Het is een heel fijn paard, zeer leergierig en wil altijd zijn best doen.
Alleen heeft hij (zoals de titel al zegt) problemen met het aanspringen in de rechtergalop.
Als ik de 1e keer rechtsom ga galopperen springt hij meestal wel goed aan.
Daarna niet meer.(of pas na tig pogingen)
Ik heb al veel geprobeerd om hem goed aan te laten springen, zoals echt in de wending aan laten springen, buitenteugel losser laten en de hulp zeer duidelijk geven (buitenbeen een beetje overdreven naar achter leggen).
Ik zorg dat hij voor de galop altijd rustig en lekker nagefelijk loopt.
Toch springt hij iedere keer weer verkeerd aan. Ik krijg ook les maar het schijnt hem niet te interesseren op wat voor manier ik het hem vraag. Ik weet niet of hij de rechtergalop moeilijk vindt( hij gaat wel altijd erg hard en vierkant door de bochten, terwijl hij links heel rustig galoppeert en zich netjes rond maakt). In de stap en draf is hij recht en linksom gewoon erg soepel.
Ik vraag me af of hij me in de maling neemt, vooral omdat toen hij de laatste keer 5 of 6 keer verkeerd aansprong ik hem een tik gaf met de zweep, waarop hij in de rechtergalop aansprong.
Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben
.. nu ben ik al een poosje gewoon heel veel voltes aan het rijden en dan de binnenteugel wat losser laten zodat ze zelf wat stelling gaat nemen na een poosje en dan probeer ik aan te springen , het gaat bij mij nu eindelijk wat beter.. Succes ermee in ieder geval en heb heeel veel geduld