Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nogmaals, niet dominant zijn! laat ze opnieuw een beetje lopen, ga haar opnieuw halen en loop samen heen en weer. uiteindelijk zal ze wel galopperen om je voorbij te steken.
beste stuurlui staan aan wal
sigrid1182 schreef:wat voor paard is het...
fries..koudbloed??
die galoperen zowiezo al stuk minder dan bv gemiddelde kwpn-er?
hoe galopeert ze in het land en los in bak e.d.?
Shalot schreef:Sorry maar dit is echt tegenwoordig onzin. Sinds 10 jaar worden Friezen veel meer dressuur gefokt. Het afgelopen 15 jaar heb ik 5 friezen onder mij gereden waarvan 3 friezen de galop hun beste gang waren 2 ervan had ik elke wedstrijd een 8 voor mijn galop.
Ik zou vaak aanspringen in galop en dan na 4 of 5 galopsprongen terug nemen> win haar vertrouwen uiteindelijk kom je er met geduld. (makkelijk praten hebeste stuurlui staan aan wal
sigrid1182 schreef:wat voor paard is het...
fries..koudbloed??
die galoperen zowiezo al stuk minder dan bv gemiddelde kwpn-er?
hoe galopeert ze in het land en los in bak e.d.?

Klara16 schreef:Ik vind het trouwens beetje een vreemde manier van doen dat jij je paard kalmeermiddelen geeft voordat je gaat rijden...
Klara16 schreef:Ik vind het trouwens beetje een vreemde manier van doen dat jij je paard kalmeermiddelen geeft voordat je gaat rijden...
Yorghos schreef:Klara16 schreef:Ik vind het trouwens beetje een vreemde manier van doen dat jij je paard kalmeermiddelen geeft voordat je gaat rijden...
Ik vind niet dat je rescue remedie een kalmeringsmiddel kunt noemen, hoor.
Het is een homeopatisch middel dat je paard helpt om zijn geestelijke balans te vinden. Je moet het niet dagelijks nodig hebben, uiteraard. Maar als je met je paard gaat werken aan iets wat stress en onzekerheid oplevert -in dit geval de galop- dat kan het in het begin misschien de scherpe kantjes wat wegnemen... Als het paard meer vertrouwen krijgt in zichzelf, dan heb je de druppels ook niet meer nodig.
Ik denk dat het soms een goede ondersteuning kan zijn...