Het zadel en dekje zijn ineens eng??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Het zadel en dekje zijn ineens eng??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:14

Hoi...

We zijn bezig met een verzorgpony om deze zadelmak te maken en alles.
In het begin liet hij gewoon de zadel en dekje op doen.
Maar nu niet meer.
Nu krijgen we amper aan nog het dekje op. Zadel al helemaal niet.
Aangezien we niet te veel willen doorvragen, hem helemaal bang willen maken,
laten we het na een paar keer dekje op en af doen zitten.

Maar hoe moeten wij hier nu mee verder?
Het moet voor hem namelijk wel leuk blijven.
En voor ons ook.

EDIT:

Hij deed dit eigenlijk zomaar uit het niets..
We hebben nooit het zadeltje er keihard op gegooid ofzo...

Kan dit komen doordat het zadeltje waarschijnlijk gedrukt had??

Lara_Silver

Re: Het zadel en dekje zijn ineens eng??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:18

Het kan inderdaad dat het zadel toen het er op lag pijn heeft veroorzaakt wegens niet goed passen. (dit is natuurlijk niet altijd mogenlijk omdat een driejarig paard nog veel veranderd) En dat hij het zadel daarom weigert. Ik zou weer veel met hem gaan oefenen en eventueel het zadel een tijdje weg laten, (als dit mogenlijk is) en alleen met dekjes werken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:14

Volgens mij heb jij hier al meerdere topics over alle problemen die je hebt rond het zadelmak maken. Als ik jou was zou ik profesionele hulp inschakelen. Deze pony heeft doordat het zadel hem in het begin met inrijden pijn heeft gedaan er een negatieve ervaring aan overgehouden. Dit gaat heel veel tijd kosten en is geen werk voor mensen die hier niet voldoende verstand van hebben.
Wat lara_silver hierboven al zegt. Hou het zadel de komende tijd maar even helemaal weg alleen met dekjes en evt. een longeersingel. Ga heel veel grondwerk doen en schrikparcoursen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:16

Zelf niet blijven aanklooien, zo te horen is er al een hoop verpest, zelf verder aanmodderen zorgt voor een pony die dalijk rijp is voor de slacht.

Wegbrengen naar iemand die wel genoeg ervaring heeft is het enige goede wat je nog kan doen Knipoog

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:40

Ja, je kan ook hulp vragen aan iemand, die er heel veel van af weet. Ik hoop voor je dat het zadel uiteindelijk goed op kan. Bloos

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:44

InekeH87 schreef:
Volgens mij heb jij hier al meerdere topics over alle problemen die je hebt rond het zadelmak maken. Als ik jou was zou ik profesionele hulp inschakelen. Deze pony heeft doordat het zadel hem in het begin met inrijden pijn heeft gedaan er een negatieve ervaring aan overgehouden. Dit gaat heel veel tijd kosten en is geen werk voor mensen die hier niet voldoende verstand van hebben.
Wat lara_silver hierboven al zegt. Hou het zadel de komende tijd maar even helemaal weg alleen met dekjes en evt. een longeersingel. Ga heel veel grondwerk doen en schrikparcoursen.

Mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:52

Meis als ik zie hoeveel probleemtopics je hebt lopen, dan zou ik eens serieus over een andere hobby na gaan denken. Zowiezo beter voor de paarden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 10:58

Sonja schreef:
Meis als ik zie hoeveel probleemtopics je hebt lopen, dan zou ik eens serieus over een andere hobby na gaan denken. Zowiezo beter voor de paarden.

Wauw, super advies, perfect onderbouwd! Verward Chapeau hoor!

Zeg iets nuttigs of zeg het niet, iedereen hier op bokt heeft het recht zo veel probleem topics te openen als hij/zij wil, daar heb jij niks over te zeggen. Sommigen hebben nu eenmaal meer problemen met hun paard dan anderen. Wees juist blij dat ze zoveel topics opent om advies te vragen in plaats van zelf beginnen met aanmodderen! Scheve mond

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 12:22

@ Sonja,
Het spijt me zeer.
Maar het is wel erg zwak dat je dat durft te zeggen.
Je weet namelijk NIET eens hoe ik met paarden omga en hoe ik er mee werk.

Je kent me niet dus oordeel ook niet zonder het gezien te hebben.

Zwak, erg zwak.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 12:30

WHAHAHAHA sonja. Does ff normaal. dit is een van de dingen waar ik absoluut niet tegen kan, inderdaad lara silver, zeg iets nuttigs of zeg het niet. Je weet helemaal niks van ons paarden leven , ja Knipoog

Super zwak,

Hoelaag kun je zinken

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 14:47

Het is weer echt bokt hoor. Iedereen verwijt iedereen wat.

on-topic de meeste dingen zijn toch echt wel genoemd. Misschien is er een proffesional in de buurt die aan huis kan komen ik weet dat de paardelarij dat wel eens doet. Jullie zitten in de buurt van Arnhem toch? Er is in Arnhem een goede manege waar een aantal mensen je wel van kan helpen dat is manege mansour. Maar ik denk dat contact opnemen met de paardelarij je een hele hoop verder kan helpen. Zeker omdat het een pony is met "slechte" ervaringen is met het zadel en dat is zeker niet iets wat opgelost kan worden door 2 kinderen!
Als ik jullie was zou ik niet te lang blijven doormodderen ik begrijp uit jullie verhalen dat dit al een aantal maanden zo doorgaat.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:23

Ik zou rustig aan opnieuw beginnen, Laat hem eerst eens aan het dekje en zadel wennen zonder dat hij ze ook moet dragen. Als dat goed gaat dekje er alleen op leggen, later ook zadel proberen. Als hij dan alleen het zadel eng vind, is het rijden misschien onprettig (niet leuk) volgens het paard of doet het zadel misschien pijn.
Als je niet zeker weet of het zadel goed is voor zijn rug, dit natuurlijk ook (laten) controleren.

