Tenen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Tenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 13:53

Ik heb een probleempje met mijn tenen tijdens het rijden. Ze steken namelijk nogal snel naar buiten. Ik ben al aan het oefenen er op, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die daar een goede oplossingen voor hebben. Tenzij het gewoon echt hard oefenen is en er verder geen oplossing voor is. Als er nog een methode is om er van af te komen hoor ik die natuurlijk graag!

StillAngel

Re: Tenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:38

Goed opletten en bv. iedere hoek erom denken je tenen weer iets naar binnen te draaien. Voor je hele zit helpt zonder zadel of zonder beugels ook erg goed Knipoog

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:42

Ik heb het zelfde. Krijg in principe best vaak complimentjes over mijn onafhankelijke zit alleen die tenen blijven een probleem!
Ik heb de gouden tip nog niet gevonden maar heb al wel gemerkt dat het per zadel ook héél erg verschilt! Ik had namelijk een zadel waar mijn knieen, hoe dan ook, niet aan sloten. Dan moest ik gaan krampen als ik dat wel wilde. En waar je knie niet aansluit steken je tenen al snel naar buiten!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:43

In ieder geval niet je tenen naar binnen draaien, want dat ik erg slecht voor je enkels en knieën. Je moet je hele been naar binnen draaien vanaf je heupgewricht. Vraag iemand om je te helpen de eerste keren om het hele been op te tillen en dan te draaien: je heupgewricht is een kogelgewricht en kan in alle richtingen bewegen. Je knie en je enkel kunnen helemaal niet naar binnen gedraaid worden, die kunnen slechts in één vlak bewegen (buigen en strekken,) niet draaien. (je enkel kan wel een beetje draaien, maar het is niet gezond om dat te doen terwijl je op je paard zit, het schokbreker effect gaat verloren als je je enkel naar binnen draait).

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:46

MissPromiss schreef:
Ik heb het zelfde. Krijg in principe best vaak complimentjes over mijn onafhankelijke zit alleen die tenen blijven een probleem!
Ik heb de gouden tip nog niet gevonden maar heb al wel gemerkt dat het per zadel ook héél erg verschilt! Ik had namelijk een zadel waar mijn knieen, hoe dan ook, niet aan sloten. Dan moest ik gaan krampen als ik dat wel wilde. En waar je knie niet aansluit steken je tenen al snel naar buiten!

Je knie mag het zadel niet raken, als je goed zit, ligt je knie los, de bovenkant van de kuit ligt wel tegen het zadel.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:48

anneve schreef:
In ieder geval niet je tenen naar binnen draaien, want dat ik erg slecht voor je enkels en knieën. Je moet je hele been naar binnen draaien vanaf je heupgewricht. Vraag iemand om je te helpen de eerste keren om het hele been op te tillen en dan te draaien: je heupgewricht is een kogelgewricht en kan in alle richtingen bewegen. Je knie en je enkel kunnen helemaal niet naar binnen gedraaid worden, die kunnen slechts in één vlak bewegen (buigen en strekken,) niet draaien. (je enkel kan wel een beetje draaien, maar het is niet gezond om dat te doen terwijl je op je paard zit, het schokbreker effect gaat verloren als je je enkel naar binnen draait).

En ik maar denken dat het alleen aan de tenen lag Bloos Ik dacht al, dat doet best zeer als je je tenen naar binnen draait! Hele nuttige tip is dit, hier heb ik erg veel aan!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:58

anneve schreef:
MissPromiss schreef:

Je knie mag het zadel niet raken, als je goed zit, ligt je knie los, de bovenkant van de kuit ligt wel tegen het zadel.

Sorry dan heb ik het verkeerd verwoord, ik bedoelde dat mijn knie bij sommige zadels gewoon afsteekt en je been dus niet gelijk aan het zadel loopt

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:11

als je een braaf paard hebt, zou je met een simpel touwtje je beugels aan je singel kunnen maken... laat wel genoeg ruimte over zodat ze los hangen....op die manier blijven je benen op de juiste plaats en dus ook je tenen. succes.

xloveingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:28

`haha je hebt ook speciale beugels Tong uitsteken Maar zonder beugels helpt idd ook erg en gewoon elke x oefenen oefening baart kust Haha!

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:30

MissPromiss schreef:

ik heb precies hetzelfde!!! ik rij nu op een manege, en bij het ene zadel/paard lukt het goed, maar bij andere helemaal niet!

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 16:47

Dat paard is enorm braaf! Doet alles voor je als hij een klik met je heeft.

Bedankt voor de tips! Kan ik vast wel wat mee! Lachen

LiekeXviona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 19:11

Hee,

Ik had een keer les op vakantie, en de instructrice had het zelfde gedaan zoals Tanjazaffira zei!
''met een simpel touwtje je beugels aan je singel maken... laat wel genoeg ruimte over zodat ze los hangen....op die manier blijven je benen op de juiste plaats en dus ook je tenen. ''

Eerste keer is het echt raar, maar na een paar keer rijden... moet het eigenlijk vanzelf gaan!
In ieder geval veel succes! Haha!

rtfmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:06

ik had dat eerst ook maar zodra ik mijn tenen naar buiten deed werd ik er weer op gewezen.
nu doe ik het eigenlijk vanzelf al niet meer
dus gewoon vaak oefenen

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:14

Ik heb de gouden tip (voor mij dan) gevonden!

Ik had altijd simpele beugelriemen, lekker goedkoop maar toch met een mooi uiterlijk. Nu heb ik dure stubben riemen en ik merk heel veel verschil. De stubben riemen zijn namelijk véél flexibeler (soft versie) dan de leren die, als je eenmaal verschil hebt gevoeld, gewoon stug zijn!
Juist door die stugheid van goedkopere riemen draait je been verkeerd, je beugels hangen dan namelijk als je ze gewoon hebt hangen ook niet haaks op je paard als je goed kijkt Lachen

ikke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:10

Volgens mij hebben veel mensen dit probleem, oa ik zelf. Tong uitsteken
Ik lees dus even mee! Haha!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:08

anneve schreef:

Ahjah, vandaar dat ik dus zoveel pijn had in mijn enkels en knieën vandaag tijdens het rijden Clown
Morgen dan toch idd maar eens op jouw manier proberen, want zoals vandaag was het absoluut geen pretje, om maar niet te zeggen pijnlijk Nagelbijten / Gniffelen