze manier is het "los"springen een beetje gevaarlijk. Je kan hem beter los laten zoals je later ook al hebt gedaan, of eerst aan de longe balkjes laten draven. Aan de longe kun je dan caveletie draven, je kan ze dan iets verhogen, of om en om verhogen. Cavelleti oefeneningen zijn ook hele goede oefenening (zowel onder het zadel als vanaf de grond) om je pony los te maken in de rug. Succes met je pony!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:48

O sorry, ik dacht dat bij HAW het dus ook ging om ander soort tips en niet perse rijtechnisch commentaar, en mijn reactie was ook goed bedoeld hoor, maar snapte alleen even niet waarom ze zei dat ze geen commentaar wilde, terwijl dat juist de bedoeling is bij HAW, (of tenminste tips) Blond En het staat dus idd verkeerd Knipoog

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:51

anneliesdj schreef:
Lijkt me verstandig om een soort van kooi te maken en haar daarin op een positieve manier te leren springen, eerst balkjes en veel belonen.
Hier lijkt het of ze opgejaagd wordt en om eerlijk te zijn krijg ik ook het idee dat ze het niet zo leuk vond.

Als je info wilt over het maken van een kooi en een leuke manier om haar goed te leren springen mag je me een pb sturen!

Je hebt wel een super leuke pony, mooie kleur!

dankjewel.
we hebben eerst balkes gelopen en dat ging goed.
er waren nog meer paardjes die mee deeden met springen was niet de enigste in de bak.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:54

Leuke pony Haha!
Het commentaar wat ik wou geven is allemaal al gezegd dus dat ga ik er niet lekker in wrijven.
Ik had trouwens nog wel een tip: Als je met je pony aan het halstertouw gaat springen, zorg dan dat je écht dichtbij je pony blijft. Anders krijg je dat jij er net overheen springt en je pony stopt en dat je dan keihard teruggetrokken wordt Clown Dus gewoon dichterbij het halster pakken en als je afzet iets meer touw geven en zelf een stukje opzij springen (anders land de pony misschien op je voet Clown)
succes ermee Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:01

Of je de enigste bent gaat het niet om, springen aan een halstertouw is wel leuk maar als je pony plotseling stopt of ineens ver naar voren springt ruk jij hard aan het touw en dat kan haar bang maken, zeker als je voor het eerst springt.
Op de foto's waarop ze losloopt lijkt ze opgejaagd en heeft ze veel kans om erlangs te gaan.

Voorstel;
Als je een paar prikpaaltjes hebt (of hindernisstaanders) kun je evenwijdig aan de bakrand een draadje spannen, vervolgens zet je op de hoefslag een hindernis waarna je pony daar doorheen laat lopen. Het handigst is als je met z'n tween bent, de een laat de pony aan de ene kant de 'trechter' inlopen en drijft haar voorzichtig een beetje aan, de ander vangt aan de andere kant de pony op en geeft een heleboel snoepjes.
Het beste kun je dit eerst zonder hindernis oefenen, je pony leert dan dat het leuk is om naar de andere kant te lopen want daar krijgt ze snoepjes. Als je vervolgens een paar balkjes neerlegt of een klein hindernisje bouwt zal ze daar makkelijk overheen gaan omdat ze naar het lekkers wil.

Zo leert je pony dat springen leuk is en hoef je haar niet op te jagen, kun je op je gemak foto's maken om op bokt te zetten!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:06

ik ben het helemaal met anneliesdj eens! maak het leuk voor je pony! maak er een spelletje van dan gaat ze vast leuk vinden en word onder het zadel springen straks ook makkelijker! succes