Ik rijd een bijna 4-jarige ruin, Eros. (zijn vader is Vito) Het is echt een slim beestje. bv bij het aanspringen in de rechtergalop daar vertikte hij het gwn juist aan te springen (express foute been naar voren
) nu gaat het al beter. Maar het is nogal moeilijk om hem actief te houden en reactie te krijgen op mijn benen. (tussenhaakjes ik heb les eh en ik ga ook nog geregeld terug naar de mensen die hem hebben opgeleerd..) Vrijdag nog was ik aan het afzien, verschikkelijk! Ik moest dus van de instructrice hem actief maken, moeilijk om te doen! Maar Eros vertikt het gewoon! Echt pure koppigheid! Ik geef benen (doe wat ze mij zegt) en moet zijn hoofdje niet te laag laten komen zodat hij niet kiepert en zijn achterhand onder proberen te krijgen (nog zo ene probleem). Maar als ik hem dus benen geef, dan vertikt hij het gewoon om vooruit te gaan! Ik weet dat hij het begrijpt want ik voel dat hij zich expres inhoudt. Als ik dan op zo een moment een tik met de zweep geef dan kan je al een bok verwachten. Echt koppig ook in galop (hem erin houden is ook moeilijk) krijgen is moeilijk, maar het hangt ook echt af van hoe hij op de dag van het rijden zelf is. Plooien is ook zeer moeilijk. Maar toch wil ik hem goed actief aan het been krijgen. Ook zeggen ze dat ik te zacht ben
.Ik weet dat het nog en jong paardje is maar ik vind het een heel belangrijke basis en wil graag wat nuttige tips van jullie!
Graag tips! Ik wil zoo graag een actief paardje!
Dankuu!
en ze vindt het een erg koppig paard. Hij heeft ook zo zijn dagen, dat is normaal voor een jong paard dat hij nog niet constant is. Ik vraag totaal niets onmogelijks van hem. De galop gaat ondertussen al beter. In het begin had hij het er moeilijk mee, ja, daar is geen twijfel aan. We deden er dan ook niet moeilijk over dat hij fout aansprong, gewoon een goede manier vinden om hem juist laten aan te springen. En dat hebben we gevonden. Alleen hebben mijn papa en nog andere er eens opgelet wat hij doet bij het aanspringen rechts, en ze zeggen dat hij net voor het aanspringen zijn linkervoet echt nog eens naar voor doet ofzoiets, hij doet een huppelpas en dan in de verkeerde galop, maarja dan proberen we gewoon opnieuw. Ik vind het totaal niet erg dat Eros het nog moeilijk heeft dat begrijp ik totaal. Maar je moet soms het verschil echt eens zien met aan de longe en in de wei, daar kan hij crossen zoals een zot! (hij is in de grote vakantie een jaar onder het zadel) Maar hij heeft echt zijn dagen, dan gaat hij goed, dan is hij koppig. Wat ik wel doe is dat ik te veel ga drijven met de zit, maar ik probeer er op te letten en moet hem dan dus eerst mijn beenhulpen geven (ingalp ben k effe bezig eh