Succes

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:23

Nee we wonen niet dicht bij arnem.. ken je [plaats] ?
Daardichtbij... in varsseveld.

Maargoed

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:38

Sonja schreef:

dat is niet zo liefe opmerking Huilen van het lachen

idd snel profesionele hulp er bij halen voordat het paard hellemaal verknoeit is

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 17:42

z'n reactie hoeft helemaal niet gemaakt te worden.
Een echte vooroordeel.
De topics zeggen verder niet hoe ik met een paard omga.
En tja, niet iedereen kan ervaren genoeg zijn.
Wilt dat zeggen dat iedereen die niet genoeg ervaring hebben moeten stoppen?

sorry, maar z'n reactie wat sonja gegeven heeft vind ik onnodig.
erg kinderachtig.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:40

lovelygirly schreef:
En tja, niet iedereen kan ervaren genoeg zijn.

Dat is waar , iedereen moet leren Lachen

lovelygirly schreef:
Wilt dat zeggen dat iedereen die niet genoeg ervaring hebben moeten stoppen?

met het beleren van paarden wel ja Knipoog je moet nou eenmaal veel ervaring hebben om hem goed te krijgen .
daar kan je beter wat geld aan gaan uitgeven dan dat je straks met een paard zit waar je niks mee kan Knipoog

_Lunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:01

Ik vind de opmerking van Sonja helemaal niet gepast ,
Maar ja , als je geen ervaring genoeg hebt kan je beter wel stoppen met het ALLEEN zadelmak maken en opleren van paarden ,
Maar om ervaring op de doen is tijd nodig ,
En voor een paard op te leren is ervaring nodig ,
Je kan ook niet verwachten dat je na 2 lessen turnen 3 dubbele saltos gaat draaien !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:16

Jullie kunnen het dan wel niet gepast vinden, maar ik denk dat de paarden waar al deze probleemtopics over gestart worden daar een heel andere mening over zouden hebben als ze konden praten.
Jullie vergeten dat het geheugen van een paard niet gewist kan worden, en ze dus stomweg de dupe worden van de domme praktijken van onwetende mensen...

Maar ga vooral door met elkaar liev en skattig vinden, op een goede dag breek je vanzelf je nek.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:49

Maar dan hoef je geen reactie te maken : met stop dan maar met de paarden?
Waarom zou ik dan in vredesnaam helemaal moeten stoppen?
Oke, het is misschien niet helemaal de goede manier om zelf door te gaan met inrijden.
Maar om dan te zeggen dat ik helemaal moet stoppen, dat slaat werkelijk helemaal nergens op.. Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:54

sonja ik vind jou reacties onterecht, onbeschoft, aanvallend en ze getuigen van een zeer laag niveau, ik tem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:59

Dames, deze zelfde topicstartster had ditzelfde probleem ook al in februari. Verder is het paardje al bang voor een ruiter op de rug, kun je er nu niet meer met een zadel bijkomen etc etc.
Continue dezelfde problemen.
Ik méén het als er geen geld is voor instructie (geeft ts zelf aan in ander topic) en dus blijkbaar ook echt niet geleerd wordt van eerdere eerlijke en goede adviezen, je dus eigenlijk alleen maar paarden aan het verpesten bent voor je eigen plezier...

Kun je van vinden wat je wilt, maar is NIET eerlijk tegenover welk paard dan ook...

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 21:06

Maar ik kan er verder vrij weinig aan doen dat hij het zadeltje eng vind.
Ik heb nooit de zadel er zo opgeploft of iets dus. Knipoog

Maar om dan een reactie te geven dat ik helemaal moet stoppen, blijft gewoon een beetje laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:08

Ik denk dat je donders goed weet wat ik bedoel, maar op deze manier een beetje de aandacht probeert af te leiden van je eigen onvermogen om met jonge paarden te werken Knipoog
Geeft niet, maar zorg in hemelsnaam voor GOEDE begeleiding voor zo'n jong paardje, en/of stop zelf met 'm verder verpesten...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:11

Sonja schreef:
Dames, deze zelfde topicstartster had ditzelfde probleem ook al in februari. Verder is het paardje al bang voor een ruiter op de rug, kun je er nu niet meer met een zadel bijkomen etc etc.
Continue dezelfde problemen.
Ik méén het als er geen geld is voor instructie (geeft ts zelf aan in ander topic) en dus blijkbaar ook echt niet geleerd wordt van eerdere eerlijke en goede adviezen, je dus eigenlijk alleen maar paarden aan het verpesten bent voor je eigen plezier...

Kun je van vinden wat je wilt, maar is NIET eerlijk tegenover welk paard dan ook...

Wow.. Wat een fatsoenlijke post, en dat is niet sarcastisch bedoeld. Snap je niet dat dit soort posts veel sneller worden aangenomen dan banale beschuldigingen? Deze is inlichtend, onderbouwend én geeneens aanvallend, zo kan het toch ook?

Met 1 ding ben ik het wel eens. Ts zoek begeleiding! Begeleiding hoeft niks te kosten, je kan ook een ervaren iemand om een gunst vragen die jullie dan wil helpen voor niets. Ik raad het sterk aan iig.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 21:11

Probeer ik niet. Knipoog
Ik weet zelf heus wel dat ik niet genoeg ervaring heb om een paard in te rijden.
Daar schaam ik me ook helemaal niet voor.