Lady Turiba (v. Havel) @ work - 18 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karinFTbing

Lady Turiba (v. Havel) @ work - 18 april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 18:58

Vandaag is Maantjj (oftewel Manon) weer gaan rijden op Tuub.
Het ging niet helemaal lekker, Tuub was nogal vervelend en Manon zat niet helemaal lekker in haar vel, maar dat is voor mij geen reden om niet te gaan oefenen met foto's maken Knipoog

Ik heb een Nikon D40 en heb de stand van spelende kinderen gebruikt, wat wel mooie kleuren heeft opgeleverd Lachen

Rijtechnisch en fototechnisch commentaar mogen allebei Lachen

1: Onderweg naar de manege.
Afbeelding

2: Losstappen
Afbeelding

3: Drafje (sorry voor het stamoment Tong uitsteken)
Afbeelding

4: Even nekje oprekken (haar nek gaat vooruit, voor de mensen die ons volgen, de spieren beginnen zich al flink te ontwikkelen op de góede plaats!)
Afbeelding

5: Stapje
Afbeelding

6: Dat nekje!
Afbeelding

7: Al een vrij nette hoek
Afbeelding

8: Ojee,, ze ziet iets gevaarlijks Koe
Afbeelding

9:
Afbeelding

Nou kom maar op met dat commentaar Clown

xFioon

Re: Lady Turiba (v. Havel) @ work - 18 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:02

ziet er al weer goed uit, het gaat volgnes mij al beter als eerst? Knipoog
ik heb het idee dat ze wat naar voren gaat zitten als ze lichtrijd..?
verder zou je je handen wat meer kunnen dragen (bijv. door een betere knik in je elleboog Knipoog)
enneh... we willen natuurlijk de volgende keer ook foto's van jou zien op Turiba, he Karin Tong uitsteken

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 19:04

Ja,, ik heb alleen geen goede fotograaf Clown Haha Tong uitsteken
Het gaat echt stukken beter (bij manon natuurlijk beter dan bij mij, maar ik ben echt niet meer zo bang!)
Manon gaat inderdaad erg naar voren zitten als ze lichtrijd, maar ik denk dat het aan haar laarzen ligt Knipoog
Die handen zei ik inderdaad ook al Knipoog
Een houdingslesje aan de longe kan geen kwaad denk ik Tong uitsteken

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:07

Nou dat stiek heeft ook geen nut Clown
Kan der net zogoed af Knipoog
Het zit gewoon tussen jullie oren Tong uitsteken
Maar het ziet er al weer beter uit sinds vorige keer Knipoog

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:11

ziet er netjes uit hoor!
commentaar is al gegeven, niets aan toe te voegen..

alhoewel,
jullie pony krijgt al nette spiertjes Ja ga zo door

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 19:15

(*** net mn hele verhaal getypt, kan ik het weer overnieuw gaan doen omdat iik op backspace klik Boos! )

Zoals karin al zegt: Vandaag ging het rijden niet echt lekker. Dat kwam doordat ik niet lekker in mijn vel zit. Dinsdag ben ik naar een kraker geweest voor de eerste keer en mijn lichaam wil maar niet herstellen, daardoor ben ik nogal moe. Ook was Tuub toen we in de bak waren, van alles bang; elk blaadje dat wegwaaide was wel een reden om weg te springen. Ach ja, zij heeft ook het voorjaar in der bol.
Nouja, dit alles was nog geen reden om geen foto's te maken en aangezien er toch wel wat leuks tussen zat en er al wel wat verbetering in zat, vonden we het toch leuk om het op Bokt te plaatsen.

