) maar dat is FNRS proefje F-7. Nu heb ik dus de vraag; Ik kan niet zo lekker op haar doorzitten dan hobbel ik eigenlijk alle kanten op
Nog tips om makkelijker door te zitten? en ieder geval veel netter want zo haal ik het straks niet. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar dat is FNRS proefje F-7. Nu heb ik dus de vraag; Ik kan niet zo lekker op haar doorzitten dan hobbel ik eigenlijk alle kanten op
Nog tips om makkelijker door te zitten? en ieder geval veel netter want zo haal ik het straks niet. 
Nibbit schreef:Als je het niet haalt ben je er blijkbar nog niet aan toe
Probeer niet te klemmen, en probeer je lang te maken.
Verder gewoon lekker gaan rijden!
Wat moet ik dan doen? Als ik haar flinke tik geeft, keert ze haar kont naar het schot en dat kan natuurlijk helemaal niet. En aandrijven met het been luistert ze niet vreselijk naar. 
fiekhe schreef:Hmm. Als ze niet luistert naar het been, je niet kan doorzitten, je pony gaat slenteren... Lijkt me duidelijk dat jij nog niet toe bent aan proefjes rijden, wel aan les. Eerst maar eens goed gaan lessen voor je wedstrijdjes gaat doen.
Toch wat tips: ontspannen blijven zitten, je lang maken. Goed je best doen om je 2 zitbeenknobbeltjes te voelen, daarbij echter niet achterover gaan hangen. Rug recht en voor je kijken.
Maar je paard moet eerst aan het been zijn...
Misschien helpt het om eens zonder stijgbeugels te rijden wel, en/of zonder zadel. Of zitles? Iig: succes ermee.
Bedankt voor de tips

)
LoveMii schreef:fiekhe schreef:Hmm. Als ze niet luistert naar het been, je niet kan doorzitten, je pony gaat slenteren... Lijkt me duidelijk dat jij nog niet toe bent aan proefjes rijden, wel aan les. Eerst maar eens goed gaan lessen voor je wedstrijdjes gaat doen.
Toch wat tips: ontspannen blijven zitten, je lang maken. Goed je best doen om je 2 zitbeenknobbeltjes te voelen, daarbij echter niet achterover gaan hangen. Rug recht en voor je kijken.
Maar je paard moet eerst aan het been zijn...
Misschien helpt het om eens zonder stijgbeugels te rijden wel, en/of zonder zadel. Of zitles? Iig: succes ermee.
Dat doet ze bij iedereen. Ze zit gewoon niet lekker door. En als ik niet goed proefjes nog kon rijden, was ik nooit geslaagd voor de vorige proefjes hoorBedankt voor de tips
Maar voor een manegepony met verschillende ruiters zal het toch moeilijker zijn om lekker los in de rug te worden.