@ work + filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

@ work + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:11

Twee dagen geleden heb ik Waterloo gelongeerd.
Het is een paard dat graag in één houding loopt. Vanaf begin af aan is hij al geneigd om als een paard te lopen dat M-dressuur loopt.
De afgelopen maanden ben ik dus bezig met het lage werk. Dit probeer ik tijdens het longeren ook. Hij heeft zo zijn momenten dat hij zakt. En het gaat ook steeds beter!

Mensen die hem een tijd niet gezien hebben, zullen wel zien dat hij een stuk meer PAARD is geworden... Clown

De foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=AqR5DLSHjRc

Dit was het..hopelijk binnenkort rijfoto's.. Pling

Sharpay

Re: @ work + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:14

Mooi paard hoor!
Leuke naam ook.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:18

Wauw wat een gaaf beestje!
Ben benieuwd na de rij-foto's Haha!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:22

Op deze manier bij gezet zal hij nooit met zijn neus naar beneden kunnen gaan. Zet in elk geval je touwtjes aan de singel een heel stuk lager en maak ze langer. Nog beter is elastiek.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:24

Ik heb vaker zo gelongeerd en hij kan absoluut zakken. Knipoog Het is zo dat hij op deze manier niet gedwongen word om te zakken, dat klopt. Touwtjes kunnen misschien wat lager, daar heb je gelijk in. Lachen
Elastiek heb ik mee gewerkt, vond ik maar niks...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:36

Ik denk ( weet eigenlijk wel HEEL zeker) dat hij op deze manier alleen maar kan zakken ACHTER de loodlijn. En dat is dus verkeerd voor het rug gebruik van je paard.
Ik ben sowieso geen voorstander van touwtjes, omdat de ruiterhand eigenlijk ook altijd moet meeveren in de beweging van het paard. Touwtjes geven niet mee en daar zal een paard dus ook niet de aanleuning in zoeken, maar er liever achter kruipen.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 17:44

Ok, dank je wel voor die uitleg, zo had ik het nog niet bekeken. Lachen
Mijn ervaring met elastiek is dat ze zich er doorheen drukken, wat raad je mij aan???

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:58

Heeey Maayke!
Ziet er goed uit! ALs je van de week gaat rijden wil ik wel even foto's maken. Heb nu nog de spiegelreflex camera hier, maar die gaat over 2 weken weg. Hij is verkocht, dus als je foto's wilt, moet je opschieten. Haha!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 10:26

Dank je wel Babeth! Haha!

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:48

Wat een leuk paard. Ik werd alleen een beetje duizelig van het filmpje..... Ik ben zeer benieuwd naar de foto's onder het zadel. Persoonlijk zou ik de touwtjes iets lager vastmaken zodat hij wat meer gaat ontspannen in de bovenlijn maar longeren is echt niet mijn specialiteit (lees: dat vind ik echt stom om te doen en vermijd ik zoveel mogelijk. En ja, ik weet dat het heel goed is voor een (jong) paard maar ik zit er nu eenmaal liever op.) Veel succes... en gauw rijfoto's plaatsen!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:51

Eerlijk? Ik gebruik liever niets... Wanneer je vaak genoeg werkt en focussed op ontspanning zal een paard vanzelf zakken. Ook onder het zadel, gewoon handen eraf... ze zoeken de hand vanzelf op, dan langzaam opnemen.
Al die touwen, elastieken en andere gekkigheden hebben teveel een 'dwingend' karakter.... hoe mild ze soms ook zijn.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:53

He, jouw W-tje is ook zo`n donkere knapperd met een creatieve naam Haha! Leuk paard, veel geluk met `m Lachen

Dean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 11:19

Mooi paard, maar ik denk dat je hem beter gewoon zonder iets kan longeren en hem dan kan leren te zakken. Het is namelijk belangrijk, dat hij zelf ontspant en zakt en niet door touwtjes. En ja, dit kan even duren, maar dan heb je ook echt resultaat.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:46

Dank jullie wel voor de reacties!

Als ik hem zonder iets zou longeren, zou hij in zijn eigen houding blijven lopen. Daar dus waar ik hem niet wil hebben.
+ dat ik dan bijna/tot geen controle over hem heb, aangezien hij nogal snel afgeleid is.
Er zijn zoveel verschillende manieren van bijzetten en trainen, dat is voor ieder paard verschillend. De juiste manier moet ik voor mijn paard nog zien te vinden...

Ik longeer ook niet veel, misschien 1 x per 2 weken ofzo...

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:50

Skingraphx schreef:
Wat een leuk paard. Ik werd alleen een beetje duizelig van het filmpje.....

Hihi, ja nogal moelijk longeren en filmen tegelijk! Bloos
En hij was al aardig moe, dus moest hem constant achterna zitten. Clown