Mijn eigen commentaar:
* Houding: Hieraan werk in nog steed hard en het gaat al vooruit. Op de foto's blijkt het niet echt, maar ik heb eidenlijk door hoe ik echt ín het zadel moet gaan zitten. Dit leidt er toe dat ik mijn benen ook al wat beter houdt. Ik moet nog altijd heel erg eraan werken dat ik naar voren kijk, al gaat dit ook al veel beter. Daarnaast heb ik ook nog een iets holle rug, maar dat kwam door dinsdag.. De houding van mijn armen/handen kan ook stukken beter. Mijn ellebogen moeten in mijn zij en mijn handen moet ik dragen.
* Tuub mag ook wel wat vlotter lopen, maar op het moment doe ik veel stappen en dan is het geen probleem. De draf is nog wel te sloom.
* Tuub mag veel nageeflijker, maar zoals bij zo ongeveer alle dingen ligt dit aan de ruiter. Toen ik deze week een keer leskreeg van iemand anders, viel het haar op dat ik mijn linkerarm vast zet. Hierdoor kan Tuub natuurlijk niet echt lekker zakken.. Ook weer een puntje om aan te werken!

Zelf heb ik het idee dat we toch al vooruit gaan. In mei stappen we over op een andere instructrice, ik hoop dat het dan een stuk beter zal gaan!

-××-

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 22:06

Ik vind dat het al de hele goede richting op gaat Manon!
Oké, ze moet natuurlijk nog wat meer bij elkaar e.d, maar je ziet dat ze al zelf wilt gaan zakken!
Je zit is trouwens netjes zeg Ja
Ondanks dat ze wat schrikachtig was, vind ik het er goed uitzien.
Ze wordt ook mooier nu ze haar wintervacht aardig kwijt is Vingers aflikken

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 14:33

xFioon schreef:
ziet er al weer goed uit, het gaat volgnes mij al beter als eerst? Knipoog
ik heb het idee dat ze wat naar voren gaat zitten als ze lichtrijd..?
verder zou je je handen wat meer kunnen dragen (bijv. door een betere knik in je elleboog Knipoog)
enneh... we willen natuurlijk de volgende keer ook foto's van jou zien op Turiba, he Karin Tong uitsteken

Het gaat nog niet geweldig, maar al wel iets beter. Maar gelukkig gaan we naar een andere instructrice in mei Lachen Over het lichtrijden heb je gelijk, maar gek genoeg val ik niet naar voren als ik met stalschoenen en chaps rij..
Tjah Karin moet ook nog op de foto.. misschien deze vakantie wel Knipoog

x_lieze schreef:
Nou dat stiek heeft ook geen nut Clown
Kan der net zogoed af Knipoog
Het zit gewoon tussen jullie oren Tong uitsteken
Maar het ziet er al weer beter uit sinds vorige keer Knipoog

Stiek heeft gelukkig wel nut gehad, ze loopt niet meer zo overdreven als een kameel Clown

Corella: Tnx!! Lachen

Maat: Vind je?? Tong uitsteken Mijn zit?? Aah die ken nog beter, als ik naar deze foto's kijk vind ik hem vresleijk Knipoog . Jaja dat wintervachtje wil ze al flink kwijt heuurz Haha!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 16:25

Niemand meer met commentaar & Tips?!

Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat tips, want vandaag ging het rijden weer niet lekker..

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:28

Weetje, toen ik hoorde dat ik mijn handen vastzette ging ik meteen m'n teugels in de knoop gooien en mijn handen lam rijden zeg maar Tong uitsteken de hele tijd ermee zwaaien totdat ik oplaatst niet meer kon. Duurde iets van 5 minuutjes. ZONDER pauzes of iets. Daarna was mijn hand heel losjes (vreemd?? Clown ) En toen ging het allemaal veel beter, nu kan ik beter neit zeggen dat jij dat op je pony moet doen, want als je pony toch overal van schrok kan dat beter maar niet Clown Maar misschien voordat je erop stapt? Dus eerst opzadelen, dan zet je haar even vast/laat je haar vasthouden. En ga je zwaaien Clown zal misschien wel heel debiel lijken (tenminste, zo voelde ik me), Maar het werkt echt!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:13

Wel een goede tip manon Knipoog

Maar dat is denk ik ook handig als je ietswat gespannen bent Knipoog
Even alles eruit schudden zegmaar Tong uitsteken

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:07

Zeker een bruikbare tip! Vanavond heb ik les, dus ik zal het eens gaan proberen!!

Nog meer mensen met tips? Haha!