springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hananas

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:38

nu ga ik dus deze zondag proberen mijn a en b brevet te halen, maar het paard waarop ik rij snijdt echt de bochten af bij het springen. zodra ze weet waar ze naartoe moet, krijg ik ze bijna niet recht op de sprong! iemand tips? heb het echt nodig, deze zaterdag ga ik voor het laatst oefenen met dat paard, ze is niet van mij, maar van de manege.

oja , als iemand info heeft over de vraagstelling bij het schriftelijk examen; laat het me maar weten Haha! ik heb namelijk gehoord dat de vorige keer maar 2 van de 10 personen door waren die tegelijk een A en B brevet probeerden te halen, dus nu ben ik echt nerveus aan het worden..

xLeyx

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:48

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, dus laat het me weten als het zo is. Bloos
Probeer tijdens het sturen naar de sprong zelfverzekerd over te komen op je paard! Ze voelt dit als je dat niet bent en dan weetje wel wat er gebeurt Knipoog Probeer goed je binnenbeen en buitenteugel eraan te houden terwijl je de bocht maakt zodat ze netjes om je been heen vouwt als het ware. Lachen
Heel veel succes ermee! Lachen

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:30

goed kijken naar de eerst volgende sprong, en denk zelf waar je naartoe wil rijden.
teugels er allebij goed aan houden, en ruime bochten maken.
zelf rustig blijven en het komt allemaal goed Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:35

Niet iedere keer dezelfde kant op na een hindernis! Ga ook gewoon eens linksaf en niet standaard rechts of andersom!

x_Liiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:31

Doet je paard dit met de dressuur ook? Anders zou ik daar eerst mee gaan oefenen.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:38

juist de tegen gestelde richting op gaan,
wilt je paard naar links dan ga jij bewust naar rechts( niet wanneer je examen doet natuurlijk, stukken recht uit rijden na de sprong. Constant zijn met je hulpen en consequent. Jij bepaald welke kant je paard op gaat, niet hij/zij zelf.suc6

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:50

idd veel oefenen op de kant op gaan die jíj wilt. dus links gaan als hij denkt dat hij rechts moet (vanuit het punt "logisch")

Amber_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:07

Duidelijk en zelf verzekerd rijden en de richting afwisselen