Ga je buitenrijden, dan doet hij heel onnozel, snuiven, wegspringen ... en hij maakt zo de andere paarden
erg zenuwachtig ... meneer gaat al 10 jaar op buitenrit hoor, hij is het echt wel gewend (hij wordt gereden door een meisje van 16, als ik erop zit, laat hij die kuren achterwege).
Kom je in de binnenbak ... boenk ... dan is hij het meest luie paard van de eeuw ... met sporen rijden, de zweep gebruiken, hij lummelt maar rond ... soms gaan we eerst buiten, en komen dan in de bak, op enkele luttele seconden verandert hij compleet!
In stap ga je even snel vooruit als dat je stil staat, de draf is amper een slakkengang, en galop weigert hij soms al helemaal! Nu raadde onze lesgeefster sporen met wieltjes aan ... maar is dat wel een goed idee voor een meisje van 16?
Hebben jullie tips voor de buitenritten én het rijden in de bak om hem meer respect voor zijn ruitertje te doen krijgen???
)
In de eerste post kwam het op mij over dat je een heel gefrustreerde eigenaar was die haar pony wel eens even een lesje wilde leren
Mede door de
Misschien toch door de houding die het meisje aanneemt t.o.v de pony. Mij lijkt het dat jij goed bezig bent. Hupla, niet zeuren, gewoon een voetje