Help, mijn merrie staakt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Magic_Ubaila

Help, mijn merrie staakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 21:57

Goedenavond allemaal,

Ik heb dus een onwijs lieve merrie.. Maar sinds we van stal zijn verhuist doet ze alleen maar staken!
Aan de longe en wandelen is er echt helemaal niks aan dehand.. Zodra k erop ga, of een vriendin van mij dan gaan die oren naar achter en doet ze niks meer behalve met dreige om omhoog te gaan! En als we dr eenmaal aan de praat hebben pakt ze 't bit beet en gaat keihard met dr hoofd schudden.. Ze is pas bij de tandarts geweest, dr zadel is al nagekeken en verder heeft ze absoluut geen lichamelijke klachten.. Wie o wie heeft de gouden tip..

Groetjes

Kirja

Re: Help, mijn merrie staakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 06:27

Heeft er ook al een osteopaat naar gekeken?
Mijn paard deed dit namenlijk een aantal maanden terug ook, wandelen en longeren ging allemaal prima maar zodra ik erop ging, ging hij stil staan, bokken, dreigen, bit vast pakken e.d
Toen bleek dat zijn rug vast zat en heeft de osteopaat hem behandeld..

In ieder geval veel succes ermee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 06:29

Mijn paard deed dit ook en had ook een vastzittende rug,na behandelingen ging het weer goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 06:58

Mijn paard deed/doet dit ook wel eens op zijn nieuwe stal (ben ook net verhuisd), steigeren/staken/door de omheining springen, omdat hij het daar spannend vindt en graag naar de andere paarden terugwil. Ik dacht eerst 'wat krijgen we nou?' omdat hij veel mee gaat op concours en naar clinics etc. maar daar rijd ik in het begin altijd met andere paarden, dus is hij op zijn gemak. Het kwartje viel toen hij gewoon braaf bleef lopen toen er een keer een ander paard in de bak was.
Bij mij is de key toch gewoon: voorwaarts rijden en bezig houden. Ik ga het ook niet uitlokken door in stap langs de uitgang te gaan, dan draaf ik even aan. Het zal wel goedkomen als hij wat meer op zijn gemak raakt daar en vooralsnog is het dus even flink eraan rijden. Ik ben benieuwd of hij het nu ook nog doet trouwens, vorige keer was hij opzij aan het springen en belandde met zijn kont tegen een stroomdraadje Nagelbijten / Gniffelen God straft onmiddellijk zeggen ze dan Haha! Nu ik nog Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 07:49

Mijn paard deed dit ook een paar maanden nadat ze verhuisd was. Alles prima totdat ik erop zat. Stappen ging nog redelijk maar draven was echt een ramp. Bokken, steigeren, met haar hoofd zwaaien.... Ik werd gewoon echt bang voor haar. Buiten ging het nog wel maar vooral binnen was doodeng. Mijn instructrice raadde me toen aan om een ostheopaat te laten komen. Ze bleek een rib vast te hebben zitten en een blokkade in haar rug te hebben. Ook raadde de Ostheopaat aan om ander voer te gaan geven omdat ze volgens haar gevoelig is voor eiwitten. Ze kreeg hetzelfde voer als de manegepaarden. Nu krijgt ze muesli zonder haver. Binnen 2 maanden was het een heel ander paard! Ze is nu veel relaxter en met rijden ook weer lief en voorwaarts.

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:36

Okeej, en waar zou ik precies een goede,betrouwbare osteopaat kunnen vinden! Want in dat wereldje ben k nog nooit geweest.. Ik vind 't zo jammer, ga gewoon niet meer met plezier naar haar toe!

brandysamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 06:40

op mijn hyves bij krabbel staat een tel.nr van een osteopaat werkt bij dierenkliniek ridderkerk!

Groetjes en sterkte met haar

brandysamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 06:44

Heb het even voor je opgezocht
tel nr van charlotte is 0653564215 het kan zijn dat je dan eerst de dierenkliniek van ridderkerk krijgt maar die weten dan wel met welk nr ze die dag op pad is.
Laat ff weten of het geholpen heeft oke!!

Groetjes

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:59

Mieke_Lotte schreef:
Ook raadde de Ostheopaat aan om ander voer te gaan geven omdat ze volgens haar gevoelig is voor eiwitten. Ze kreeg hetzelfde voer als de manegepaarden. Nu krijgt ze muesli zonder haver. Binnen 2 maanden was het een heel ander paard! Ze is nu veel relaxter en met rijden ook weer lief en voorwaarts.

Mag ik vragen waarop ze baseerde dat je paard gevoelig was voor eiwitten? Ik ben nu bezig met het inrijden van een 9 jarige. Het ging eigenlijk vrij rustig. Ze kreeg meusli (sportsfit van Pavo en kruidenmeusli van Subli, door de basisbrokken heen) maar het leek erop dat dat een duiveltje in haar wakker maakte, dus daar ben ik even mee gestopt. en het ging weer goed. Sinds een week loopt ze nu een paar uur per dag in de wei (de rest van de tijd in de bak en 'snachts op stal) en sinds een week "staakt" ze dus ook. Dat heeft niet alleen met voer te maken, ze is ook scheef (van nature, ze is pas net ingereden) en houdt haar rug en lijf enorm vast. Dus ze "staakt" ook omdat het moeilijk voor haar is. Maar nu ik dit van die eiwitten lees, leg ik even een linkje....
Als het staken trouwens niet verbeterd met de training die we nu geven (gericht op het sterker maken van rug en achterhand, en de ontspanning), wil ik ook naar haar rug laten kijken.

brandysamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:19

Mijn paard is ook gevoelig voor eiwitten, krijgt geen kuil meer maar gewoon hooi, basisbrok van pavo en 2 x per jaar stofwisselingskuur van Jan Jonas, ook is hij extrem linksgebogen en ben vooral aan het rechtrichten, dit alles sinds okt 07, tot nu toe geen problemen meer met hem gehad!! Weidegang zeer goed opbouwen.
Dus alles slaat zeer goed aan.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:51

Mijn pony is ok net verhuisd en doet dit dus ok...
Ze wil alleen maar hard, rem is ver te zoeken...
Ze staat net een weekje op haar nieuwe stal..

Katinkatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:45

Mijn paardje heeft in het begni, toen ze net bij ons was, ook veel gestaakt,en inderdaad zoals Urielle zegt, vooruit, vooruit,vooruit. Echt alleen maar voorwaarts rijden, dat heeft bij ons ook super gewerkt. En ht kan gewoon met losse teugel of licht aangenomen teugel, maar eerst voorwaarts, die nageeflijkheid is dan nog niet belangrijk he! De motor zit in de achterhand, Als die eenmaal aan het werk is, komt de rest vanzelf wel weer.
Als je er nog een tijd mee blijft zitten kan het inderdaad misschien zijn dat je paard ergens last van heeft en is het slim om even een ostheopaat te laten komen.
Succes, en hoop dat je snel weer met meer plezier naar je paard kan!

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:07

Heb je er misschien aan gedacht dat je paardje het niet fijn vindt op die stal. Dat ze er sago van wordt. Ik weet dat het misschien raar klinkt. Maar ik heb vriendinnen die van stal gingen omdat ze het zat waren. Na een paar maanden kwamen ze weer terug omdat hun paard sago en onhandelbaar werd. Een dier geeft namelijk ook aan of hij/zij zich daar thuis voelt.