Mieke_Lotte schreef:Ook raadde de Ostheopaat aan om ander voer te gaan geven omdat ze volgens haar gevoelig is voor eiwitten. Ze kreeg hetzelfde voer als de manegepaarden. Nu krijgt ze muesli zonder haver. Binnen 2 maanden was het een heel ander paard! Ze is nu veel relaxter en met rijden ook weer lief en voorwaarts.
Mag ik vragen waarop ze baseerde dat je paard gevoelig was voor eiwitten? Ik ben nu bezig met het inrijden van een 9 jarige. Het ging eigenlijk vrij rustig. Ze kreeg meusli (sportsfit van Pavo en kruidenmeusli van Subli, door de basisbrokken heen) maar het leek erop dat dat een duiveltje in haar wakker maakte, dus daar ben ik even mee gestopt. en het ging weer goed. Sinds een week loopt ze nu een paar uur per dag in de wei (de rest van de tijd in de bak en 'snachts op stal) en sinds een week "staakt" ze dus ook. Dat heeft niet alleen met voer te maken, ze is ook scheef (van nature, ze is pas net ingereden) en houdt haar rug en lijf enorm vast. Dus ze "staakt" ook omdat het moeilijk voor haar is. Maar nu ik dit van die eiwitten lees, leg ik even een linkje....
Als het staken trouwens niet verbeterd met de training die we nu geven (gericht op het sterker maken van rug en achterhand, en de ontspanning), wil ik ook naar haar rug laten kijken.