Na lange tijd, weinig progressie, nu eindelijk de goede richting uit aan het gaan

En dat doordat ik nu een goede dressuur instructeur heb

Ik ben heel tevreden dat ik de stap heb genomen.. Ik besefte al langer dat ik niet veel vorderingen meer zou maken zonder deskundige hulp, maar een goede lesgever, die bij jou, je paard en jullie manier van rijden past, zijn niet voor het rapen.. (helaas
) en als je ze al vindt, duurt het vaak een hele tijd vooraleer ze iemand bij kunnen nemen
Maar gelukkig heb ik nu een goede instructeur!
Ben heel tevreden over hem, en ik hou echt enorm van zijn manier van denken..
En het werkt goed bij mijn paard!Het zijn maar weinig foto's, en ze zijn genomen helemaal in het begin.. Vandaar dat ze nog niet helemaal gesloten is en nog wat langer en lager loopt. Naarmate de les vordert, verzamel ik haar meer en probeer haar iets ronder te krijgen.
Nu pas krijg ik het gevoel dat ik écht aan het leren dressuren ben
wat heel fijn is! We zijn er nog lang niet, maar het verschil is *denk ik* toch al ontzettend groot! we waren echt 'vastgereden', zelden hadden we nog écht goede momenten, maar nu gaat het steeds beter, en we hebben er ook weer veel plezier in gevonden..Ik ben benieuwd of jullie het verschil zien!
Er zijn nog veel werk- en verbeterpunten, maar een spring-en recreatieve dressuurruiter tover je nu eenmaal niet in 1-2-3 om in een grand-prix ruiter lijkt me
dus we doen het stap voor stap en we doen ons best.. 
Bovendien heeft mijn paard de juiste spieren en conditie nog niet, en het moet leuk en haalbaar blijven voor allebei

Mijn polsen zijn wat gebroken zie ik

Zelfde werkpunt..
Ik vind wel dat je het verschil in impuls wel ziet tegenover "vroeger"

Tevreden paardje, tevreden ruiter..

Eigen werkpunten:
- polsen niet breken, mooi rechtop houden dus

- meer op mijn zit letten, iets dieper en rechter, ook voor mij uitkijken
Verder moet ik haar nog wat meer 'loslaten' vanvoor zeg maar, maar dat kwam een beetje later op de les vanzelf al wel, toen we wat meer ons ritme hadden gevonden en ze wat ronder was
aan mijn houding wordt ook gewerkt.Ben benieuwd
Het is verre van perfect, maar we doen ons best
Tips en goed onderbouwde commentaar is altijd welkom.. We hebben een goede instructeur, en we werken eraan, maar alle goed onderbouwde commentaar is uiteraard meer dan welkom!!
We kunnen er alleen maar van leren, en dat is ten slotte ons doel.. 
Groetjes
) en spieren zouden hopelijk na de zomer al veel beter moeten zijn 
)