Vandaag moest Nymfa weer aan de bak en ik moet zeggen, het gaat steeds beter
. Waar ze drie weken terug nog fijn met me aan de haal ging in galop en zich tijdens draf telkens sterk wilde maken en tempo overnam, is dat nu bijna geheel achterwegen. Ze blijft na het losrijden al redelijk constant in de aanleuning en ik ben nu degene die de scepter zwaait. Af en toe hebben we nog wel eens een aanvaring, Nymf is gewoon een blijf-van-mijn-lijf-merrie
, dus een keertje doorkomen met het been resulteert nog wel eens tot een vieze bok
. Het word gelukkig beter, ze laat zich steeds fijner bewerken, van de week kon ik ook wat zijgangen mee pakken om haar nog meer op twee teugels te zetten. Op het einde van iedere training kan ik haar nu altijd een stukje fijn naar de hand toe rijden, ze komt ook achter beter bij nu.Nu wat over mezelf, ik heb geoefend joh, dat willen jullie niet weten
. M'n zit is gelukkig al stukken vooruit gegaan, ik moet er vooral op letten dat ik in de galop echt goed blijf zitten en dat ik mijn schouders wat verder naar achteren draai. Geld ga ik toch niet vinden, dus ik kan net zo goed ook recht vooruit gaan kijken
. 't is nog niet zoals het was, maar het gaat weer in de goede richting!Hier zijn de foto's van twee weken terug, ik vind er best verschil in zitten

Nieuw bijrijdpaardje Nymfa @ work (SRC foto's)
Voor de geïntresseerde: Nymfa is een 13 jarige merrie uit de hengst Focus, heeft in het verleden L2 gelopen en 4 veulens gehad. Tot voor kort heeft ze 5 maanden in de wei geluierd en toen is ze bij Simone (Ziolette op bokt) terecht gekomen; zij heeft haar nu sinds 30 januari dit jaar.
Foto's zijn gemaakt door m'n ma en Jeroen (weule op bokt), thanks
!! Op sommige foto's loopt ze wat diep, dat is de manier hoe ik train om haar los te krijgen
.Genoeg gekletst, de foto's!
1: Losstappen

2: Nymfa geconcentreerd bezig

3: Losdraven, gelijk goed achter mee

4: al iets meer opgepakt

5: Galopje (op je kont blijven zitten, Kate
)
6: Da's beter

7: Close upje

8: Blooper! Dit is echt Nymfa, blijf van m'n lijf, anders bok ik

9: Wat vervolgens opgelost word door wat extra been en even goed gas naar voren

10: En een rondje verder weer terug