Sil @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nobel1

Sil @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 20:33

Hoi allemaal,

Hier 2 fotootjes van mijn draver Sil (6 jarige hengst).
Hij is nog niet zo gek lang zadelmak dus let niet op mijn houding (beentjes van mij lekker opzij om niet bij zijn buik te komen Knipoog )
Het plan is om met hem endurance wedstrijden te gaan rijden, dus echt 'dressuren' in de bak doen we niet.
Wat voor mij erg wennen is aangezien ik met mijn andere paard,wat nu met pensioen is,altijd erg intensief in de bak gereden heb (springen).

Wel doe ik oefeningen om hem stabieler te laten lopen en meer te laten ontspannen.

Afbeelding

Afbeelding

En? wat vinden jullie ervan?

Anne___

Re: Sil @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:35

Ik vind het wel een mooie pony, maar ik kan niet commetaar geven over het rijden behalve dat je een beetje scheef zit Knipoog

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:40

Van 2 foto's kan ik niet veel zeggen..
Toch zou ik ook bij een net gereden paard je benen niet zo afsteken, zo went hij nl ook niet aan je benen en krijg je eerder schrik-reacties.

Verder zou ik oppassen met kantelen want op de 2e foto houd hij zn hoofd al wat scheef.

Verder wens ik jullie heel veel plezier samen, vind het een leuk paardje om te zien hoor Lachen !

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:47

eej kijk eens aan,

Sil heeft tot verkort bij ons op stal gestaan Haha! cool om hem zo te zien
Hij is aardig dik aan het worden (eindelijk Haha!), en die rare omhoogstaande manen zijn ook bijna weg. Mijn complimenten hoor Haha!:D.. Ik had gelijk shirley geroepen, haha
vet cool Haha!:D..

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 20:51

bedankt chantal Bloos ,

Ben ook erg blij met hem!
Ik mail Shirley eens in de zoveel tijd met wat foto'tjes.

Het gaat super met Sil, hij is lekker relaxed en we rijden heerlijk door het bos!

Ik ben hem idd leker vol aan het proppen met voer en die kuif vlecht ik elke avond in, hihi

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:17

haha beter, want het was geen gezicht. Ze wilde een bericht plaatsen alleen ze wist der wachtwoord niet meer. Ik hoorde idd dat je nog regelmatig foto's stuurd. ben blij dat die zo goed terecht is gekomen. En dat ik hem hier tegen kom, had wel vaker zitten neuzen, maar dan zat ik er naast.
Was de reis nog rustig verlopen dan? Vast wel.. En een best werk elke avond die kuif invlechten hihi..
je geeft hem dan wel heeeeeeeeeeel veel voer of niet Tong uitsteken want shirley gaf al dapper wat haha en kwam maar niet aan

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 21:29

ja de reis is goed verlopen hoor!hij stapte zo uit de trailer de paddock in en ging uitgebreid liggen rollen!

Aan het invlechten ben ik nu wel gewend, maar eerst kreeg ik er verkrampte vingers van!
Zijn kuif is nu iig wel wat langer en platter

Ik prop Sil echt helemaal vol! 's morgens en 's avond krijgt hij 1,5 schep onderhoudsbrok.
om 11:00 muesli met subli e.m. en om 15:00 een flike schep slobber met een emmer wortels.
Daarnaast nog onbeperkt hooi en kuil dus hij mag niet klagen!

Ik rijd hem met een bitloos hoofdstel en boomloos zadel en vooral het hoofdstel werkt super.
Hij trekt niet en is makkelijk te houden.

al met al ben ik echt superblij met hem!

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:33

Vind het een leuk paard alleen let er wel op dat hij het hoofd niet kantelt en dat je niet je teugels los vast houd( zover ik op 2 foto's kan zien) ziet er verder ontspannen uit!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:34

ik snap dat je super blij met hem bent Haha!. Dus de telgangen zijn er ongeveer wel uit??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:35

ik kan hier niet veel op zien Lachen Lachen een stukje onbalans, maar dat is normaal Lachen

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 21:38

die zijn er eigenlijk nooit echt geweest.
Als hij iets moeilijk vind in de bak wil hij soms nog wel eens terugvallen, maar dan corrigeert hij zichzelf eigenlijk vrij snel.

Buiten moet ik er echt zelf om vragen om hem te laten telgangen (dat zit zo relaxed)
we kunnen nu ook lekker door het bos galopperen.
Ik laat hem eerst op een voltetje draven en geef de galophulp en dan gaan we gewoon rechtuit!

Shirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:57

Wat leuk om Sil hier op bokt te zien! Het rijden ziet er goewd uit wordt al bijna jaloers haha! En dat telgangen zat zeker erg lekker fijn dat ie het zo goed heeft!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:59

het lijkt of die een beetje naar binnen valt in de bocht.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 10:48

Kirsten_S schreef:
het lijkt of die een beetje naar binnen valt in de bocht.

Klopt Ja !
Hij is nog niet zo erg stabiel en we rijden om eerlijk te zijn praktisch nooit in de bak (dit was denk ik de 3e keer Bloos ), maar altijd buiten.
Over een kleine maand ga ik namelijk naar noord-frankrijk emigreren en daar heb ik helemaal geen bak.

Hij heeft nog erg veel moeite om te wenden en wil dan nog wel eens terugvallen in telgang.
Het is voor mij het belangrijkste dat hij eerst netjes in wendingen etc de arbeidsdraf vast kan houden en het naar binnen vallen corrigeer ik later nog wel eens. Haha!