voeten verschuiven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liltjuh1

voeten verschuiven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 19:13

hooi, mijn probleem met het paardrijden zijn mijn voeten.
Iedere keer met de draf en de galop glijden ze ver in de beugels, ik kan ze maar niet stil houden. Ik probeer mijn hakken uit te drukken en de hele tijd mijn voeten te voelen, maar toch helpt dit niet.
Vooral als ik ga doorzitten om in de galop aan te springen of gewoon drijf gaan mn voeten weer verschuiven. Echt heel irritant. Ik hoop dat jullie tips hebben behalve mijn hakken uitdrukken? Haha!

x lil

Fleur_Laura

Re: voeten verschuiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:15

misschien een keertje proberen je beugels een gaatje korter te doen, soms helpt dit omdat je dan meer steun hebt en je hakken beter uit kan drukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:18

RUI --> RT-P.

liltjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 21:53

Maya schreef:
RUI --> RT-P.

?

Leanne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:25

Idd. beugels een gaatje korter maken en je zelf lang maken.
Heb zelf ook een tijdje met kortere beugels gereden. Na een maand of twee heb ik ze weer een gaatje langer gemaakt en nu gaat het super.
Succes

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:29

Als je voeten uit de beugels schuiven, zit je niet goed in balans en probeer je je balans te houden door je knieën een benen aan te drukken. Echter, als je dit doet gaat je zwaartepunt alleen maar verder naar boven en raak je nog meer uit balans.
Probeer eens een zitles te krijgen aan de longe waarbij er wordt gefocussed op het loslaten van je heup, zodat je beter leert doorzitten.
Een goede oefening die je zelf ka doen is het draven en galoperen in de verlichte zit. Vergeet het lichtrijden in de draf, maar ga iets met je kont uit het zadel in de beugels staan. Zorg dat je niet terugklapt in het zadel en niet aan de teugels trekt voor balans; hou eventueel een stuk manen vast.
Dit is erg zwaar voor je spieren, dus doe kleine stukjes. Ga pas galoperen als je in draf zonder handen kunt blijven staan. Galopeer ook aan vanuit de verlichte zit, dus niet gaan doorzitten!
Hiermee ben je er nog lang niet, maar het is een goede oefening om mee te beginnen.