benen stiller houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Philadelphia

benen stiller houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 10:47

hallo,
alweer een topic van mij:P
zo mijn paard heeft een erg dun velletje en had een wondje op zijn buik
ik rij met sporen maar prik hem er niet zomee..dat hij er wondjes van krijgt
maar hij had meerdere wondjes dus ik denk dat het nog kwam omdat hij losgestaan heeft
maar goed ik rij nu een week zonder sporen en wondje gaat gelukkig weg maar ik merk ook
mijn paard loopt lekkerder..wel iets slomer maar dat hou ik bij met mijn benen
heb ik het gisteren over gehad met mijn instructrice.
die zei dat het misschien komt omdat ik moeite heb met mijn benen stil te houden en dat hij zonder sporen
het dan dus minder voelt want met sporen probeert hij soms onder me vandaan te lopen.
maar kan ik andere oefeningen wel weer beter.
ik ga nu dus zonder sporen weer rijden en dan naar kleintjes weer ik had middelmatig
maar ook voor het paard hebben jullie tips om je been stiller te houden
ik rij m-2 dus moet met sporen en wil deze vervelende gewoonte mezelf even afleren.
ook rij ik soms met kapstoktenen heeft daar dus mee te maken vooral nu ik zonder sporen rij
wie o wie heeft de tip Vork

Amadeo

Re: benen stiller houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 10:57

dit heeft te maken met de topic "Help! Mijn benen doen raar!", kapstokken duiden op een verkeerde beenligging, zie bovengenoemde topic....

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:05

Niet proberen meer met sporen te rijden. Met sporen (vind ik althans) mag je enkel rijden als je perfect je benen stil kan houden. En een wondje kan ontstaan door verschillende keren erop prikken (onbewust misschien) waardoor het al erger wordt. Verzin andere manieren om je paard goed te laten lopen alvorens je dit gebruikt Knipoog

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:28

Neem de kleinste knopspoortjes. Dan moet je wel heel goed je best doen om je paard open te rijden.
En natuurlijk werken aan je beenligging...........zitles!! OK dan!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:52

Je hebt toch ook van die 'nep'sporen. Alleen dat wat om je hak heen zit? Misschien is dat een idee?

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:04

TS, je schrijft dat je m2 rijdt en dus met sporen moet rijden, maar dit is niet zo. Het gebruik van sporen is toegestaan, maar niet verplicht (zie wedstrijdreglement). Wellicht doe je er verstandig aan om je sporen gewoon af te laten.

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:11

mijne heeft precies hetzelfde, heel gevoelig huidje, je hebt spoortjes met een rond glad wieltje.. deze lijken misschien scherper maar zijn eigenlijk alleen maar vriendelijker dan die stompe sporen! het wieltje moet uiteraard wel echt helemaaaaal glad zijn.. maar daardoor rol je over zijn huid heen in plaats van dat je er in prikt..bijvoorbeeld... http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 062684/196

piieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:23

Elastiekjes.. simpel maar t werkt.. aan je singel maken en aan je beugel

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:02

VINJ schreef:
mijne heeft precies hetzelfde, heel gevoelig huidje, je hebt spoortjes met een rond glad wieltje.. deze lijken misschien scherper maar zijn eigenlijk alleen maar vriendelijker dan die stompe sporen! het wieltje moet uiteraard wel echt helemaaaaal glad zijn.. maar daardoor rol je over zijn huid heen in plaats van dat je er in prikt..bijvoorbeeld... http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 062684/196

Dat geldt toch ook voor niet gladde wieltjes?