jullie mening

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oepsie

jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 14:54

Ik zit met een probleem en heb jullie mening nodig.

Ik ben met mijn 9-jarige paard verhuist van een pensionstalling met een binnen bak naar een stalling met alleen een buitenbak. Nu is het probleem dat sinds mijn paard daar staat hij heel erg stijf op links is geworden. Niet willen inbuigen en totaal geen lengtebuiging. Dit probleem is al 1 maand en heb het hiervoor nooit gehad. Waar doe ik goed aan.

Hem er bijvoorbeeld proberen doorheen te rijden of misschien terug naar waar ik stond. Misschien komt het door alleen de buitenbak en hij daardoor te veel is afgeleid???

Hopelijk hebben jullie misschien een tip.

Groetjes.

InekeH87

Re: jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:56

Veel longeren met bijzet. En dan ook wel goed rechtsom longeren maar net iets langer linksom. Wat je ook kan doen is met een worteltje het paard laten inbuigen naar links en naar rechts. Een soepel paard kan met zijn/haar hoofd bij het heupbot komen.

oepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 15:00

Bedankt voor je reactie,

Ik longeer hem regelmatig met bijzet en dan doet hij het eigenlijk ook. De truc met de wortel heb ik toevallig afgelopen week gedaan en dat is geen probleem zowel rechts als links komt hij helemaal tot aan het heupbot.

Groetjes

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:01

Idd longeren met bijzet is wel een goed idee Ja Misschien zit er ergens een blokkade als hij het aan de longe ook doet!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:28

Misschien kan je eens een fysio ernaar laten kijken. Als hij het ineens niet meer doet, zou ik denken aan een lichamelijk probleem.

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:01

zoals Marchador al zegt misschien de fysio er even naar laten kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:45

Voel je die beperking zowel op de linker- als op de rechterhand in de bak? Of is het vooral op 1 hand?

oepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 18:34

De beperking is alleen op de linkerhand. De fysio heeft er naar gekeken en hij voelt geen beperking. Misschien is het ongeoorzaamheid?? Vandaag heb ik 1 uur gereden maar op de linkerhand blijft hij niet willen inbuigen. Ik hoop op betere tijden.
Miischien weer terug naar waar ik stond want daar was niets aan de hand.

Groeten.